De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

vrijdag 12 juli 2024

Dogsport wedstrijd Arnhem

 Afgelopen zondag hadden we weer een wedstrijd van Dogsport. Ditmaal voor het eerst in Arnhem. Alle 4 heren stonden ingeschreven maar Dylan gooide roet in het eten. Normaal gaan hij en Charlie op zulke lange  wedstrijd dagen mee maar nu na de operatie van Dylan leek het ons niet verstandig om hem mee te nemen. Alinda besloot dan ook om haar wedstrijd dag op te geven en thuis te blijven bij Dylan. 

Het was zondag morgen dan ook vroeg dag voor mij, half 6 stond de wekker. Ik was voor de wekker al wakker dus stap om kwart over 5 al uit bed, leuk he een hobby op zondag hahaha. De koffiepot druk ik aan, voer de mannen , pak de laatste spullen in de tas en doe dan Elwood, James en Donald in de bus. Iets voor half zeven geef ik de thuisblijvers nog een knuffel en vertrek ik naar Arnhem. Het is rustig onderweg en we tuffen mooi vlot door. Iets na 8 draai ik de bus de parkeerplaats op  bij de wedstrijd locatie aan de Drielsedijk. De wedstrijden van de Raad zijn ook altijd op deze plek, een prachtige locatie met een goede grasmat. Ik zet de tent op, plaats de benches en ga dan even wandelen met de mannen. 

Om 9 uur mag ik verkennen in de ene ring voor Elwood  het VP en in de andere ring voor Donald en James de Snooker.

Ik verken Elwood zijn ronde en ga dan vlug naar de andere om de snooker te verkennen  Ik wil op 2 verschillende manieren lopen , ben benieuwd.

Elwood zijn ronde


Elwood begint goed, loopt lekker door mist helaas het raakvlak kat maar verder geen fouten. We zouden als 3e eindigen


Dan de snooker voor Donald en James. eerst 2 snookers en dan door met de ronde, Dus rode hindernis(1, op de tekening), punten toestel, rode hindernis punten toestel en dan 2, 3, 4 enz, enz


Donald bijt het spit af. Hij begint super pakt de snookers en punten toestellen goed en dan door met de ronde, tot de palen gaat hij als een race monster maar komt dan te vroeg uit de palen, neemt een verkeerde tunnel duikt achter de andere tunnel en gaat zitten poepen........ tja echt een Duckie actie, ik weet dat hij voor een wedstrijd 2 keer moet poepen, thuis gedaan met uitlaten gedaan maar blijkbaar had hij dus nog wat bewaart, Het werd dus een disk.
En dan James, iks tart met hem anders, de eerste sprongen gaan nog redelijk maar dan is hij afgeleid gaat even buurten bij de scheidsrechter en hangt dan even de stoere reu uit tegen een hond naast de ring, ik haal hem terug en stop de ronde, ook een disk voor James dus. 

De eerste rondes zitten er op het duurt niet echt lang voordat ik de snooker voor Elwood mag verkennen en daarna het VP voor Donald en James.

Ook voor de veteranen 2 snookers en dan de rest van de ronde


Elwood begint goed pakt de snookers goed en dan de ronde in na de palen snij ik hem te kort af en loopt hij tegen de tunnel aan. De punten telling stopt. De ander veteranen liepen minder punten dan Elwood dus we werden 1e op de snooker.


Ik had het VP voor de andere mannen ook al verkent en ook die mochten al snel weer.


Donald begint weer mooi, racet lekker vol door. B ij de palen is hij even afgeleid omdat hij wat ziet lopen, weigering dus, ik herstel en we gaan door. Verder geen fouten  in de ronde. James is er beter bij met de kop, ik heb nog nooit een hond zo hard zien rennen met de neus aan de grond hahaha, mist het raakvlak en bij de palen klungelen we wat, na 3 keer herstel krijgen we een disk. Toch tevreden over James zijn ronde verder.
Donald zou uiteindelijk 4e worden op het VP


En dan is er nog een afsluitende jumping. . Elwood gaat lekker, is er goed bij met de kop en we lopen een goede ronde, helaas draai ik te kort bij een hindernis en springt Elwood terug disk. Oeps kansen voor de concurrentie in het klassement nu maar onze stoutste droom kwam uit. Alle veteranen liepen een disk deze jumping, pfff dat was een meevaller dus.

Donald zijn jumping gaat goed tot de palen, hij loopt de baan uit en tilt zijn poot op, Disk nr 2 voor hem deze dag. En dan James, zijn laatste ronde van de dag werd zijn beste met 1 foutje kwam hij binnen en zou als 10 eindigen.


We waren klaar, het was nog wachten op de rijsuitreiking. Elwood werd 2 keer naar voren geroepen


Onze dag zat er op. Met drie heren hier de strijd aan gaan was weer mooi. Elwood, zijn halfbroer en zijn neefje, mooier krijg je het niet.


We verlaten Arnhem en het is tegen half 7 als we weer thuis zijn, een klokronde weggeweest. Het was een heerlijke dag met de mannen. Hoe de stand in het klassement na deze wedstrijd is  moet ik jullie even schuldig blijven door de vakantie wordt de stand pas eind Juli bijgewerkt

Dit was de laatste wedstrijd voor de zomerstop voor de heren. We gaan nu de boog even ontspannen. 

Hieronder weer de link naar de bewegende beelden

Geen opmerkingen: