De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zaterdag 6 juli 2024

Spannende operatie Dylan

 Dylan heeft al tijden een anale tumor boven zijn anus. De tumor zit ' gunstig' en gezien zijn leeftijd hadden we besloten hem er niet aan te opereren.  De tumor groeide gestaag door en het was echt een behoorlijke bal die hij onder zijn staart had. Vorig weekend is de tumor geknapt door druk van binnen uit. Hij kwam dus naar buiten en bloede. We maakten een afspraak met de dierenarts om die er even naar te laten kijken en of er iets aan te doen was. Haar oordeel was dat niets doen nu geen optie meer was, als er een infectie in zou komen dan was het einde verhaal. Ze onderzoeken Dylan en zijn hart is goed, ze durft een operatie met een lichte gas narcose wel aan. Ze zullen dan proberen zoveel mogelijk van de tumor te verwijderen. Alin overlegd met mij, eigenlijk is er geen overleg, we hebben geen keus. Afgelopen vrijdag zou Dylan geopereerd worden. We vonden het spannend , erg spannend hoe zou de oude baas uit de narcose komen.... zou hij überhaupt weer uit de narcose komen, zijn leeftijd is toch een dingetje. Op woensdag avond neem ik Dylan alleen mee voor een wandeling. Even samen optimaal genieten, even ..... tja je houdt toch met het ergste rekening

De oude baas, de smile weer rond zijn snoet, wat was het een heerlijke ronde samen


Even een moment samen, het komt goed baas, ik ben een oude strijder.


De tumor van opzij  met de open wond aan de zijkant, vanaf het moment van knappen hadden we er verbandjes en pleisters om. Zo bleef de wond schoon en hadden we ook niet overal bloed in huis.


Donderdag avond na de training met Charlie zit ik nog even aan de achter tafel, zoals elke avond is Dylan in mijn buurt. Zijn trouwe blik, ik kreeg natte ogen.


Bed tijd, de mannen gaan in de hal. Samen sterk, als of ze weten dat er weer een belangrijk iets gaat gebeuren vleien ze zich allemaal om Dylan heen. 


Vrijdag morgen ga ik naar mijn werk, ik neem uitgebreid tijd om met Dylan te knuffelen. Komt goed vriendje, vanmiddag zien we je weer. Ik ga de deur uit en Dylan kijkt me na.....


Om 10 uur zal Dylan geopereerd worden. Alinda brengt hem naar de dierenarts praktijk en ze blijft erbij tot Dylan zijn narcose krijgt en in een lichte slaap valt. Zonder stress glijdt ons manneke de slaap in. Alin vertrekt naar huis, de operatie gaat beginnen voor ons spannende tijden. 
De klok tikt door, half 11, 11 uur, half 12, 12 uur...... ik wordt toch wel een beetje ongerust, app Alin , al wat gehoord ?? Nee nog niks.... afwachten dus, half 1, 1 uur, half 2  en dan om kwart voor 2 het verlossende nieuws, Dylan mag weer opgehaald worden. Pfff een heel stuk spanning valt van mij af. Ondertussen had Alin thuis al en kennel opgebouwd in de kamer waar Dylan in kon zonder dat de andere heren hem lastig zouden vallen.  Nog wat suf van de narcose , maar dat is natuurlijk ook niet vreemd, komt de oude baas weer thuis. Hij gaat de kennel in en kan daar rustig bijkomen.  Charlie waakt aan de buiten kant van de ren over zijn grote vriend.


Als ik thuis kom knuffel ik de heren en stap dan bij Dylan in de ren. he vriend alles goed. De oude baas stond al weer wat steviger op de pootjes. Als het naar etenstijd loopt staat meneer alweer op zijn achterpoten tegen het hekje aan. Joehoe..... ikke hier happies !!


De wond van waar ze de tumor hebben verwijderd


We lopen s avonds even een klein blokje even de beentjes strekken. Als het bedtijd is gaan de heren in de hal. Dylan blijft in de kamer en ik slaap deze nacht op de bank. Zo heb ik direct zicht op de oude baas. 


Het is een rustige nacht, om 2 uur was Dylan even wakker, even naar buiten plasje doen en hup weer naar binnen waar hij direct weer in slaap viel. Vanmorgen om half 8 lag meneer zo naast mij op de bank.


Kom baas etenstijd, ja de oude baas was weer terug.


De andere heren reageren niet meer op de wond van Dylan dus hij kan weer gewoon tussen de groep en hoeft niet meer in het kenneltje. De hele dag scharrelt hij rustig rond, waar ik ben is Dylan.  Vanavond gaan we samen weer een blokje om, de smile was weer terug rond zijn snoet. Eigenlijk niet voor te stellen da hij gisteren onder narcose is geweest, tis net  of is er niks gebeurd. We werken nu rustig verder aan zijn herstel, niets overhaasten


Morgen staat er weer een wedstrijd in de agenda. In Arnhem, Alinda heeft besloten om niet mee te gaan, Om Dylan nu mee te nemen en hem de hele dag in de tent te laten lijkt ons nu geen goed idee. Helemaal niet met dit gure weer. Dus vertrek ik morgen alleen met Elwood, Donald en James naar Arnhem.

Geen opmerkingen: