De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zondag 5 april 2020

In de ban van Corona (4)



We zijn weer een week verder, een week waarin de regering de beperkingen voor de  bestrijding van het corona virus met nog eens minstens twee weken heeft verlengd.  Een week waarin ik ook nog gedeeltelijk thuis zat. Het lijkt dat de dagen nu langer zijn dan als je gewoon volle bak aan het werk bent, het zal wel verbeelding zijn. De heren beginnen er aan te wennen dat ik nu dus meer thuis ben. Een ochtend rondje en een avondrondje zijn  voor hun momenteel de enige uitstapjes buiten de deur. Verder vermaken ze zich thuis in huis of sinds deze week weer op het gras in de tuin.

Ik doe aan thuis werken, administratie werk kan ik thuis uitvoeren, als ik daar mee bezig ben heb ik een mascotte achter de laptop zitten. Odin volgt alles op de voet.

 
Een ochtend rondje op maandag kreeg een hele andere wending, dat had ik tijdens het maken van deze foto's nog niet door. Mango en James samen .


Duo Snip en Snap


James pakt momenteel vanalles in zijn bek tijdens het lopen, stokken en stukken hout zijn favoriet om mee te nemen en na een paar meter weer te laten vallen. Ik zag hem n opeens iets anders in zijn bek nemen. Direct graai ik het uit zijn snoet, het was een stuk worst waar iets in zat...… vuile hufters , dat was het eerste wat in me opkwam. Ik nam beide heren kort aan de riem en ga terug naar huis. De worst neem ik mee. Alinda brengt dit naar de Da , een onderzoek wat er in zit is erg duur dus dat doen we niet, er wordt een melding gedaan bij de politie maar ook die doen er nu verder niks mee , hun prioriteiten liggen nu bij Corona... mochten er meer meldingen komen dan maken ze er alsnog werk van.


Ik ga terug naar de locatie en loop nog twee keer de route en kijk of ik nog meer kan vinden, gelukkig kom ik niks meer tegen. De rondes met de andere mannen schoten er nu even bij in.

Dit maak ik in de avond met ze goed, met een ondergaande zon genieten van de mannen, toch extra allert met mijn eigen ogen gericht op de grond voor de heren tijdens het lopen.


Op de bank kruipt Odin stijf tegen me aan en valt in slaap, ik kon geen kant meer op.



Het ochtend ritueel van de mannen, terwijl ik achter de computer zit gaan zij met elkaar heerlijk genieten van de zon op het bankje.


 
Ik was een paar paardendekens van Alinda uit, opzichter James volgt alles op de voet.
 

En als alles weer op de bank in slaap valt kijkt Donald er naar zo van …. doe ff normaal mannen.


Als ik zelf ook even op de bank ga liggen kan ik al snel geen kant meer op.


Avondrondjes blijven een heerlijke ontspanning waarin je alles even kunt vergeten.



 
S morgens staat Odin mij vaak duidelijk te maken dat het toch echt tijd is voor zijn brokjes.
 

En ook de heren verzinnen creatieve dingen om de dag door te komen, oud hollands beaglehoofd stapelen.


En niet veel later ligt alles weer in de meest relaxt denkbare houdingen te slapen op de bank.


James , Michael en Donald samen op de bank in de ochtend zon.


En meneer heeft door hoe  hij kan melden als de waterbak leeg is, gewoon naar de baas toe brengen .


Oud en jong samen, een bijzonder duo.


De beagle mannen weer samen op de bank, het is het plekje waar s morgens de zon als eerste straalt en meestal geen wind komt.


Tja en als ik er zelf ga zitten met een bakje koffie is al snel mijn schoot ingepikt, onze bank baas wegwezen jij !


Elwood is nog steeds van het slapen onder de dekens, James maakt er een spelletje van om hem op te zoeken en het liefst trekt hij de dekens dan van Elwood af.


De mannen op de apenrots lijkt het wel.


Kom baas gaan we nog wat doen ??


Niet ?? Nou dan zoek ik zelf wel wat. Afstandbediening slopen...…


Winkelwagen muntje misvormen... Het leven is nooit saai met een James Bond in huis.


Wandelen in een andere samenstelling.


James tussen de oude heren van de meute.


Nu ze weer de hele tuin tot hun beschikking hebben kunnen ze ook weer met elkaar op de grote bank.


Koekjes baas ??


De langer wordende avonden met mooie zonsondergangen geeft prachtige plaatjes van de mannen tijdens hun laatste rondje van de dag, het avond rondje.

James en Michael.


Met Dylan


Als echte vrienden samen



En ook Odin, Donald en Elwood genieten van deze avond rondjes. En ook buiten kun je dus beaglehoofd stapelen.

 
Tot zover deze  ''In de ban van Corona''
 
Blijf gezond en let op elkaar.
 

 
 

Geen opmerkingen: