De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

maandag 4 november 2013

Borkse en Muskoka meute hebben een heerlijk weekend

Afgelopen weekend waren we in Wijdenes. Petra en Leo waren met Djanis en Djoplin op show in Denemarken, wij pasten op de Muskoka beagles en de andere dieren, geiten, schapen, konijnen, kippen, vogels en vissen van Petra en Leo. alinda was donderdag middag al opgehaald door Petra. Michael en Elwood hadden ze ook al meegenomen. Ik zou er vrijdag avond achteraan komen. Maar door vermoeidheid heb ik vrijdagavond de reis niet meer gemaakt en ben dus zaterdag morgen met de overige heren vertrokken naar Wijdenes. Beide meutes gingen weer heerlijk in elkaar over en het hele weekend is er geen grom gevallen, heerlijk is dat. Overdag waren de honden heerlijk buiten in de tuin aan het ravotten en ze zagen er uit, dat wil je niet weten. De Noord Holandse klei zat ze tot achter de oren. 'S avonds lagen alle 10 honden heerlijk bij ons in de woonkamer. Een genot en rijk bezit dat dat allemaal zo makkelijk kan. 5 reuen en 5 teven heerlijk door elkaar heen .

Domino en haar moeder Djill


Dana, de moeder van Michael, 12 jaar oud al weer.


Domino, mijn grote vriendinnetje. Domino heeft iets met ons en wij met haar. Maar niet alleen met Domino hebben we een speciale band eigenlijk met alle Muskoka dames.


Djill en haar jongere broer Michael.


Elwood was weer terug bij mama en kroop dan na het spelen ook steeds bij Domino in de mand.


Djane heerlijk in een diepe slaap.


Oma, dochter en kleindochter. Dana, Djill en Domino.


Mango en Elwood hielden alles goed in de gaten.


Mango en Djane waren een paar jaar terug niet bij elkaar weg te branden. Samen heerlijk rennen op de mini coursing  en spelen in de tuin ze vonden het fantastisch.
 Maar tja toen kwam Domino en die pikte Mango in als vriendje. Maar oude liefde roest niet. Djane kroop dit weekend weer bij Mango in de mand.


Elwood verteld zijn moeder een mop. Hij moet er zelf het hardst om lachen, Domino denkt er het hare van.


Dan maar weer samen slapen. Moeder en zoon, soms vraag ik me wel eens af of honden de onderlinge band met elkaar herkennen.


En oma Djill, die houd vanuit de andere mand een wakend oog op haar kleinzoon.

 
 De dames sliepen in hun eigen vertrek. Onze heren in de woonkamer en Dana en Daphne ook.  Mango kan erg slecht tegen slapen in vreemde omgevingen en 'huilt' dan de hele nacht. Meestal blijf ik dan s nachts ook in de kamer waar Mango slaapt. Zo dit weekend ook, mijn plek was op de bank bij de honden. Ik sliep als een blok en zo nu en dan kwam Dana even bij mij langs en gaf me een lebber over mijn gezicht. Heel lief bedoelt maar het betekende wel dat ik direct weer wakker was.

Dit stond er s morgens aan de andere kant van het kinderhekje. Goede morgen baasje.


Tussen de buien door spelen de honden weer heerlijk in de tuin.  Moeder en zoon samen op het bankje.


Mango kijkt eens om, met wie zal ik nu gaan spelen ??

Djill doet nog even een tukkie samen met twee van haar kinderen, Domino en Djane.


Dylan overziet het geheel.


Tja en onze meiden gek, die moest dus echt zijn aandacht verdelen. Het ene moment slaapt ie met de 1 het andere moment met de ander, hier dus samen met Domino.


Justin bij zijn oma Dana in de mand.


Dylan bij zijn oma Daphne.


En Elwood zoekt Domino weer op.


Michael en zijn oudere zus Djill.


Zus en broer, Domino en Justin.

 
Dana en Daphne, 12 en 15 jaar oud.
 

Domino en Djill


Dana en Michael.


Djane en Djill.

Vanmorgen was het buiten guur, de honden waren allemaal buiten en als ik door het raam kijk zie ik 10 koppies vanuit de serre mij aan kijken.


Daphne neem ik even apart. 15 jaar inmiddels, een hele leeftijd. Ik neem er even de tijd voor om haar op de foto te zetten.


Soms moet ik wel even slikken, het is net of zit Jayson weer voor de camera. De gelijkenis is groot maar dat is ook niet vreemd. Daphne is de dochter van Daisy, de zus van Jayson.



Mooie dame,

 
In de loop van de middag komen Petra en Leo weer thuis. We praten het weekend nog even door en kijken naar de foto's die Leo gemaakt heeft van de show in Denemarken. Voor ons allemaal is het een geslaagd weekend geweest.
 

1 opmerking:

Jan zei

Wat een mooie reportage zo weer van één grote familie. Zag er weer gelikt uit. Ik mis alleen de ergste modderfoto's ha, ha.