De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zondag 15 maart 2020

In de ban van Corona

Heel de wereld staat in brand. Het Corona virus slaat om zich heen. Afgelopen week was er hier in Nederland nog niet veel aan de hand. Dat is sinds afgelopen vrijdag drastisch veranderd. Afgelopen dinsdag is Alinda terug gekomen uit Engeland. Ik heb haar samen met Michael dinsdag middag van de trein gehaald. Samen met Michael.... vorig jaar deden we dat ook toen waren de omstandigheden heel anders.

 
Op Crufts heeft Alinda de prijs voor Sputnick opnieuw in ontvangst genomen. Top Stud dog in Breed. voor het 6 jaar oprij. Mango ging op de foto met de prijs voor zijn helaas veel te vroeg gestorven zoon.
 
 
Elke avond als ik met de mannen uitga genieten we van de ondergaande zon. Soms valt de zon op het juiste moment op de juiste plaats.
 

Wind onder de oren.


Afgelopen woensdag was Alinda naar de dierenarts met Michael. Een drie maandelijkse controle foto voor zijn longen.
En er was goed nieuws, er is een stabiele situatie, het lijkt er op dat het een granulitone infectie is geweest. In samen spraak met de dierenarts gaan we zijn mediatiegebruik van Prednison nogmaals halveren.


Oud hollands vier op een rijtje.


Kostbaar bezit


Op vrijdag kondigd het ministerie zware maatregelen af om het corona virus te verslaan. Evenementen waarbij meer dan 100 man aanwezig zijn worden per direct verboden, tot in ieder geval eind maart. Dit houdt ook in dat shows en wedstrijden geannuleerd worden. Voor ons  betekend dit dus geen wedstrijden  zondag en met twee week. De start van de FHN competitie verschuift. Hopelijk valt het mee en is alles met een paar weken weer normaal.

Gisteren was ik thuis, de tuin verder aangepakt en als ik achterom kijk zie ik de opzichters zitten. Tja verschil moet er zijn.


Vader en zoon samen in de zon.

 
Vandaag dus geen wedstrijd. Alinda moest werken dus ik weer alleen op stap met de mannen. Even heerlijk het bos in. Eerst met de drie jonge heren.
 



Klimgeiten of aapjes, Niets ontgaat er aan hun spiedende blik.

 

Na het rondje van de drie jonge heren gaan Michael, Dylan en Elwood mee. Elwood is een beetje uit zijn hum, meneer merkt dat de weekenden anders zijn.


Michael als trots middelpunt van zijn maatjes.


Mango is de laatste. Meneer zat al vol ongeduld te wachten tot het zijn beurt was. 


Zijn koppie wordt steeds grijzer.


Genieten met mijn grote vriend.

 
Het waren heerlijke rondjes. Het is twaalf uur als ik klaar ben. Terwijl ik mijn eerste bakje koffie van de dag neem zoeken de mannen een plekje in de kamer en vallen in een diepe slaap.
 
Vanmiddag om 5 uur is er weer een persconferentie met nieuwe maatregelen met betrekking tot het corona virus. Laten we met elkaar nuchter blijven en ons niet gek maken. Massa hysterie, zoals de laatste dagen met het hamster gedrag in de supermarkten, is een kwaaier iets dan menig virus. Blijf gezond,dat is het enige wat ik kan zeggen.
 

Geen opmerkingen: