De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zondag 14 september 2014

Mannenzondag

Vanmorgen ging Alinda al weer vroeg de deur uit om de hele dag aanwezig te zijn op het Dog Summer Event in Leek. Ik bleef thuis bij de meute. We maken er dus maar een echte mannendag  van. 1 voor 1 neem ik de heren mee voor een wandeling. Ze vinden het heerlijk om zo nu en dan even alleen met de baas op stap te gaan even alle aandacht voor hun eigen. Als eerst mag Mango mee.


Na zijn ronde is het de beurt aan Elwood.  De kleine man heeft heel veel plezier met een gevonden maiskolf
b (30)
b (34)
b (36)
Ik maak er een apporteer spel van. Elke keer als ik de kolf weg gooi komt Elwood hem keurig terug brengen
b (39)
Aanvallen……..
b (43)
b (58)
Boven het gras vliegen allemaal langpoot muggen. Elwood is helemaal in zijn element en vliegt als een dol dwaze achter de langpoten aan.
b (63)
b (64)
b (75)
Genieten  van mijn kleine vriend
b (81)


Op facebook zag ik van morgen al weer foto’s voorbij komen van de mooie Big Smile Beagle Event hoodies op verschillende plekken in Nederland was de smile weer aanwezig. Maar terwijl ik met Elwood liep had ik het idee dat er tussen de wolken een hele grote smile vol trots naar beneden zat te kijken naar zijn pupil.


DSC_6128


We maken ons rondje af en gaan richting huis. Justin is de volgende die mee mag.
Er was een tijd dat Justin slecht luisterde als hij los was maar van de 1 op de andere dag was dat afgelopen. Heerlijk rent hij nu rond en ik hoef niet eens zijn hele naam te roepen allen bij Jus komt hij al vrolijk naar mij toe.
b (109)
b (113)
b (117)
Hondstrouwe ogen kijken mij aan.
b (122)
Vrolijke flierefluiter,
b (123)


Dylan is de volgende die mee mag.
En ook bij Dylan gaat de knop in de race stand. Heerlijk rent hij over de paden en laat mij genieten door steeds een grote smile te tonen.
b (126)
b (129)
b (138)
Kleine clown.
b (140)


Maar ook voor Dylan komt er een einde aan de pret. We gaan naar huis en ik neem als laatste Michael mee.Helemaal vrolijk springt hij de straat door op naar de es waar ook voor hem de riem los gaat.
b (145)
De maiskolf van Elwood is ook voor Michael een mooie prooi. Hier komt hij met een schijn beweging op mij af.
b (146)
b (150)
Gooien en rennen maar. Prooi veroveren en terug brengen.
b (153)
b (157)
b (159)
b (172)
Hoezo veteraan??? Als een jonge knaap springt Michael over deze obstakels, zijn sprong was wel haast een meter hoog.
b (176)
Dit zegt genoeg, een smile van oor tot oor.
b (181)
Hij bleef maar springen, onze flying Dutchman
b (182)
Mooie jongen.
b (189)
De smile was niet rond zijn snoet weg te krijgen.
b (202)


Samen met de mannen heb ik een heerlijke morgen gehad, vanmiddag had ik geen kind aan ze heerlijk lagen ze verspreid door de kamer in een diepe slaap.

Geen opmerkingen: