De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

vrijdag 2 februari 2024

3e Team wedstrijd Noord

 

Na een behoorlijk  lange onderbreken hadden we afgelopen weekend onze 3e teamwedstrijd, net als de voorgaande wedstrijden weer in de manege in Assen. Donald kampt nog met een blessure en die had ik dus terug getrokken uit de wedstrijd. Elwood zou BM lopen en uiteraard Odin, dus met 2 ipv drie heren vertrok ik zondag ochtend vroeg naar Assen. Ik moest helpen met opbouwen en werd er dus vroeg verwacht. Alinda zou later komen samen met Joris en Nicole, die zaterdag bij ons waren gekomen. We bouwen de baan op voor het VP en als dat klaar is heb ik even tijd om Elwood en Odin uit te laten. Het is frisjes, de zon komt mooi rood op een mooie dag zal het worden maar van het mooie weer zouden wij binnen weinig mee krijgen. 

De wedstrijd begint deze wedstrijd met de medium. Totaal starten er vandaag ongeveer 115 honden. Donald zou als aller eerste mogen starten maar die was er nu dus niet bij. De baan wordt vrijgegeven voor verkennen. Met opbouwen had ik natuurlijk ook al wat kunnen verkennen maar nu dus echt. Ik vond de lijnen niet echt fijn. helemaal niet omdat ik Elwood natuurlijk niet echt op afstand kan handlen.

We gaan beginnen. Harold starte van ons team als 3e. Helaas liep hij een disk. Odin start als 8e . Alin krijgt hem mee en Odin gaat lekker in het begin. Mooi attent en een mooi tempo, helaas springt hij dan via de verkeerde kant over een hindernis en heeft dus een disk.  Alin maakt de ronde verder af . Dan mag ik met Elwood als BM. Elwood begint heel mooi, raakvlak pakt hij mooi mee en dan komt de tunnel onder de kat. Het is een donker gat waar hij niet in wil ik krijg 2 weigeringen en dan gaan we door, mist nog een raakvlak maar komt verder mooi rond. Elwood zou uiteindelijk 44e worden.  Melanie met Happy lopen een prachtige foutloze ronde en werden zelfs 3e. Sia komt ook rond en wordt 37e en Cathy wordt 25e. Zo hadden we toch  3uitslagen als team. En zouden als 5e team eindigen op het VP


De 2e ronde is de jumping. Er ligt een mooie ronde. Harold start en loopt een disk. Alin dan met Odin en aan alles konden we zien bij Odin dat er loopse teven in de ring waren, de neus won het van het spel maar knap hoe Alin hem steeds terug kreeg, ze liepen wel een disk. Elwood loopt weer heerlijk tikt een lat en dan ook nog de finish lat , hij zou 39e worden. Sia komt goed rond en wordt 27e, het zou de enige uitslag voor ons team worden op de jumping want Melanie en Cathy lopen ook beiden een disk. We scoorden als team op de  jumping dus niet zo hoog ditmaal. We werden 17e als team.


Voor ons zat het lopen er nu op. Elwood zou wel in een BM team de estafette mogen lopen maar daar heb ik geen behoefte aan. Ons team moest met 4 lopen en we hadden vandaag 5 lopers dus 1 viel eraf. Alinda en Odin zullen niet lopen deze estafette. Ons team werd dus. Sia, Harold, Cathy en Melanie. 
De uitslagen van de lopers individueel na 2 onderdelen kwam ondertussen binnen. Elwood stond overall op een 30e plaats van de 115  en was de 2e BM loper. 


De estafette start in de omgekeerde volgorde van het klassement. We stonden als team op plek 6 dus het duurde nog even voordat ons team mocht lopen. Het was voor mij toch wel raar om tijdens de estafette aan de kant te staan want tot nu toe had ik elk jaar de estafette gelopen. Ons team loopt een mooie estafette en eindigen als 8e.


In de dag uitslag vinden we ons terug op plek 11

En in het klassement na 3 wedstrijden zijn we nu 1 plekje gezakt naar plaats 7


Hieronder de link naar odin en Elwood in actie


Er rest nog 1 wedstrijd in deze serie. 10 maart gaan we nog 1 keer knallen als team.

Geen opmerkingen: