De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

dinsdag 21 september 2021

1e FHN Wedstrijd na Corona

 Afgelopen zondag was het dan zover, de eerste FHN wedstrijd weer na de corona stop. Plaats van handeling. Hellendoorn. Onze laatste FHN wedstrijd voor de Corona was ook in Hellendoorn in  november 2019 het NK. Voor deze 1e wedstrijd hadden we onze drie heren in geschreven, Elwood, Odin en Donald. Voor O en D zou het hun eerste echte officiele  landelijke wedstrijd worden. Zaterdagavond had ik de bus al weer ingepakt zodat we zondag morgen alleen nog de honden en onze etenstas er in moesten zetten. We besluiten om James ook mee te nemen. Het is rond kwart over zeven als we vertrekken richting Hellendoorn. We rijden vlot door en zijn in een goed uur te plekke. Spullen uit de bus en naar de manege. Bij de ingang een check van de corona app en we mogen naar binnen. We zetten de spullen bij de baan waar we met Odin en Donald moeten lopen, de ring van Elwood is aan de andere kant van de hal. Voor Odin en Donald zal het een dag worden om te leren, alles is nieuw voor ze en we hebben dan ook geen verwachtingen. Alles moet leuk voor ze zijn daar gaat het om. Het wordt voor mij een haast dag, Zowel het verkennen van de rondes van Donald als van Elwood loopt haast gelijk tijdig op. Met starten zit er iets meer ruimte tussen als alles gaat zoals in de planning staat. Joris , Nicolle Hugo en Herman komen ons weer supporten vandaag en zijn alweer vroeg vertrokken uit Drunen. De heren zagen ze de hal al binnen komen voordat wij ze hadden gezien.

De mannen in hun benches wachten op wat komen gaat


De baan voor de debutanten.


De baan voor de WAC selectie en daar achter de baan voor Elwood.

Odin en Donald beginnen met een Jumping we mogen de ronde verkennen. Het is een leuk rondje voor ze om te beginnen.  Toen ik begon met Elwood hadden de debutanten nog 6 paaltjes, inmiddels krijgen de debutanten de hele serie van 12. De palen is iets wat nog niet vloeiend gaat met ze dus daar had ik deze week thuis nog wat extra op geoefend. We verkennen de ronden We lopen dan wel samen maar verkennen toch ieder apart. Ik heb de ronde in mijn hoofd en vertrek naar de andere baan waar ik de ronde van Elwood verken.

Elwood begint met een vast parcours, dus alle raakvlakken zijn weer belangrijk. Er ligt een mooi rondje met een paar leuke stukken. Ik twijfel nog hoe ik na de A naar de finish ga, ik blijf aan de binnen kant of ik blok Elwood voor de afloop. Ik kies voor het laatste in de hoop dat hij zo zeker het raakvlak mee pakt als ik hem bijna haaks om naar de finish trek. Ik heb ook deze ronden in mijn hoofd en ga terug naar de rest.

Er zijn vijf hondjes voor Alinda , dus ze was al bezig met Odin om hem klaar te maken, Met Donald kwam ik drie honden na Alin. Ik maak Donald ook klaar en hij is blij en vrolijk.

En dan is het zover dat Odin mag starten. Maar zijn neus wint het van de concentratie voor het spel. Hij begint maar na de eerste sprong gaat de neus al naar de grond en als een duikboot gaat hij door de baan. Alin kan hem er dan ook niet bij houden, overal lekker geurtjes... hij neemt wel de sprongen maar heeft inmiddels al een disk. En dan Donald. We gaan lekker van start ik moet aan poten om hem bij te houden. We zijn bij sprong negen als hij opeens zijn vriend Joris ziet staan, ff knuffels halen dacht Donald maar dat ging niet op, Joris bleef stokstijf staan en negeerde Donald. Hij kwam terug in de baan maar zijn concentratie was gebroken. Deed een paar keer zijn eigen ding maar ik krijg hem er toch weer bij. We nemen de palen die hij echt goed deed, hier was ik blij mee. We hadden een disk maar het was een mooie leerronde voor Donald.

Ik doe Donald in de bench , neem Elwood mee even plassen en dan naar de ring. Elwood start als tweede in zijn groep.  We mogen gaan. Elwood loopt heerlijk. Vanaf de kat wordt hij gelanceerd lijkt het wel, loopt de raakvlakken mooi en schiet als een komeet de tunnel in, loopt een mooie serie maar tikt in een korte bocht na de palen toch een lat. Op naar de A waar hij het raakvlak mooi neemt. Een heerlijke ronden met helaas dus 1 lat fout. We zouden als 5e eindigen

Onze eerste ronde zit erop. We hebben even rust  maar niet voor lang. De ringen worden alweer omgebouwd. Voor Odin en Donald het Vast parcour  en voor Elwood de gambling



We verkennen de ronde, de palen zitten er niet in. Het is een mooi rondje wat we wel zien zitten voor de mannen. Ik stap weer van baan naar baan door ook de ronde van Elwood te verkennen. We hebben 30 seconden speeltijd en moeten dan zoveel mogelijk punten proberen te pakken. Er zijn twee bonus series als je die pakt krijg je extra punten. Ik verken de ronden zo dat ik beide bonus sen in mijn ronde heb. Nu hopen dat Elwood ze foutloos pakt en binnen de tijd.

Odin mag beginnen met zijn VP. Zijn snuffelmodus is verdwenen, hij is goed attent. Op de A blijft hij even hangen  de scheidsrechter liep mee naast de A en dat vond ie maar vreemd. Hij gaat door en loopt een mooie ronde. Zonder fouten komt hij over de finish, wat een heerlijk gevoel voor Alin en Odin. Dan mag Donald. Donald begint goed maar is na de kat uit zijn concentratie, loopt terug en zet nog net een poot op het raakvlak, een disk, We lopen verder en Donald laat mooie stukken zien. 
Als later de uitslag binnen komt staan Alinda en Odin op een mooie 2e plaats. Wat een super resultaat voor zijn eerste echte wedstrijd.


Ik neem Elwood mee en wij starten voor onze gambling. Elwood loopt lekker en pakt alle bonussen, de ronde van 30 seconden was zo voorbij, we zouden als 4e eindigen.


2 rondes gehad, nog 1 te gaan. De vermoeidheid van alle indrukken begon zijn tol te eisen bij de jongen mannen.

Het laatste rondje voor Odin en Donald was de Gambling en voor Elwood de Jumping. Odin en Donald kunnen extra punten krijgen met 1 bonus. We verkennen de ronde. We zullen beide proberen de bonus te pakken.


De debutanten ring lag nu wat voor op de ring van Elwood dus ik kon nog niet verkennen in de baan voor Elwood omdat ze daar nog bezig waren. Alin mag starten met Odin maar Odin zat vol. Hij springt nog wel over de start maar schiet dan terug. Alin besluit om niet verder te gaan het was goed zo voor vandaag voor Odin. Ik hou de andere baan ondertussen ook in de gaten en zie dat het kielekiele wordt. Ik mag starten met Donald en eigenlijk ook verkennen voor Elwood. Ships. 
Ik start met Donald, we pakken de bonus en lopen een lekker rondje. Als ik over de finish kom geef ik Donald aan Nicole en ga in looppas door naar de ring van Elwood om daar nog te kunnen verkennen.
Donald zou als 4e eindigen op het spel.

Er ligt voor Elwood een snelle jumping te wachten. Wel 1 waar je goed contact moet hebben met de hond want er zitten zeker twee momenten in dat de verleiding naar de volgende hindernis groot is maar ze er niet naar toe mogen. Na nr 6 moeten ze naar de palen en niet de tunnel in en na nr 13 niet recht over de finish maar naar nr 14 Dus we zullen zien hoe het gaat.


We starten en gaan direct goed weg. De band is de tweede sprong en daar gaat hij zonder probleem door. Ik krijg hem goed mee naar de palen maar dan komt hij er halverwege uit. Ik herstel door de hele serie overnieuw te nemen , dit kost extra tijd. We gaan door en de focus is weer terug. Een mooie serie maar dan tikt hij opnieuw in een korte bocht een lat. We komen goed binnen maar met twee fouten  zouden we als 5e eindigen. Het zijn steeds kleine foutjes die ons de das om doen. De snelheid van Elwood is nog steeds goed nu wachten op het moment dat alles precies goed valt.


We zijn klaar, het wachten is nu op de prijs uitreiking voor Odin. We zitten nog heerlijk na te praten over de wedstrijd dag, trots op wat de mannen hadden laten zien.


En dan is het zover dat Alinda haar prijs mag ophalen. stralend van oor tot oor nam ze hem in ontvangst.


We hopen dat er nog vele mogen volgen


We pakken de spullen op en rijden nog even met Joris en Nicole mee naar de camping op de Holterberg waar haar ouders staan. Na een bakje koffie is het tijd om terug naar huis te gaan maar niet zonder dat we even bij het ere veld van de gevallen Canadezen uit de tweede wereldoorlog op de Holterberg zijn langs geweest, even een moment van bezinning. Door hun offers kunnen wij leven in vrijheid en genieten van alles wat we doen.




Het is rond tien uur als we thuis het erf weer oprijden. Een lange maar mooie en gezellige wedstrijd dag kwam zo ten einde een dag waarin de mannen veel geleerd hebben en wij genoten hebben van wat ze lieten zien.

Hier onder de link naar de filmbeelden van deze mooie wedstrijddag.

Geen opmerkingen: