De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zondag 12 oktober 2008

Boswandeling in Schoonloo

Het was hier vanmorgen nog niet dat stralende weer dat we gisteren hadden. Maar tegen de middag brak toch eindelijk de zon door. Alinda had wat anders dus ben ik maar alleen met drie van de vijf heren het bos ingegaan. De herfst heeft nu echt zijn intrede gedaan. Dat was in het bos ook goed te zien. De zandwegen lagen bezaaid met eikels. Paddestoelen groeien er bij bosjes en de bladeren verkleuren al weer prachtig. Als ik het zandpad naar het bos inrij wordt het al onrustig achter in de auto. Ze weten wat er gaat gebeuren. Een luid geloei komt achter uit de auto als ik hem parkeer langs het pad. Tuigjes om, riemen vast en nog wat spullen pakken. De heren even vast gezet aan de trekhaak.

Schiet nou op baas.



Er staan op dit moment prachtige paddestoelen in het bos.





Als ik klaar ben beginnen we aan onze trip. Ze hebben er zin in en trekken dan ook behoorlijk aan de riemen. Alleen Mango is al net zo sterk als twee volwassen beagles. En om dan ondertussen ook nog foto's te maken vergt soms enig kunst en vlieg werk.

Als je Michael ziet dan is Dylan ook in de buurt.



Zolang het blad nog aan de bomen zit kunnen we nog genieten van de prachtige kleuren.



Kom Dylan baas heeft koekjes.



Het was erg rustig in het bos. We kwamen welgeteld maar twee personen tegen. Mango liet 1 van deze personen ook nog schrikken door met zijn grote lijf door de bosjes te lopen waar deze mevrouw net bezig was om een grote boodschap neer te leggen. We wandelen rustig verder en Mango springt in elke water/modderpoel die we tegen komen. Michael en Dylan lopen er keurig omheen. Zoals ik al zei de zandwegen lagen bezaait met eikels. 1 van deze eikels viel precies bij Mango op zijn kop. Hij stond echt rond te kijken van, wat was dat en waar kwam dat weg.

Halo baas hier ben ik .



Omdat er veel wild in deze bossen zit is het niet vertrouwd om de honden los te laten. En dan al helemaal niet met deze jachthonden. Om ze toch mooi op de foto tekrijgen moet je dan wel eens gebruik maken van hulpmiddelen. Dus toen ik een paaltje van een ruiterroute tegenkwam heb ik hier de riemen omheen gedaan. De heren hadden echt iets van, je laat ons hier toch niet achter .




Als we weer bij de auto komen zijn ze alle drie moe. Ik stop ze weer in de bench en rij naar huis. Thuisgekomen zijn ze alle drie lekker gaan liggen slapen voor de kachel.

Geen opmerkingen: