De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

vrijdag 16 december 2016

2e wedstrijd wintercompetitie

Afgelopen zondag was de tweede wedstrijd in de wintercompetitie. Dus weer vroeg op stap naar Assen. rond half 8 waren we in de manege. We zetten onze spullen weer neer en het wachten begint. Wat zou Elwood er dit keer van bakken. De laatste training vond hij opeens de kattenloop eng dus ik hield mijn hart vast. Het trainen op de wip had bij hem dus een negatief effect veroorzaakt. We beginnen weer met het vast parcours.  De start is goed maar dan al snel gaat Elwood zijn eigen gang. Gaat even kijken bij de keurmeester en loopt zelfstandig tegen de wip omhoog. Ik kijg hem er weer bij maar we hadden inmiddels al een disk te pakken. We vervolgen het parcours en Elwood wijkt nog een paar keer af, ik krijg hem er weer bij maar we kunnen het verder wel vergeten.  De wip wordt een weigering en de kattenloop gaat met een beetje angst, de sprongen gaan prima dat was het enige pluspunt aan ons rondje.



 
In de middag is het tijd voor de jumping. De eerste sprongen zijn goed maar daarna is het huilen met de pet op. Elwood luistert niet en doet zijn eigen ding. De tweede disk was dus weer een feit. Voor mij in de ring gaf dit behoorlijk wat frustratie, verd.. je kunt het wel maar neemt nu een loopje met me ! De komende weken de teugels maar even wat strakker aan spannen bij meneer, hij begint er nu een spelletje van te maken.  Hij had wel plezier, dat is duidelijk zichtbaar op de foto's die van hem gemaakt zijn.
 


 
Als laatste onderdeel is de estafette, Elwood en ik starten als laatste van onze groep. Als we vertrekken gaat het prima, snelle start , mooi de raakvlakken van de A en dan naar de eerste sprong en hier gaat het fout Elwood schiet er bij langs. prrrrt disk, snel omkeren en door de finisch om de tijd stil te zetten. Elwood was zich van geen kwaad bewust en stralende van oor tot oor, ik zelf baalde  behoorlijk maar wist wel dat meneer vandaag weer veel positieve dingen tot zich had genomen.  De volgende wedstrijd is in januari, tot die tijd zal ik proberen om Elwood beter bij de les te krijgen, even wat harder aanpakken want zijn zelfstandigheid is prima maar niet als hij door de ring moet. We weten dat als hij zijn kop er goed bij heeft er behoorlijk snelheid in dat manneke zit, dus  op naar januari.

Geen opmerkingen: