De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

maandag 28 oktober 2019

FHN Hellendoorn

De wedstrijd competitie nadert zijn einde. Er staan nog twee wedstrijden voor de FHN competitie hier in de agenda. Afgelopen zondag was er 1. Ditmaal waren we weer de manege in Hellendoorn, een prachtige accommodatie met een heerlijke zandbodem.
De klok ging in de nacht van zaterdag naar zondag een uur naar achteren dus konden we eigenlijk een beetje uitslapen. 6 uur ging de wekker. En om goed zeven uur zaten we in de auto voor onze rit naar Hellendoorn.
Rond 8 zijn we op de plaats van bestemming. Alinda loopt met James, Michael en Elwood alvast naar binnen terwijl ik de spullen nog op de kar plaats. Sia heeft en plekje  voor ons vrijgehouden en we zetten onze spullen naast de baan. Mike en Elwood in de kar, James in de bench ernaast.

 
We drinken een bakje koffie en ik maak me klaar, voor de zekerheid toch maar even de enkelbrace weer om. De blessure aan de enkel voel ik nog wel zonu en dan dus dan toch maar even wat extra steun. De wedstrijdschoenen aan en dan wachten tot we mogen verkennen. Ik zal als eerste van de A40 starten dus moet me al snel gereed houden want in de klasse voor ons starten er maar 8.
We verkennen de jumping. Er ligt een mooie snelle race ronde , echt iets voor Elwood.
 
 
De A30 start en wij maken ons klaar. Elwood is lekker fel en attent dat zit wel goed. Na de laatste hond gaan de latjes omhoog. We betreden de baan en wachten op het fluitje van de scheidsrechter. Op zijn teken mogen we gaan. Vanaf de stat gaat het vol gas. Als Elwood uit de eerste tunnel komt zet hij hem in zijn hoge giering en schiet mij voorbij, wow wat gaat ie lekker. Goed bij de les. We lopen heerlijk op vol speed. De palen gaan zonder problemen. door de tunnels, een rondje en dan weer door de tunnel. Als Elwood de tunnel in duikt wissel ik voorlangs zodat ik hem op rechts heb bij het uitkomen van de tunnel. Dan nog 1 sprong en op naar de finish, we zijn foutloos tot die 1 na laatste sprong, ik rem te abrupt voor de draai en Elwood houdt in. Hij tikt het latje , ik zie het in mijn ooghoek, shit, daar gaat onze foutloze ronde. Maar ondanks de lat een prachtige snelle ronde. We kwamen op een derde plaats.
 
 
Het volgende onderdeel was de Gambling. Zelf je route bepalen en zoveel mogelijk punten verzamelen. Er waren twee bonussen te verkrijgen. Een serie hindernissen foutloos achter elkaar nemen zonder weigering en na de toeter binnen 10 seconden een andere serie nemen  richting de finish.
 
 
Ik plan mijn route zo dat ik beide bonus momenten in mijn ronde heb, nu s het alleen te hopen dat ik de race kan lopen zoals ik in mijn hoofd heb.
We starten en het eerste deel gaat precies zoals ik had gepland. op naar de bonus van de hindernissen 1 t/m 5 zonder weigering foutloos nemen. 1 goed, 2 goed en dan de wip, ik loop weer te ver voor Elwood en hij schiet naast de wip langs. De bonus kunnen we vergeten. Ik herstel maar dit kost natuurlijk tijd we zullen de ronde die ik in mijn hoofd had niet kunnen lopen. Dus improviseren, de toeter gaat en we proberen de hindernissen 20, 21,22, 23 nog binnen de tien seconden te halen... we kwamen 1 seconde te kort, dus ook deze bonus liepen we mis. We zouden als 8e eindigen.
 
 
Rest ons nog 1 ronde vandaag. Het vast parcours. Om weer te stijgen in de competitie zou ik deze foutloos moeten lopen of met hooguit 1 fout.  We wachten tot de baan opgebouwd is en we verkennen mogen. Elwood zit ondertussen heerlijk ontspannen in zijn kar.
 
 
Er ligt opnieuw een snelle ronde. Direct na de start de A, raakvlak pakken en dan door naar de kat opnieuw raakvlak pakken, dat zijn de struikelblokken van ons op dit moment.  Bij de wip zal ik meer inhouden en naast Elwood samen de wip aanvallen.  We hebben de route en onze lijnen in het hoofd, nu de uitvoering nog.
 
 
We mogen weer. We vertrekken en de sirene bij Whoop gaat aan, een teken dat de concentratie er is. De A gaat goed op naar de kat. Het lijkt erop dat hij hem heeft maar de scheidsrechter geeft toch een fout, op de film kijken we later terug en het is een net wel/net niet . We gaan door. De sneleid is hoog en de focus is super. We lopen een mooie serie en dan op naar de wip, ik hou in en naast Elwood vallen we de wip aan. Het lukt, dit is dus de manier waarop we het moeten doen we gaan door en schieten over de finish. Het was een prachtige heerlijke ronde. En opnieuw zouden we als derde eindigen.
 
 
Met een heerlijk gevoel loop ik met Elwood terug naar onze plaats. Drie mooie rondjes heeft hij laten zien. Nu proberen deze lijn door te zetten in de laatste wedstijden. Wij zijn klaar voor vandaag. We konden vroeg naar huis maar moesten nu blijven voor de prijs uitreiking. Dus de heren hun tuig om en lekker even wandelen in het bos naast de manege. Het is nog prachtig weer en we genieten van de mooie herfst kleuren in het bos.
 

Als alle ringen klaar zijn is de uitreiking van de prijzen. Voor het eerst dit seizoen wordt ik twee keer naar voren geroepen. 3e plaats Jumping en 3e plaats Vast parcours. Ik was trots op Elwood.

 
En Elwood was trots op zijn prijzen.
 
 
Het was een mooie wedstrijd dag, we hebben genoten.
Met twee weken gaan we de strijd weer in dan zullen we gaan strijden op Brabants grond gebied.
 
In de competitie waren we de laatste wedstrijden gezakt naar plek 7, het hele seizoen stonden we top drie maar nu aan het eind kukelden we van het podium.  Met de mooie rondjes van zondag zijn we weer geklommen naar plek 4. In theori is plek drie nog te halen, ik kan nog maximaal 15 strafpunten wegwerken door 2 foutloze rondes te lopen. In de praktijk een bijna onmogelijke opgave voor ons, dat is ons dit seizoen nog niet gelukt. Het zo natuurlijk wel het ultieme verjaardagskado van Elwood voor mij  zijn. Hoe dan ook we gaan het proberen de volgende wedstrijd.
 
 Hieronder de link naar de filmbeelden van Elwood in Hellendoorn.
 
 

Geen opmerkingen: