De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

woensdag 16 maart 2016

Crufts 2016, deel 2 (12-3-2016)

Het was vroeg dag, voor zes uur stonden we al naast ons bed. Vandaag zou de eerste echte show dag worden, niet voor ons  maar voor onze medereizigers Joyce en Lya. Alinda en ik besluiten om niet de hele dag op Crufts te zijn. Voor zowel Mango als ons zelf willen we een beetje rust in bouwen voor de  hele lange dag die morgen komt. We zijn rond  kwart over zeven in de hal aanwezig. De borders showen in hal 1 dus parkeren we op een andere p plaats dan waar we normaal parkeren. We zoeken de ring en plaatsen de spullen.

De mascotte hing weer aan mijn fototas.


Terwijl Joyce Lya show klaar maakt maak ik nog een ronde door de nog relatief rustige hallen. Er is nu redelijk snel door het NEC te lopen, als het straks drukker wordt lukt dat niet meer. Ik ga even langs de disvover stand, begroet onze vrienden in de beaglesstand en zie dat de Hamilton stand nog steeds leeg is. Pas na half elf als ik er weer langs loop zit er iemand in.

Ik ga weer terug naar hal 1 en zoek een plaats langs de ring om foto's te kunnen maken van Joyce en Lya. Joyce is aan het in lopen en het ziet er prima uit, van zenuwen zijn nog geen sprake. Voor Lya is het hele avontuur nieuw, ze is nog maar 14 maanden oud maar ze gedraagt zich echt super, een lange reis,  in een hobbelende trein, slapen in een andere omgeving en dan op de show weer heel veel nieuwe indrukken

Tijdens het show klaar maken van Lya zat Mango naast de trimtafel, als een bodygard bewaakte hij Prinses Lya.


Lya vol aandacht voor Joyce.


Een fantastische interactie tussen beide. De hele week zag ik dat er een hele hechte band tussen Joyce en Lya is.


En dan is het moment daar, een droom voor hun komt uit. Ze gaan de ring in voor de keuring.


Joyce werd opeens erg zenuwachtig , zei ze later maar Lya trok haar er door heen. Wederom een bewijs van hun sterke band samen.



Het ging keurig, helaas werden ze niet geplaats maar dat was ook minder belangrijk, meedoen op Crufts , dat is de droom voor menig honen liefhebber. En samen stonden ze er.


Na afloop kwamen de emoties.



Alin en ik maken nog een ronde door de hallen en gaan dan terug naar ons logeer adres, we nemen Lya met ons mee. Joyce en haar moeder zullen nog op Crufts blijven en aan het eind van de dag pikken wij hun weer op.

Alinda kruipt nog even op bed om weer wat energie op te doen, ik vermaak me de rest van de dag met mijn kleine vriendje Zack. Samen spelen we in de tuin en ik maak een serie foto's van Zack met zijn honden vriendjes.

Twee Muskoka veteranen, Michael en Dallida, drie weken leeftijd verschil zit er tussen hun. Morgen zullen ze beiden stralen op Crufts.


Zack tussen drie Muskoka's Michael, Dallida en Elwood.


Elwood, Grace, Dallida, Lya, Zack en Michael.


Heerlijk bellenblazen tussen zijn vriendjes.


Maar van al dat spelen wordt je moe.


Samen met Michael en Elwood heerlijk op de veranda relax toewerken naar de dag van morgen. Het afscheid van de show voor Michael. The Final noemde ik het steeds.
 


Aan het eind van de middag krijgen we een berichtje van Joyce dat we hun kunnen komen halen, Alin en ik stappen in de auto en rijden naar het NEC.  S avonds doen we nog wat boodschappen en kijken op tv naar de opname van de Crufts keuringen.

Elwood was de eerste dag een beetje gespannen maar hij herstelde zich steeds beter, vond hij Zack eerst maar niets na twee dagen speelde hij met de kleine man. Hier heerlijk relax op de bank in de woonkamer.


Joyce sliep samen met haar moeder boven, Alin en ik in de woonkamer op een slaapbank. De beagles lagen in hun eigen bench in de keuken en Mango lag bij ons in de woonkamer op een andere bank. De oogjes gingen dicht. Morgen zou de wekker om 5 uur gaan.


.

 

 



Geen opmerkingen: