De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zaterdag 25 mei 2019

Raad van Beheer wedstrijd Hoogeveen

Vandaag stond er een wedstrijd in de agenda in Hoogeveen. Een wedstrijd van de Raad van Beheer. De voorbereiding voor deze wedstrijd was voor mij niet optimaal.
Afgelopen donderdag nacht werden we opgeschrikt door een harde dreun in de hal. Ik ga van bed af en vind onze Dylan liggend in zijn eigen urine op de vloer. Helemaal buiten bewust zijn , krijg ik geen contact met hem. Ik neem hem mee de kamer in en langzaam komt hij weer bij. Ondertussen bel ik met de dienst hebbende dieren arts. Als Dylan weer bij is moet ik hem goed in de gaten houden en als ik het niet vertrouw opnieuw bellen. Hij gaat mee naar boven en mag op bed liggen zo kunnen we hem goed in de gaten houden. Hij is onrustig, kan zijn plek niet vinden en is afwezig, Slapen doe ik die nacht niet. Vrijdag morgen eet hij zijn bak leeg maar spuugt het net zo snel weer uit. Eet het weer op en het blijft erin. Ik neem zijn temperatuur op, 38 gaden, niet fout dus. Ik ga naar mijn werk en hou de camera in de gaten. Als Alinda een uur later in de hal komt is Dylan weer erg afwezig en trilt op zijn pootjes. Ze neemt hem direct mee naar de dierenarts , daar blijkt hij uitdrogings verschijnselen te hebben en een verkleuring van zijn tandvlees wat veroorzaakt kan zijn door zuurstof tekort. Er worden foto's gemaakt van hem, longen zijn schoon, geen ontstekingen en bloed waardes zijn ook goed. Hij komt wel direct aan het infuus. Aan het eind van de middag mogen we hem weer ophalen, maar wel goed in de gaten blijven houden. Uit alle testen is niks gekomen , we weten dus niet wat het geweest is. Nu krabbelt hij weer tegen de wal op, afgelopen nacht sliep hij beter en wij dus ook. Vanmorgen dus alles klaar maken voor de wedstrijd, Alinda besloot om thuis te blijven om op Dylan te passen. Zo ging ik dus alleen naar Hoogeveen.

We begonnen met een Vast parcours. Elwood liep heerlijk, miste een raakvlak en kwam terug uit de tunnel. We werden 3e.
Het tweede onderdeel was de Jumping, Een rode met veel wissels, maar wel een ronde waar je veel snelheid kon maken. Elwood tikt drie latjes eraf, ik had het zelf niet eens gezien. We werden 2e.

 






Twee heerlijke rondjes gelopen met Elwood. Mijn keine race monstertje.
Voor de derde ronde meld ik me af. Mooi vroeg naar huis, even extra rust voor Elwood en mijzelf. Morgen hebben we weer een FHN wedstrijd voor de competitie, deze is in Ambt Delden bij Hengelo, het wordt dus weer vroeg dag.

Ik heb momenteel problemen met uploaden van filmbeelden, als ik dat probleem opgelost heb komt het filmpje hier nog te staan.

Hier de filmbeelden van Elwood in actie.

Elwood in actie

Geen opmerkingen: