De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

woensdag 16 maart 2022

Team wintercompetitie 2e wedstrijd.

 Afgelopen zondag was de tweede wedstrijd in de team winter competitie. Elwood en Donald zitten samen in een team en Alinda had Odin opgegeven als Buiten mededinging  loper. Hij mocht dan lopen maar zit niet in een ingeschreven team. Helaas had Alin al een dikke week de ouderwetse griep te pakken en kon ze zondag dan ook niet naar de wedstrijd. Odin nu thuis laten was geen optie dus ik zou met alle drie mannen gaan lopen. Rond half 8 vertrek ik met de drie heren naar Assen. Breng mijn tas naar binnen haal het nummer van Odin en ga even wandelen met de mannen.

De drie heren, jaren terug,  in 2016, begon het avontuur van Elwood hier. Ik maakte toen ene foto van hem samen met zijn steun Michael. Nu maakte ik er 1 van Elwood met zijn opvolgers in de baan aan zijn zij.


De mannen poepen en plassen en we lopen terug. Ze gaan weer in de auto en ik ga de manege in. De nummers voor Elwood en Donald liggen inmiddels bij mijn tas.


Ondertussen is het parcours voor onze eerste ronde opgebouwd, We starten ditmaal met het Vast Parcour. Er wordt in twee groepen verkent, eerst door de grote honden en aansluitend gaan zij lopen. Kim en Sia lopen van ons team als eersten. Kim een disk, Sia een foutloze ronde. Ik doe de nummers om mijn benen het leek wel een bingo kaart met drie houders aan 1 been.


Dan mogen wij verkennen en aansluitend lopen. In de groep voor ons begeeft de wip het opeens, ter plekke is hij niet te repareren en er wordt besloten om de wip te vervangen door twee extra hindernissen. Als de medium klasse bijna aan de buurt is lopen Sia en ik samen naar de bus om Elwood en Odin op te halen. Beide mannen moeten vlak achter elkaar en de tijd is te kort om zelf vlug op en neer te lopen. Sia neemt Odin mee en hij kwispeld en is blij, Ik maak ondertussen Elwood gereed en we gaan de baan in.  Elwood loopt lekker en we gaan goedpakt de raakvlakken van de A en we gaan lekekr door, dan komen we bij de 2 hindernissen ipv de wip, Elwood neemt ze en schiet dan het verkeerde tunnel gat in, een disk. Helaas. Ik wissel emt Sia van hond en ga met Odin de baan in. Voor de start schiet hij weg en begroet die in d ering zit om de latjes te leggen, ik krijg hem terug en we gaan beginnen aan onze ronde, ik train normaal niet met Odin dus het was voor mij eerst wennen aan hoe hij liep.  De staart kwispelde en de neus stofzoog over de grond haha. Odin is blij en we lopen lekker, we krijgen wel een disk maar het was een positieve ronde voor O. Direct na mij is Harold, ons vierde teamlid, ook hij loopt een disk. Ondertussen had ik Donald uit de bus gehaald en was met hem in de voorring. Donald wordt elke week sterker en vind het allemaal fantastisch, helemaal geen angsten en open en blij.  We starten en na de tweede sprong schiet hij achter me langs de tunnel in, helaas via het verkeerde gat, dus ook een disk, de rest van de ronde loopt hij mooi en laat mooie stukken zien..
En dan is het tijd voor de jumping. Eest Kim en Sia weer, Kim loopt foutloos, Sia maakt een foutje.  We  halen Odin en Elwood weer uit de bus en dan mag ik los met Elwood, zijn neus wil snuffelen maar ik krijg hem eruit en we lopen een foutloze ronde.


 Odin was helemaal in de snuffel modus beland en vanaf de start lukt het me niet om hem te motiveren. Na een paar sprongen is het over en verlaten we de baan. Harold loopt na mij ook foutloos en dan is het tijd voor Donald. Duck loopt lekker maar duikt toch over een verkeerde hindernis, disk. Het zijn leermomenten voor hem en voor mij, het handelen van Donald is heel anders dan dat van Elwood, maar we worden steeds meer een team.

Dan is er nog 1 onderdeel en dat is de estafette. Donald loopt in een BM team en Odin geef ik rust. Donald hapert op de palen maar loopt verder een mooi rondje.
En dan is het wachten, doordat we de vorige keer hoog geeindigd waren starten we nu later in de groep.
Kim begint en loopt foutloos, Harold is de tweede en ook foutloos, dan kom ik met Elwood en ook wij zijn foutloos. Sia en Ally zijn de laatsten en moeten als enige van de groep over de finish sprong. Ze gaan na de laatste sprong net iets te kort om en tikken een latje.  Toch hadden we weer een mooie estafette neergezet als team en zouden weer hoog eindigen. 3e ditmaal.


Kim moest naar huis en ook Sia vertrok, Harold en ik bleven wachten op de prijsuitreiking. We haalden samen de prijs voor ons team op.


Het was weer een leuke en gezellige wedstrijd dag. Ik voelde het lichaam wel na de meerdere rondjes hahah, ben blijkbaar geen 20 meer. We gaan naar huis waar de mannen de andere heren begroeten en grote verhalen ophangen over hun dag. Het wachten op de officiele uitslag duurde nog even en op dinsdag kregen we de definitieve uitslag. Als team waren we als 7e geeindigd, de disken op het VP hebben ons aardig wat punten gekost, we staan nu op de vijfde plek in het klassement na 2 wedstrijden. De eerste 8 mogen naar de landelijke finale.  Met nog 1 wedstrijd te gaan weten we dus wat we moeten doen. 

Dag uitslag


De stand na 2 wedstrijddagen.


Hier de linken naar de bewegende beelden.

De beagle mannen in actie tik op de link hieronder :



Team Twize Dog Sport in actie tik op de link hieronder :

Geen opmerkingen: