De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zaterdag 17 november 2012

Een heerlijke dag met de Borkse meute

Vanmorgen begon de dag hier weer stralend. Na een kort nachtje stond ik dan ook al weer vroeg naast bed. De heren waren allemaal ook al weer wakker en genoten dan ook al vroeg van de nodige aandacht. Ik besluit om ze te verwennen met een extra lange wandeling, heerlijk genieten van het mooie weer en je maatjes. Als eerste neem ik Mango mee. De foto's van zijn wandeling staan op zijn blog, ik zou zeggen ga kijken want ze zijn echt fantastisch, klik hier.

Ik neem Michael, Dylan en Justin met z'n drietjes mee. We lopen de es op en gaan richting het bos. Onderweg komen we een bult zwarte grond tegen, als echte berg beklimmers kleuteren de heren naar de ''top''.

De drie musketiers op de top van het borkerbultien. Alleen de vlag ontbreekt nog.


Mooie Michael met zijn grijs wordende snoet.


We lopen door een oude beukenlaan. Op de grond een verse laag afgevallen bladeren. De zon prikt boven ons door het steeds dunner wordende bladerdek. Een fantastische plaats voor een mooie herfstfoto.

Justin, Dylan en Michael. De drie Muskoka heren



Dylan en Michael


Het was een heerlijke wandeling. Thuis neem ik Jayson mee. De oude baas stond al vol ongeduld te wachten. We wandelen de es op en de oude man is zo vrolijk, ik besluit om ook met hem het bos in te gaan.


De smile was weer terug vandaag.


Onderweg moeten we wel over een stuk pas losgetrokken land, hier til ik Jayson, lopen voor hem is hier te zwaar. Als we in het bos zijn begint de zon nog meer te schijnen. De bladeren geven prachtig geel af in het zonlicht en het grijs van Jayson komt erg mooi uit. Ik ga tegen een boom aan zitten en zit een tijd te genieten van de rond scharelende oude man.




Ik zat en bleef zitten, dit zijn momenten die niet lang genoeg kunnen duren. Heerlijk om je maatje zo te zien genieten. Mij zelf realiserend dat dit misschien zijn laatste herfst is voelde ik een klein traantje opkomen. Vlug veegde ik hem weg en genoot van de dingen die voor mijn voeten gebeurden. Een oude beagle die genoot met volle teugen.



1 foto zegt meer dan 100 woorden.





Het was genieten voor ons. We lopen terug naar huis en de zon staat achter ons. Op de grond voor mij valt de schaduw van mij en Jayson. De liefde van hond en baas vastgelegd door de zon.


En Jayson.... die straalde nog van oor tot oor. Het lopen ging niet zo snel meer, maar dat hinderde ons niet. Het kon ons niet lang genoeg duren.


1 opmerking: