De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

dinsdag 1 oktober 2019

RvB Wedstrijd Assen

De herfst is aangekomen in Nederland, de hele zomer zitten we met smart te wachten op water , en dat kwam er maar niet. De voorspelling voor afgelopen weekend was nat... erg nat en al helemaal op zondag. En laat er nou net voor zondag hier een wedstrijd op de kalender staan. Ik had zelfs voor deze dag keuze uit 2. Voor de FHN competitie naar Dinteloord, dat was dik twee uur rijden. Of een Raad van Beheer wedstrijd in Assen, 15 minuten rijden. Nou ligt het hele jaar mijn focus op de FHN competitie maar had nu met deze dubbele keuze op dezelfde dag besloten om toch naar Assen te gaan. Zaterdag bekeek ik de weersverwachting met angstige ogen. Regen, regen en nog eens regen. Ik twijfel, wel of niet gaan. Kans op blessures is natuurlijk met zulk weer groter. Nog maar een nachtje slapen en dan zondagmorgen maar beslissen. Ik zet de spullen al wel vast in de bus.

Zondagmorgen is het eerste wat ik doe als ik wakker ben de gordijnen open en kijken wat doet het weer. Regen dus. Ik open buienradar op de telefoon en zie alleen maar regenwolken en neerslag, het ziet er niet best uit. We besluiten gewoon te gaan, dan maar iets minder snel lopen en spelen op safe, de organisatie heeft tijd en energie gestoken in het organiseren van deze dag en als iedereen dan niet komt is ook niet prettig. Michael en James nemen we niet mee als support, de hele dag in de nattigheid is niet prettig voor hun.
We vertrekken rond kwart over 7 van huis en zijn een dik kwartier later ter plekke. Op het veld is het nog erg rustig. We hebben onze andere tent mee, deze heeft een luifeltje en daar kun je desnoods onder staan. Er staan nog niet veel tentjes langs de baan , dit in tegen stelling tot normaal, dan is het gewoon een tenten kamp.


We lopen vandaag twee keer een vast parcours en 1 keer een jumping. Mijn eerste ronde is rond 9 uur, de tweede rond 11 en de laatste om vier uur. We zitten er aan te denken om de tijd tussen 2 en 3 thuis door te brengen. Het parcours wordt opgebouwd en de keurmeester legt er maar 1 rechte tunnel in, dit mede voor de veiligheid. De tunnels worden natuurlijk spekglad van binnen. We halen onze nummers en horen dat er op zaterdag avond al 20 afmeldingen waren binnen gekomen, het programma zou dus zeker inkorten. We mogen onze eerste ronde vast parcours verkennen. Op zich een mooi rondje met wel een hele haakse bocht naar de palen, een leuke uitdaging voor ons.  Ik maak Elwood klaar, even een laatste keer pootje omhoog tegen een boom en dan op naar de ring, Meneer is vrolijk, en blij en springt als een jong veulen om me heen. We starten als derde in onze groep. De regen valt nog steeds. Vanaf de start gaat het lekker, ik loop voorzichtiger dan anders. Het eerste raakvlak van de kat mist Elwood we gaan door ik jaag hem niet over de kop en we lopen een heerlijke ronde uit zonder verdere fouten. Ik ben tevreden, het is nu wachten wat de rest doet. Als iedereen geweest is wachten we op de uitslag, we komen op een mooie plaats.





 
We kunnen nu wachten op ronde twee, ondertussen kijken we vanuit de tent naar de andere lopers, de regen valt met bakken naar beneden. En volgens de app zal dat ook nog wel even zo blijven.
 
 
 
Er vallen weer lopers tussen de start lijst weg en we lopen dus in op schema. De baan wordt omgebouwd voor het tweede vast parcours. Het veld wordt een stuk omgelegd  en de tunnel verdwijnt nu helemaal uit het parcours. We mogen weer verkennen. Als verzopen katjes lopen we ons verken rondje. En wachten dan tot we mogen starten.
Vlak voor de start is Elwood even afgeleid. Ik krijg hem er weer bij en we mogen de baan in. Ik zet hem klaar en weer is zijn concentratie gebroken. We mogen starten, Elwood schiet langs de hindernis ik krijg hem terug en hij springt via de verkeerde kant over de sprong, Een disk dus voordat we een meter gelopen hadden. Elwood maakt nog een paar rondjes rond de start sprong en dan heb ik zijn concentratie weer terug. We lopen verder een heerlijk rondje, ik merk doordat ik langzamer loop Elwood meer tijd heeft om te denken en ik meer moeite moet doen om hem goed mee te krijgen.
 


 
 
 
We zijn klaar en kunnen wachten op ronde drie, weer wordt de start lijst korter, veel lopers geloven het wel en vertrekken door nat terug naar huis. We besluiten niet naar huis te gaan omdat de tijd tussen 2 en 3 inmiddels behoorlijk is ingekort door de vele afmeldingen.
De regen bleef vallen en het veld werd natter en natter.
 
 


Elwood lag ondertussen heerlijk ontspannen zich al voor de volgende ronde.

 
De jumping wordt opgebouwd en we mogen verkennen. Er ligt een leuk rondje met rechte lijnen en een paar rondjes waardoor de snelheid van de honden lager wordt. In alle parcoursen was vandaag te zien dat de keurmeester rekening hield met het weer, echt super. Ik verken en zoals al zo vaak dit jaar zie ik weer kansen voor Elwood op de jumping. Ik zeg ook tegen Alin dat ik er een schepje boven opgooi, iets sneller zal lopen maar toch ook blijven oppassen dat Elwood heel blijft.
We starten en vanaf het begin gaat de sirenen bij Elwood aan, dat is altijd een teken dat hij er vol voor gaat. We gaan heerlijk, alle laten blijven liggen, geen fouten en komen foutloos over de streep. Opnieuw een U voor Elwood op de jumping dus. Het wachten is nu op de uitslag. We komen op een mooie derde plaats. En zoals ook al vaker dit jaar pissen we vandaag twee keer naast de ereprijzen. Er waren voor onze klasse maar twee prijzen. Maar ondanks dat was k trots op Elwood, hij liet toch drie mooie rondjes zien, een prachtige U op de jumping en hij was heel gebleven , dat was het belangrijkste.
 
 
We laten deze U bijtekenen in Elwood zijn sport logboek en vertrekken dan naar huis. Nat, moe maar voldaan komen we thuis. De natte tent zet ik opnieuw uit, nu op zolder om daar  op te drogen.
Dit was de laatste buitenwedstrijd van dit seizoen, vanaf nu duiken we de manege's weer in. Met twee weken gaan we er weer tegen aan in de strijd om de FHN competitie.
 
Hieronder de link naar de film beelden an Elwood in Assen
 
 

Geen opmerkingen: