De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zondag 18 november 2007

Jongehondendag BCN 2007

Vanmorgen was het weer vroeg opstaan voor ons hier. We moesten naar de Bilt voor de jongehondendag. Mike moest pas 's middags aaqn te treden maar we wouden er de hele dag bijzijn. Max onze oppas hond zou ook mee doen, en hij moest 's morgens. Om kwart voor tien waren we dus al in de Bilt.In totaal waren er 145 jonge beagles.'s morgens 60 en ' smiddags nog eens 85. Een gezellige drukte dus.


Een overzicht van de jonge beagles.












Mike stond als laaste genoteerd in het programma boekje,het kon wel eens een lange dag worden. Broer Joep was er ook met zijn baasjes. De laaste keer dat we Joep gezien hadden was toen hij 8 weken was. Je kunt duidelijk zien dat het broers zijn.




Voor aan Joep er achter Mike.










Tja en als je elkaar zo lang niet hebt gezien dan moet er natuurlijk eerst gespeeld worden alsof je leven er van af hangt.















Toen het de beurt was aan Max om de ring te betreden zijn we daar gaan kijken. Het was voor max en zijn baasje de eerste keer dat ze dit deden. Het ging allemaal heel goed en het zag er goed uit.





















Mike keek van de zijkant toe hoe zijn grote vriend er het vanaf bracht in de ring. Hij moest zelf nog een aantal uren wachten voordat hij in actie kon komen.


















En het wachten dat duurde maar en duurde maar,het leek of er geen einde aan kwam. Pas tegen kwart voor 5 mochten Mike en Alinda de ring betreden. Op ringtraining probeert Alin nu om Mike zonder steun te laten staan. Het gaat goed want zijn stand is verbeterd De keurmeester was dan ook vol lof over Mike.















Hier de samenvatting van het rapport : Fraaie reu, prima type,veel substantie. Mooi mnl hoofd, goed oog & gebit, Prima neus, oor wat hoog aangezet en wat vlak, Fraaie hals/schoft ruglijn, Prima kruis, mooie ribwelving & onderbelijning, Goede voorborst, Goed gehoekt voor en achter, Mooie lage hak, Prima bone, Prima voeten, Goede staart & dracht, Gaat evenredig & vlot Bijkomen keurig, Fraaie vertegenwoordiging van het ras.

Al met al was het rond half 6 dat we weer vertrokken richting het Noorden. Het was een lange maar gezellige dag

1 opmerking:

Anoniem zei

Hi Mike!

Wat een indrukwekkende lijst, zeg! Had ik wel een beetje verwacht hoor; ook omdat je al vaker een 1e plaats hebt behaald! Van harte! Wel laat zeg; ik was om 15.00 uur weer thuis; eerst via het hockeyveld, waar mijn baasje moest fluiten. Ik ben direct lekker gaan slapen. Heb trouwens nog een paar leuke foto's van mijn broer Teun gekregen: als (letterlijk) grote broer ben ik daar ook trots op!

Je moet me nog maar eens voordoen hoe ik mijn staart moet houden: volgens de keurmeester had ik een te vrolijke dracht; zal wel: beter dan een sjagarijn, toch?!

He, het gaat je goed: we zien elkaar binnenkort vast wel weer!

groet aan je baasjes en dikke poot!

van je vriend Max

PS.: en succes in A'dam komend weekend!