De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

dinsdag 14 september 2021

Een drukke zondag, deel 2. Agility wedstrijd

 Zoals ik al schreef in het eerdere blog bericht het was een drukke zondag. Alinda met James naar de clubmatch en ik met Elwood naar een Raad van Beheer Agility wedstrijd in Wijdewormer. Mathilda en Jan hadden hier ook ingeschreven dus het werd weer een dagje beagleboy's in actie. Op zaterdag avond had ik beide auto's ingepakt, wel even een extra check of de goede tas in de juiste auto stond, zou wel een bak zijn als alin opeens de tas open doet en alle agility spullen zaten er in en bij mij alles voor de show. Maar de juiste tas ging in de juiste auto.


Om kwart over vijf ging de wekker, spullen klaar maken, brood smeren en tassen inpakken voor zowel mijzelf als Alinda en dan rond kwart over 6 vertrekken Elwood en ik voor ons avontuur. Het is een ritje van goed 2 uur, voordeel van zo vroeg op de zondag morgen is dat je weinig verkeer treft. Rond kwart over 8 draai ik het parkeerterrein bij het wedstrijd veld op, terwijl ik bezig ben met uitpakken komen Jan en Mathilda ook aangereden. We lopen gezamelijk naar het veld, zetten de tent en op maken ons klaar voor hopelijk  een mooie wedstrijddag.


We lopen vandaag een Vast parcour en 2 x een Jumping.  De baan voor het VP werd opgebouwd en om 9 uur mochten we verkennen.


Ondertussen lagen Mr Magoo en Elwood nog even hun batterijtjes op te laden.

Onze klasse mag zich rond half 10 klaar maken voor de start. Als de eersten lopen kijken we nog even maar daarna gaat alle aandacht naar onze eigen honden. Ze attent maken, zorgen dat de focus goed is en dat ze klaar zijn om te vlammen.

Elwood mag de baan in. Hij is fel, de 2e hindernis is de wip, hij blijft een beetje hangen maar gaat door.  Elwood is lekker fel en loopt lekker. Na een serie sprongen en tunnels gaan we naar de A, hij pakt mooi het raakvlak en we gaan door. Nog wat sprongen en dan naar de kat, de 1 na laatste hindernis voor de finish en verdorie hij mist het raakvlak, 1 fout maar verder een heerlijke ronde. Mathilda en Magoo mogen vlak na ons en Magoo loopt goed geconcentreerd. Ze komen foutloos rond en pakken een U tje. Toppie dus. We volgen de verrichtingen van de andere honden en wachten dan op de uitslag.  En als die komt staan de beide beagle mannen 2 en 3. Een prachtig begin van de dag  tussen alle snelle honden.


We hebben nu een tijdje rust, de honden liggen weer in hun bench en slapen. Ondertussen genieten wij van mooie hondensport. We krijgen een berichtje van Josephine en Larissa waar we zijn, ze wonen vlakbij en willen even komen kijken. We geven het tijdstip door van onze volgende ronde. 

Elwood volledig ontspannen.



We mogen verkennen voor jumping 1. Een mooie ronde met als tweede de breed, de hindernis waar Elwood in Arnhem de laatste ligger aan tikte.  Na het verkennen even de honden laten plassen en dan op naar de baan. Ik maak Elwood attent. Hij heeft een super focus voor de start, iets wat ik  nog niet vaak op deze manier bij hem zag, langs de lijn praat een fotograaf tegen mij, ik negeer hem ben alleen maar bezig om de focus van Elwood te houden. De spieren staan gespannen, zijn staartje kwispelt zijn blik is op de baan. We mogen de baan in. Ik wacht op de fluit. Elwood blijft zijn spieren spannen.... en los, als een kanonskogel vliegt Elwood weg ik moet aanpoten om voor hem te komen bij de wissel van de tunnel. Hij gaat echt als een speer. Na een korte draai tikt ie een lat, shit. We gaan door en komen dan uit de tunnel Elwood duikt tussen mij en de hindernis door, een weigering dus, ik draai hem om en hij vervolgt zijn ronde. 1 fout en een weigering. Verder een super rondje van Whoop. We zouden als 7e eindigen Magoo en Mathilda werden 6e met 1 fout.

We gaan knallen baas.


Op naar de palen.



Trots op Whoop en ondertussen kijken naar Mathilda die loopt. Elwood uit het zicht van Magoo houden om eventuele afleiding te voorkomen


6 en 7


En dan wacht ons nog een laatste jumping. Elwood speelt weer voor Bullie dat doet ie wel vaker als ie ontspannen in de kar ligt.


We verkennen, een prachtige snelle ronde ligt op ons te wachten. Ik zeg het wordt een alles of niets ronde voor ons. Zet de zuurstof maar klaar bij de finish.



Ik heb Elwood weer in de trance vlak voor de start. Weer de spieren volledig op spanning en zijn blik naar voren. We knallen weg en lopen op full speed. Wat een genot, wat is het genieten om zo samen te werken. We naderen de palen op rechts, de laatste trainingen vloog Elwood er nog wel eens uit op de laatste 2 palen dus even goed bij de les houden en dan weer door. Hij neemt ze en we gaan naar de volgende sprong, hij tikt net de lat... weg foutloze ronde, we gaan door en zetten nog eens extra gas en komen in een scherpe tijd over de finish , helaas de lat fout maar wat hadden we een heerlijke ronde. Magoo zijn koppie was vol na twee rondjes en de derde ronde liep hij een disk.

We werden weer 7e, maar kijk naar zijn scherpe tijd, zonder de fout hadden we een mooie derde plek gehad.


Een prachtige wedstrijd dag kwam zo ten einde. We pakken de spullen weer op en vertrekken naar de auto. Daar kleden we ons om. Wedstrijd kleding verruilen we voor schonen kleding omdat we nog op puppy bezoek gingen bij Petra en Leo. Knuffelen met de Muskoka dames en genieten van de nieuwste generatie. Na het avond eten vertrek ik van uit Wijdenes weer naar huis. Het is kwart over tien als ik thuis Elwood uit de bus haal. Een hele lange maar mooie honden zondag kwam ten einde. Alinda lag al in dromen land, de ervaringen van onze  dag vertelden we elkaar maandag wel

Hieronder de link naar de filmbeelden van Elwood in actie, er zijn ook foto's gemaakt maar deze ben ik online nog niet tegen gekomen

Elwood in Wijdewormer

Geen opmerkingen: