De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zondag 4 november 2012

Een zonnige zondag morgen

De hele week is het weer wat wisselvallig, regen, zon, kou en zelfs hagel. Maar vanmorgen begon de dag weer stralend, de temperatuur was afgelopen nacht wel weer behoorlijk gedaald. Ik ga weer  met de heren op stap. Jayson mag als eerste mee. De laatste weken gaat het erg goed met de oude man, vrolijk,blij en hoestvrij dat zijn de ingredienten van de laatste week. Vanmorgen stond hij dan ook al weer vrolijk te kwispelen in de gang toen ik de trap afkwam. Tja dat hij ons wakker blafte om kwart over zeven zullen we hem maar niet kwalijk nemen.
De zon komt mooi op en we wandelen heerlijk samen over de ons vertrouwde es. Heerlijk los scharreld mijn maatje om mij heen. Wat was het weer genieten samen.

De zon probeert de mist te verdrijven.


De oude baas, heerlijk in zijn eigen tempo.


Maar als de diesel warm is dan komt de versnelling erin.



Goud van oud, heerlijk tegen de zon in genomen geeft toch een bepaald effect met de oude baas in de herfst van zijn leven.


Het gras was nog een laatste keer gemaaid, de wintervoorraad voor de koeien is op peil. Jayson  vond het korte gras heerlijk om in te rennen.




De neus heerlijk in de lucht,


Ondanks de nachtvorst die al een paar keer om de hoek heeft gekeken staat het vlasleeuwebekje nog te bloeien, het zijn wel de laatste stuiptrekkingen van alweer een afgelopen jaargetij.


De laatste zaadpluimen van het wilgenroosje wachten nog op een perfect windje om de veilige basis te verlaten, en wie weet zelf volgend jaar uit te groeien tot een nieuwe plant.


We komen langs een bankje, ik leg de camera er op en zet hem op de zelfontspanner. Even een plaatje van mij samen emt mijn grote vriend.


Het was een heerlijk rondje. Thuis neem ik Michael en Dylan samen mee. Jayson stond ook al weer buiten , hij wou nog een keer mee. Ik doe het maar niet en een beetje teleurgesteld kijkt hij ons na.
We gaan weer naar de es en beide heren gaan los van de riem. Fluit en klikker maken overuren en de beide heren reageren er goed op. Later zal blijken waarom.

Dylan met de beentjes los van de grond.



Michael met een grote grijns rond zijn toet.



Beide heren kwamen steeds goed terug op commando.


Genieten met een grote G




Maar dan opeens komt er vanuit het stoppelveld een vos los. Beide heren zien hem en ik moet alle zeilen bijzetten. Michael/Dylan hierrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. En een fluit commando erachter aan.  En ja hoor beide heren komen. Ik straalde van trots. Ze kregen een extra beloning.

Michael en Dylan, vrienden voor het leven.



Met Mango en Justin ga  ik naar het bos. De zonnestralen strelen de bosbodem. De geur van rottende bladeren hangt tussen de bomen. Heerlijk.


Ik ging expres niet met beide heren naar de es. De vos die daar losgekomen was heeft een geurspoor getrokken en Mango kennende wil hij dan maar 1 ding.  Het bos grenst aan de es, heerlijk als je zoveel keuze mogelijkheden hebt.


Snuffel en co samen aan het werk. Ze roken van alles. En toen pats boem daar kwam weer een vos los.  Waarschijnlijk was het dezelfde vos die ik met Michael en Dylan ook had.
Het was maar goed dat ik beide heren goed aan de riem had want ze waren door het dolle heen.


Wat ruiken we daar.


Justin houd alles goed in de gaten.


Als ik een mooi plekje vind zet ik beide heren even goed vast aan een boom. De vos was dan wel weg maar beide heren waren nog steeds super attent. De zon valt mooi op hun witte borst. Wat zijn het toch twee prachtige knapen.


Groot en klein, samen kunnen ze de hele wereld aan.


Thuis wacht de heren nog een extra traktatie. Zalmkoppen, ze vonden ze geweldig. Ze liepen te likkebaarden door de tuin toen ze op waren.



Voor Jayson hadden we een varkensoor.



Al met al was het weer een drukke intensiefe honden ochtend. Alles ligt nu heerlijk te slapen.

1 opmerking:

Sylvia zei

Wat heb ik van je foto's genoten!!!

Prachtig zeg!

Moest lachen om dat ene zinnetje: als de diesel warm is, dan komt de versnelling erin (bij Jayson)...

Wat een lekkere traktatie hebben de heren wel gehad!