De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

dinsdag 27 december 2016

Op stap met Disney

Sinds afgelopen woensdag is de meute uitgebreid, ik had het al in een eerder bericht genoemd. Disney is hier een tijdje te logeren. Vanaf het moment dat ze hier binnen stapte woensdag heeft ze haar draai direct weer gevonden in de meute. In Oktober was het de eerste dagen dat ze hier was even afwachten hoe alles ging maar daar had ze nu geen last van. Het is fantastisch om te zien hoe snel ze haar plekje hier nu gevonden heeft en mee draait in de groep alsof ze hier altijd gewoon onderdeel van de meute is geweest. Er zijn inmiddels al weer vele wandeling gemaakt samen met haar en de heren. Vanmorgen ben ik even alleen op stap geweest met Disney. Even weer wat mooie plaatjes schieten van deze dame op leeftijd.

Het bos is  toch 1 van de mooiste locaties om een beagle op de foto te zetten. De driekleur van de beagle vervaagd met de jaren maar het grijs van de ouder wordende hond kleurt fantastisch in een bos in wintertooi.


Disney zit wat hoger dan mij, ik lig languit op de grond en neem haar van onder uit in de lens. Wat doe jij daar baasje zie je haar hier denken.


Een natuurlijk fotolijstje van eikenstammen met klimop. Je kunt overal in de natuur prachtige fotoplekjes vinden, als je het maar wilt zien.



De winter zon prikt door de kale boomtoppen en raakt de grond. Disney zit precies op de plek waar de zon komt.


Als starende ogen konden spreken.


Attent kijken naar langs lopende schapen.


Klauteraapje op omgevallen boom.


Een genot om met haar op stap te zijn en foto's van haar te maken.



Kiekeboe. Prachtig met de blauwe lucht achter een grijs beaglehoofd.




We vervolgen onze wandeling en ik besluit om iets te doen wat ik na het overlijden van Jayson eigenlijk nog niet weer heb gedaan. Foto's maken van een oudere beagle ''jagend'' achter de camera aan. Met Jayson maakte ik er altijd heel veel. De camera laag houden boven de grond en dan zelf achteruit rennen en de ontspanner ingedrukt houden.  Het resultaat was dan vaak vele vrolijke actie foto's zoals deze uit 2011.



Ik was er al achter dat Disney erg goed luisterde dus durfde het wel aan om haar los te doen van de riem op het weiland.  Ik loop achteruit en hou de camera laag, Disney volgt mij en langzaam voer ik het tempo wat op. Wat volgde was een heerlijk spel waar zowel Dis als ik enorm van genoten.










We nemen even een pauze en ik ga zitten in het gras. Disney komt heerlijk naast me zitten en zo zitten we een tijdje samen te genieten. Ik ga staan en laat haar zitten, loop een aantal meters recht naar achteren en roep haar bij mee. Recht op de camera af schiet ik nu foto's van haar , hopend op dat ene moment dat de oren in zweef stand staan.


 
 En ook dit wordt een leuk spelletje. Keurig komt ze steeds terug. Een koekje en opnieuw zitten ik loop steeds iets verder en roep haar dan weer. Elke keer komt ze keurig recht op me af. Wat een genot.




 



En ja daar was ie. Beide oren in de vliegtuig stand en de voorpootjes beide van de grond. Een vrolijke veteraan van 12,5 jaar oud.


We gaan weer even zitten en ik geef Dis wat extra koekjes en een paar heerlijke knuffels. Wat genoten we beide van ons uitje.

We lopen langzaam weer richting huis. Nog even een zit foto met de wind onder de oren.


In de middag kregen we onverwachts bezoek en volgt er nog een heerlijke wandeling met de hele meute . Nu ik dit bericht zit te typen liggen alle viervoeters heerlijk in dromenland in de kamer.

Geen opmerkingen: