De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

woensdag 21 september 2022

Wedstrijd weekend , dag 2

 De wekker ging weer vroeg op zondag. Wedstrijddag twee stond op punt van beginnen voor mij. Alinda ging naar Almere voor de clubmatch van de labrador kring Nederland  dus ze kon niet mee met Odin naar Elim. Alin vertrekt dan ook een uur eerder dan dat wij weggaan.

Broem, broem... dag Alin veel plezier en succes samen met Casper in de ring.

Odin bleef dus deze dag thuis bij Dylan, James en Mango. Ik doe Elwood en Donald in de bus en we vertrekken rond kwart voor 8 naar Elim. Buiten is het weer vies en nat, gelukkig is de wedstrijd vandaag in de manege. De heren blijven lekker in de bench in de auto, een extra kleed er in voor ze zodat ze het niet koud krijgen. Ikzelf zet mijn stoel en spullen in de manegebak bij onze agility vrienden.

We beginnen vandaag met een Vast parcour. Met verkennen merk ik direct dat het meer steken en draaien is dan de ronde van een dag eerder. 


Ik sta weer met beide mannen op de startlijst  en daar houden ze met het opstellen van de startlijsten dan ook vaak rekening mee. Ze zetten de beide mannen zover mogelijk uit elkaar op de startlijst zodat ik tijd heb om te wisselen.  Ik begin weer als eerst met Elwood. hij  heeft er weer zin in en loopt lekker. Helaas tikt hij er twee latjes af. De raakvlakken pakt hij mooi mee. Het was een lekkere ronde. Als laatste Donald. Duck groeit echt in de wedstrijden en het wordt steeds leuker om met hem te lopen. Ook nu begon hij weer heel goed. Helaas ben ik hem kwijt met een wissel en duikt hij de tunnel in, een disk. Jammer maar tja ook dat kan gebeuren. Elwood zou keurig derde worden deze ronde.


De volgende ronde is de snooker. Het is hier vooral in het begin even oppassen dat je de juiste volgorde neemt. Na de start de hindernissen met de rode kop, dan een punten toestel, bv de tunnel of palen en dan via de nummering het parcours. 


Ik zal met Elwood na rood de palen proberen te pakken, dit geeft de hoogste punten , en dan via 2 de rest van het parcour. Met Donald neem ik het zekere voor het onzekere en ga na rood via de combi van 3A en B naar 2 en dan de rest. Zou het zo zijn dat de mannen de rode lat eraf tikken dan moest ik eerst alsnog naar de andere rode sprong alvorens ik verder zou kunnen gaan. Het is dus echt even goed denken met snooker.

Elwood begint en ons rondje hield op na de start... ipv rood dook Elwood achter mij langs de tunnel in, een disk dus. We lopen de ronde verder uit en Elwood doet dat verder heel netjes alleen heb ik er niks maar aan hihih. 

Donald is dan de volgende troef.  Hij start goed gaat over rood en we nemen de combi 3A en B en gaan dan naar 2 en lopen de ronde. Donald heeft de kop er goed bij en we komen zonder fouten binnen. Opnieuw een heerlijke ronde met Donald.

Als de uitslag komt heeft Donald precies dezelfde tijd als Harold met Twix, alleen namen zij de palen en die zijn 4 punten meer waard. Donald werd zo keurig  2e.


Terwijl wij droog binnen zitten komt de regen buiten met bakken uit de lucht..... In Almere staat Alinda ondertussen dus met Casper in de stromende regen in de show ring. Het is de eerste show ervaring voor Casper.

Aan de ervaren showhand, en voor Caser de vertrouwde hand, van Alinda maakte hij zijn show debuut


Alle aandacht voor Alinda


Bijna geen training gehad en al helemaal niet samen met alin, maar mooi staan kon Casper  dat liet hij wel even zien.

Een mooie vierde plaats met een prachtig keurverslag.


Bij ons liep het ondertussen behoorlijk uit, we liepen dik een uur achter op het schema. Onze laatste ronde was de jumping.


Elwood loopt weer keurig maar tikt toch nog net een latje mee. Zijn wedstrijdweekend zat er na de jumping op. Ik moet nog 1 keer de baan in met Donald. Donald springt na sprong twee achter me langs de tunnel in..... disk. verdorie dat was niet de bedoeling. We lopen de ronde uit en zien het dan maar als een training. We waren klaar. De uitslag komt binnen en het was de slechtste van de dag.  Ik vond mezelf met Elwood terug op plaats nr 6.

We waren klaar. Ik pak de spullen op en rij weer richting huis. En net als een dag eerder stond de regenboog weer aan de hemel.


een druk wedstrijd weekend kwam zo teneinde. Een weekend waarin we heerlijk met de mannen hebben kunnen werken, een weekend met mooie uitslagen, een weekend waar we met genoegen op terug kijken. De competitie gaat door, er zijn nog twee wedstrijden in deze reeks. De huidige competitiestand is op het moment dat ik deze blog schrijf nog niet bijgewerkt, dat blijft nog even spannend. Voor aanvang van het weekend stond Elwood 1e, Donald 7e en Odin 10e. We zullen zien hoe de stand veranderd is.


Hier onder de link naar de beelden van Elwood en Donald in Elim.


Geen opmerkingen: