De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zondag 22 maart 2020

In de ban van Corona (2)

We zijn nu een week en weekend verder na de eerste maatregelen van het kabinet om corona de kop in te drukken. Tot nu toe lopen de hoeveelheid besmettingen en doden helaas nog steeds op.  Ikzelf hoorde eerst ook bij de groep die riep, ach valt wel mee , tis maar een griepje, inmiddels ben ik daar wel van terug gekomen.  De hele maatschappij is ontregeld. De ware aard van de mens komt boven en helaas is dit niet altijd de beste. Neem nou het hamstergedrag in de winkels, je zou je toch kapot schamen. maar gelukkig ontstaan er ook mooie initiatieven. De economie , die krijgt een knal, horeca ligt op zijn gat en wat mij zelf als boerenzoon toch zeer doet is te zien hoe de harde werkers in de tuinbouw hun  bloemen oogst gewoon vernietigen moeten omdat de handel helemaal stil ligt. En zo zijn er nog vele schrijnende voorbeelden van leed. Het zal lang duren voordat dit leed genezen is en het zal bedrijven zelfs de kop kunnen kosten. Ook in mijn eigen werk ontkomen we niet aan de maatregelen. Afgelopen maandag is iedereen die ook maar een beetje verkouden was nar huis gestuurd, ons regio kantoor is gesloten en we proberen zoveel mogelijk thuis te werken. Alinda maakt in het ziekenhuis nu veel uren, ze staan eerste rangs, dat is iets wat mij toch wel bezorgt maakt. De ellende van Brabant hebben we hier nu nog niet, maar langzaam aan komen er hier in het Noorden ook steeds meer besmettingen. Dit weekend zie je dat mensen de ernst van de situatie nog steeds onderschatten, gezellig shoppen, naar het strand of bouwmarkt..... ik kan er met mijn verstand niet bij. De hulpverleners lopen op de punt van hun tenen en vele landgenoten zien de ernst van de situatie nog niet in. Als het land de komende week opslot gaat zou het mij niks verbazen, blijkbaar is het opvolgen van de regels nu te moeilijk voor velen. Maar goed, we zullen het zien.

 En dan de heren hier. Het is rustig, geen lange wandelinge, geen trainingen en geen wedstrijden. De raad van beheer heeft hun wedstrijden zoiezo tot juni afgelast. Ik doe hun poep en plas rondje maak wat foto's en ze slapen momenteel veel. Tis saai maar het is niet anders.

Vorig jaar was de bloeiende sierkers voor mij een teken van hoop in de strijd die Michael leverde, laat hem dat nu ook zijn voor ons allen.

 
Samen met de heren op stap na werktijd.


De prunus staat vol in de bloei.  Een prachtige achtergrond voor een foto van de heren.


Mango voor witte bloesem.


Onze vechter, sinds twee week nu dus halvering van zijn medicatie en het gaat nog steeds goed.  Actief en duidelijk aanwezig in de meute onze Michael, sneeuwwitje is het inmiddels.


En Mango voor de prunus.


Afgelopen week ook gedeeltelijk thuis aan het werk. Boven op het nieuws zat er natuurlijk direct bij te kijken.


Het leven in een meute , meestal staat de neus dezelfde kant op.


Ik blijf de rondjes lopen met de mannen, mijd zoveel mogelijk de mensen. Maar merk nu dat er opeens veel meer mensen buiten lopen dan anders, ook als ik met de heren opstap ben kom ik volk tegen wat ik anders niet tref.

De drie jonge heren gisteren


De drie oudere mannen.


Mr Mango


En alle 7 op 1 plaat. Tja dat koste me wat zweet druppels, want zoals ik al zei opeens moet iedereen een rondje lopen. Tja genoeg afleiding voor de mannen dus waar ze op reageren. Blerende kinderen of gezellig met je hond staan kijken hoe ik 7 heren klaar zet voor een foto.
Heb ik ze mooi zitten komt er weer iemand langs, alles weer door elkaar. Zet ik ze weer  neer komt er opeens weer iemand met een hond langs..... alles weer opnieuw neerzetten begint iemand achter de honden te praten... weer afgeleid dus. Uiteindelijk kreeg ik het toch voor elkaar.  Wat ik wou, met de bloeiende prunus, dat lukte niet echt. Dan had ik toch even hulp moeten hebben met neerzetten en camera pakken. Maar goed met dit resultaat van de 7 samen ben ik tevreden.


Andere opstelling.


En nog een keer  haha.


Vanmorgen ging Alinda al weer vroeg naar het ziekenhuis. Ik ging weer op stap met de mannen. Na thuis komst zoeken ze direct de zon weer op. De 1,5 meter afstand ….. ze hebben het geprobeerd maar helaas het bankje was te klein.


Thuis blijven als je er niet echt uit moet is het advies van het RIVM. James helpt mee met de uitvoering van dit advies. Bij de baas opschoot, dan blijft ie binnen.


Tja daar zit je dan.....


En de prunus..... die stond vanmorgen weer te stralen tegen de strak blauwe lucht.

 
Mensen let op elkaar, volg de regels op en blijf gezond.



Geen opmerkingen: