De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zondag 17 november 2013

1 op 1 aandacht van de baas

Vandaag was weer een 1 op 1 aandacht dag voor de meute. Allemaal apart met de baas op stap. Het kost me een paar uur voordat ik alle heren gehad heb maar dat heb je er graag voor over. Justin was de eerste die mee mocht.  Biebertje vond het helemaal super dat hij als eerste mee mocht. Nu de mais weer van de velden is kunnen de heren ook weer los, ik heb nu weer ver zicht en kan ze, mochten ze eens niet luisteren, nu weer goed volgen. Op de es gaat de riem los en wat gebeurd er..... Justin blijft keurig naast me, dit had ik niet verwacht, meestal gaat hij er direct als een haas vandoor. De hele tijd kwam hij keurig terug en bleef netjes in de buurt, toppertje.


Heerlijk rennen en gek doen.



Het gras was nat vanmorgen dus daar ging ik maar niet languit in liggen. De asfalt weg was een alternatief. Oppassen dat ik niet overreden wordt door een aankomende beagle.


Na Justin is het Dylan die mee mag. Dylan had zijn oren al weer in flapper stand en  op de es mag ook hij los.


Gelukkig was het windstil anders was Dylan nu wel op gestegen.


Lekker door het natte gras.



Elwood is de volgende. Ik ga met Elwood eerst naar het bos, hier kan hij even lekker snuffelen.


Elwood is een jager, hij heeft het meer dan onze andere beagles.


Hoi baasje.


Eenmaal op de es gaat de speurneus de lucht in en is het tijd om te rennen en vliegen.



We lopen naar huis en ik zal Michael mee nemen, Mango was alleen iets sneller bij de deur dus dan eerst maar met hem een ronde maken.


Als we terug komen zitten er vier beagles in de vensterbank, Michael zal wel denken dat overkomt me niet weer en hij vliegt naar de deur toe. Tuig aan, riem vast en op naar de es.


Onze bijna veteraan, maar nog de energie van een jonge hond.


Altijd een lach rond zijn bek als hij zo heerlijk vrij door de velden mag vliegen.



Vrolijke flierefluiter. Heerlijk om hem zo te zien.


De waterdruppels vliegen alle kanten op.


Dit beeld zegt genoeg.


We komen bij een aantal late exemplaren van de vliegenzam langs. Michael gaat er tussen liggen, onze opper kabouter.


Zo ben je een paar uur bezig maar de tijd vliegt. Thuis vallen de heren uiteindelijk allemaal heerlijk in slaap. De pootjes bewegen alle kanten op, er wordt dus druk gedroomd.

Geen opmerkingen: