De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zondag 26 mei 2019

FHN Wedstrijd Ambt Delden

Vanmorgen was het weer vroeg dag voor mij en Elwood. Er stond een wedstrijd in Ambt Delden op de agenda. Alinda bleef thuis bij de andere heren . De wekker ging om half zes. Honden voeren, koffie zetten en de laatste dingen in de bus. Half zeven vertrek ik samen met Elwood. Het is rustig onderweg en we rijden lekker vlot door. Rond kwart voor 8 zijn we bij de manege in Ambt Delden. We zoeken een plekje langs de ring en het wachten kan beginnen.


Ons eerste rondje zou tegen kwart over 10 zijn. Ik krijg een appje van Anneloes en Martin uit Hengelo, dat zij komen kijken naar Elwood. En dat ze er proberen te zijn voor zijn eerste ronde. Als wij mogen verkennen voor het Vast parcou zie ik dat ze aan de rand van de bak staan, ik knik  even en ga door met mijn verken ronde.Na het verkennen ga ik naar ze toe en knuffel even heerlijk met de dochter van Odin, Tuffel. Wat een heerlijk vrij en blij meisje is dat, en wat ziet ze er mooi uit.



 
Ik heb nu alle puppen uit het nestje van Odin en Diamond weer terug gezien. Prachtig om te zien hoe ze zich ontwikkelen.
 
De a 40 begint aan het VP
 
 
Ik merk dat Elwood er niet helemaal bij is met zijn koppie. Als ik hem bij de start klaar zet loopt hij langs de hindernis, ik roep hem terug en we gaan weg. Hij springt de kat op maar schrikt van de keurmeester die links naast de kat staat, springt eraf en springt weer terug over de start. Direct een disk te pakken. Opnieuw naar de kat en weer springt hij eraf, ik loop door en probeer zijn attentie terug te krijgen. Bij de wip(6) stapt hij er ook naast, maar daarna valt het kwartje weer en jaagd hij weer vol luid over de baan. Ik heb zijn aandacht weer.
 
 
Het is wachten op ronde twee, het spel. Dat zal rond 1 uur beginnen voor ons.
 
 
Er zijn twee bonussen te verdienen. Nr1 en 2 vlekkeloos nemen en na de zoemer 4, 5, 6 en 7 binnen de 10 seconden. We gaan het proberen. We gaan van start en Elwood loopt lekker, de palen gaan goed tot de laatste, hij komt er te vroeg uit. Jammer, geen start bonus, we gaan door en Elwood loopt een leuke serie hindernissen, de zomer gaat en we gaan voor de bonus. maar ook dit lukt niet binnen de tijd. Later blijkt dat het bij niemand was gelukt, de tijd stond blijkbaar scherp. We werden 8e.
 
 
Opnieuw begint het wachten. 4 uur zou ons laatste rondje zijn, de jumping. Maar alles liep uit dus het werd half vijf toen we mochten verkennen.
 
 
Er lag een snelle ronde met een paar wissels waar je goed moest oppassen. We gaan ervoor in een alles of niets poging.
Vanaf de stat is Elwood fel. Zijn sirene staat aan en we vliegen over de baan. Wissels gaan goed en we komen achter bij de breed (12). Als hij neerkomt zie ik in mijn ooghoek dat de laatste plank van de breed omvalt, shit, foutloos lukt niet meer. We racen door en we hebben snelheid. We komen de rest van de race zonder kleerscheuren door. Als ik terug loop naar de bench hoor ik van verschillende mensen , zo dat was een lekker rondje. Ik had een goed gevoel, zag na mij nog twee foutloos rond gaan en begon te rekenen. 3e of 4e zou het moeten kunnen worden. Het werd een 3e plaats.
 


Ons werk zat erop voor vandaag. Het was nu wachten op de prijs uitreiking. De hele dag door werden de prijzen redelijk snel na het lopen uitgedeeld maar aan het eind van de dag werd er gewacht tot alles klaar was. Het was bijna half 7 toen wij onze medaille in ontvangst namen.
Een mooie wedstrijd dag zat erop. We rijden naar huis en tegen kwart voor 8 zijn we weer veilig thuis.
 
 
Een intensief maar geslaagd wedstrijd weekend kwam zo ten einde. Een tweede plaats, 2 keer een derde plaats, een disk en een 8e plaats. Trots op Elwood hoe hij gepresteerd heeft deze dagen.
 
 

Geen opmerkingen: