De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zaterdag 4 februari 2012

Een stralende winterdag

Gisteren kreeg Nederland een traktatie van koning winter. Een dik pak sneeuw heeft bepaalde delen van Nederland een ander gezicht gegeven. Hier viel het gelukkig nog mee. Na deze sneeuw val hebben we afgelopen nacht de koudste nacht sinds tijden meegemaakt. In de flevopolder zakte de temperatuur naar -22,9. In Westerbork stond de termometer stil bij -17. Deze sneeuw en kou hebben er wel voor gezorgd dat we vandaag konden genieten van een stralende winterdag. Al vroeg stond ik vanmorgen weer op het ijs. Nadat ik thuis ben gekomen lagen er eeerst nog een hele partij schaatsen te wachten die geslepen moesten worden. Terwijl ik daar mee bezig ben lopen de heren ongeduldig om mij heen. Schiet nou op baas we willen wandelen.......Als ik klaar ben doe ik mijn spikes onder de schoenen. De straat bij ons voor is plaatselijk glad en met een trekkende hond lig je anders zo plat.Michael mag als eerst met mij mee.

Heerlijk los door de besneeuwde weilanden.


Even snuffelen aan een geurspoor


Riep je mij baas


Ik kom al..................


Geconcentreerd rent hij recht op zijn doel af. Mijn jaszak.


Michael genoot van alle aandacht voor hem


Vol in de rem.


Michael zijn ronde zit er op en we gaan terug naar huis. Dylan staat al klaar om als tweede mee te mogen. Ook Dylan ging los va de lijn. Hij moest zich eerst even uitleven en rende als een kip zonder kop rond. Hij ging behoorlijk ver weg maar als ik hem riep kwam hij snel weer terug.


Dylan heeft het luisteren  inmiddels goed geleerd. Hij kan zonder problemen los in het veld. Hij geniet dan met volle teugen.


Alle voetjes van de vloer


Gemeen kijken kan hij ook.


Het was een feest in het veld. de sneeuwvlokken vlogen in het rond.


Maar ook voor Dylan komt er een eind aan zijn speeltijd. Ik roep hem bij me en hij krijgt een paar brokjes.


Nog even laten zien dat ik uit mezelf goed  kan staan.


Ik neem Mango mee op zijn ronde. Zijn foto's komen op zijn eigen blog Hier.

Na Mango is het de beurt van Justin. Ik doe Justin ook los van de lijn en de kleine man weet niet wat hem overkomt. Meestal is Michael of Dylan er wel bij maar nu was hij echt alleen.
Als een haas ging hij door de velden.


Om even later, met een grote grijns om zijn bek, via het zandpad weer bij mij te komen.


Hoi baas, dit is mooi man.


 Spikkelpoot in de sneeuw


Joeppieeeeee.


 En net als Michael ging Justin ook heerlijk aan de snuffel


We lopen terug en de kleine man gaat weer aan de riem. Hij kijkt nog een keer omzich heen en we lopen terug naar huis.


Jayson is inmiddels ook weer wakker en staat vol ongeduld te wachten.


Hij kijkt goed uit waar hij zijn poten neer zet. Het ging niet snel vandaag maar het plezier was er niet minder om.


Heerlijk aan de snuffel.


Zijn grijze kleur gaat bijna helemaal op in het landschap.


We lopen weer terug en Jayson zijn diesel komt op gang. Hier is hij nog achter mij maar even later zal hij mij inhalen.


Hij komt op stoom.

 Hij haalt mij in en gaat in een constant tempo door. Ik besluit hem niet te volgen en snij een deel van de route af. Ik steek het land over en kom dan voor Jayson op het andere pad. Als hij mij opeens ziet lopen zie je hem denken van heeee, hier klopt iets niet je hoort achter mij te lopen .


Hoe oud hij ook mag zijn voor de gek houden doe je hem niet. Het was wel een grappig gezicht om hem daar zo te zien staan. Hij keek in de richting waar ik eigenlijk moest weg komen en keek toen naar mij . Je zag hem denken.


Al met al was het een fantastische winterdag waar we volop van hebben genoten. Op dit moment ligggen ze allemaal in een diepe slaap. Winterlucht maakt slaperig.

2 opmerkingen:

jenny zei

Jij durft Tjeerd. Ze lostedoen met vorst, dan zijn de geuren zo sterk.
Mooi dat zeallemaal bij je kwamen.

Sylvia zei

Prachtige sneeuwfoto's!

Ja mijn meiden hebben ook erg veel van de sneeuw genoten en maar blijven snuffelen snuffelen..