De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

dinsdag 21 maart 2023

Dogsport wedstrijd Hellendoorn

 Na de finale TWC op zaterdag stond er dus op zondag ook weer een wedstrijd in de agenda. Een competitie wedstrijd van Dogsports. Ik had alle drie heren ingeschreven maar aangezien Alin dus niet fit was besloten we dat zij thuis zou blijven, ook Odin had dus een dag vrij. Samen met Elwood en Donald vertrok ik zondagmorgen naar Hellendoorn. Het is rustig onderweg en ik rij vlot door. Ik ben ruim op tijd en stop in Ommen even bij het beeld van de held van '63, Reinier Paping. Zo vaak er langs gereden maar nog nooit even de moeite genomen om er bij te kijken. Nu dus wel.


Ik rij door naar Hellendoorn en ben rond 8 uur bij de manege. Breng mijn spullen naar binnen en zet ook de beide vouw benches weer in de hal. Ik loop weer in twee ringen en waarschijnlijk met beide mannen vlak achter elkaar, het is dan wel makkelijk ze binnen hand bereik te hebben. De spullen staan en ik ga nog even aan de wandel met de heren. even de blaas leeg maken. Inmiddels loopt het al weer aardig vol in de manege. Een nieuwe wedstrijd dag staat op punt van beginnen.


De prijzen tafel stond weer vol met handgemaakte prijzen. Zou er weer een boompje mee gaan naar Westerbork aan het eind van de dag ?


Ik moest voor de eerste ronde in beide ringen eigenlijk gelijk tijdig verkennen. In ring 2 het vast parcours voor Donald en in ring 1 de gambling voor Elwood.  Donald zijn ronde heb ik in mijn hoofd dus vlug over naar de andere ring om mijn ronde voor de gambling te verkennen.  Als ik ook die ronde in mijn hoofd heb duurt het niet lang dat we mogen lopen. Ik haal beide mannen naar binnen en ze gaan heerlijk ieder in een bench.


Donald is aan de beurt voor het VP. Hij begint heel mooi maar dan gaan we naar de palen, die stonden met de insteek heel dicht tegen de rand aan en al meerdere honden waren hier uit de baan gesprongen. En ook Donald springt uit de baan, disk, zijn flow is dan gebroken en ik kreeg hem er dan ook niet direct weer goed bij. uiteindelijk wel weer en we gaan door naar de laatste hindernissen.  Niet veel later kan ik direct ook met Elwood de baan in voor zijn gambling. 40 seconden speeltijd en er zijn bonussen te verdienen. Met verkennen is slecht te beoordelen wat je kunt in 40 seconden en ik start ook nog als 1e in onze klasse en had dus geen vergelijkings materiaal.  We lopen een lekker rondje maar ik ben te vroeg op de plek waar ik zou moeten zijn voor de toeter van 40 seconden en vanwaar je dan nog 10 seconden had om een serie hindernissen te nemen. Dus de dikke bonus pakte ik niet. We zouden als 6e eindigen op deze gambling


Het wachten is op de volgende ronde. Dat zou een VP voor Elwood worden en een gambling voor Donald. De gambling voor Donald was gelijk aan die van Elwood dus ik kon me meer focussen op het verkennen van het Vp voor Elwood. Een rond met een strakke lijn start , kat en dan links naar de palen en niet rechtdoor naar de tunnel en op het eind een out en een in.  We gaan het zien.
Elwood begint, mist een raakvlak en wil recht door, naar de tunnel, krijg hem wel mee naar de palen maar met een weigering. we herstellen en gaan door. Loopt dan een lekker fel stuk en dan na de A het ommetje en de in. De out gaat goed maar dan trek ik Elwood te ver naar binnen en springt hij via de verkeerde kant over de sprong, jammer een disk op de 1 na laatste hindernis van een heerlijke ronde.
Niet veel later mag Donald alweer lopen. Ik loop een heerlijke ronde met hem, kon mijn tijd van 40 seconden nu iets beter indelen en neem iets te veel risico door een extra sprong te pakken, hier door waren we net iets te ver weg toen de toeter ging voor de 10 seconden om te finishen  met een bepaalde serie die 100 extra punten zou opleveren, we hadden een seconde te lang werk. We zouden 12 worden op de gambling.


En dan rest ons alleen nog de jumping.In beide banen ligt een lekker race rondje. Donald begint en loopt heerlijk, alles gaat goed tot de laatste paal daar springt hij er weer te vroeg uit. Herstel en door naar de finish. Met 1 foutje komen we over de streep. Het was een heerlijke afsluiter van ons wedstrijd weekend.  De uitslag liet nog even op zich wachten maar ik dacht dat we derde zouden zijn.  Elwood mag ook en ook hij loopt een mooie strakke ronde. We zouden 6e worden. En dan komt ook de uitslag van Donald binnnen. Duckie was als 2e geeindigd.  

De uitslag van Elwood


En die van Donald


We  wachten op de prijsuitreiking. Donald ging  weer met een boompje naar huis.


Het wedstrijd weekend zit erop. We hebben genoten van twee dagen werken met de mannen. Ze hebben mooie dingen laten zien, en ook zijn er weer puntjes duidelijk geworden waar we de komende tijd de focus op moeten leggen bij de trainingen. Komend weekend zal ik strijden met Elwood op de EO selectie, de selectie wedstrijd voor de European Open in Denemarken. We rekenen op niks, hopen op twee mooie wedstrijd dagen. Het zal weer een bijzonder hoofdstuk worden. De beide beagle broertjes Elwood en Pepper op de leeftijd van 10 jaar mogen beide starten tijdens dit selectie weekend.

S nachts moest James plassen, als ik beneden kom merkt Elwood niet dat ik naast hem sta, hij lag diep in coma na een mooi wedstrijd weekend.


Hieronder weer de link naar de film beelden van de mannen in actie.




Geen opmerkingen: