De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zondag 7 juni 2020

Eindelijk weer spelen en knuffelen met onze Deense vriendinnetjes

In de tijd voor de Corona, de tijd dat we bijna om het weekend een agility wedstrijd hadden, zagen we onze Deense vriendinnetjes Hailey en Sweety en baasjes Erik en Irene geregeld als supporter langs de baan. Maar vanaf maart stond ook het contact met hun op nul. Gisteren had Alinda dienst in Stadskanaal, haar laatste werkdag voor een week vakantie. Ik bracht haar naar het ziekenhuis en reed zelf nog even door naar Finsterwolde om bij Anita en Martin nog even een deel van de kennel panelen op te halen. Uiteraard konden Monty en Doortje rekenen op een paar heerlijke knuffels. Van Finsterwolde reed ik door naar Zuidbroek. En als ik het tuinhekje open doe springen Hailey en Sweety mij tegemoed. Janken en piepen, wat waren ze weer blij mij te zien. Het blijft toch bijzonder hoe sommige honden op mij hangen. Domino heeft het heel erg en ook Elfie en Beaver. Sweety en Hailey hebben het dus ook.

We gaan naar binnen en aan de koffie. We praten de afgelopen tijd door. Hebben het over het helaas niet doorgaan van ons reisje naar Denemarken en het moeten cancellen van BSBE. De beide zusjes waren ondertussen al bij mij op schoot gaan zitten.


We hebben het over mijn planning van de dag en dat ik Alin ana het eind van de middag weer op zal halen. Nou zegt Erik, neem de hondne mee dan gaan we hier BBQ en.  Ik stuur Alin een appje met dit idee en ze vind het prima. Mijn planning die ik had viel dus bij deze helemaal in het honderd hahaha. Ik rij terug naar Bork en kom van wegomleiding in wegomleiding, overal zijn ze bezig met de wegen. Ik ben nog maar net thuis of er wordt een pakketje bezorgd. En terwijl ik dat afhandel ziet James kans mijn portomonee van de tafel te jatten. Nog net op tijd kan ik het briefgeld en de pasjes redden van de versnipperaar.


Aan het eind van de middag doe ik de mannen in de bus en rijden we naar Stadskanaal om Alin op te pikken. Via de touristische route gaan we dan door naar Zuidbroek. De mannen gaan de tuin in en direct is er weer de herkenning. Heerlijk is dat altijd.

Erik heeft een eigen aannemersbedrijf en dus heel veel speci tonnen. Nou daar wist ik wel raad mee hahah. Kom jongens en meiden, fotomomentje.


De zussen met grote broer. Hailey, Odin en Sweety


Ondertussen port Erik de BBQ aan en kunnen we aan tafel. Heerlijk onder het afdak, op gepaste afstand van elkaar, genieten we van de spelende honden, halen herinneringen op en maken nieuwe plannen.

 
Michael zat heerlijk naast mij op de bank, halverwegge volgende week gaan we er een weekje tussen uit en de oude man gaat gewoon mee. Wie had dat nog kunnen dromen.


Tussen de bedrijven door blijf ik bezig met de heren en dames. De tonnen worden goed gebruikt.


Is er nog wat voor mij over, ik ga er wel even mooi voor staan .


En terwijl we heerlijk zitten te eten genieten we van het schouwspel in de tuin. De anderhalve meter regel daar trekken de honden zich niks van aan. Heerlijk zijn ze met elkaar aan het dollen. James vooral met zijn tantes Sweety en Hailey.



Zo een pootafdruk op je oog van Sweety.



Actie in de tuin, er werd wat afgerend.


En ook Mango deed zo nu en dan even mee.


Er zit een hondenluik in de deur en Donald had ontdekt dat de mand met speeltjes van de meiden in de kamer stond. Hij had het maar druk met alle speeltjes naar buiten te brengen.


Blij ei.



Ja tantes, ik ben neef James.


En ook Elwood ontdekt de speeltjes.


Zoveel speeltjes en dan willen ze allemaal juist die ene hebben.


He jongens doen jullie wel voorzichtig met mijn knuffie.


Druktemakers denkt James, er zijn genoeg speeltjes voor iedereen.


James, Sweety en Donald zochten elkaar steeds op.





Kom maar bij je grote broer zus, ik bescherm je wel tegen die pubers.



Haasje in de tuin.



En ze gingen maar door.


Elwood was ondertussen de stiekeme derde. Hij had een speeltje gejat en het bij Irene op de stoel achter het kussen verstopt. Hij zelf verstopte zich er ook als bekwaker van zijn prooi.



We zijn klaar met eten en Erik neemt een hand vol stukjes stokbrood mee voor de honden. Daar moeten ze uiteraard eerst wel wat voor doen.



En zo maken we nog wat leuke foto's. De mannen in de tonnen en Sammy er voor als oppasser.


Erik komt met het idee van de piramide. Dus tonnen goed stevig opstapelen en de heren er op. Het resultaat is best wel gaaf.


Ootje alleen in de ton.


Tja bij een aannemer heb je ook steigers, dus allemaal op de steiger hahaha.

 
We nemen nog een kop thee en doen dan de honden in de bus om weer naar huis te gaan. Het was een gezellige middag/avond. Dit zijn de dingen die we de laatste maanden gemist hebben.
 

Geen opmerkingen: