De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

vrijdag 1 juli 2011

Eens iets heel anders

Tot nu toe stonden op deze blog alleen maar stukjes over onze viervoetige mormels. Ditmaal iets heel anders maar ook hier kan ik ontzettend van genieten. De wondervolle natuur van ons mooie Drenthe. Momenteel zijn Henk Bos en Janetta Veenhoven, bekende natuurfilmers in Drenthe, druk bezig met een avontuur van twee jaar door Midden Drenthe. Op hun geheel eigen manier maken ze hier een prachtige avond vullende natuur film van. Alinda en ik zijn in de bevoorrechte positie geweest om een deel van hun werk tot nu toe te mogen zien. In 1 woord FANTASTISCH ! Het is hun gelukt om heel veel byzondere planten en dieren op een fantastische wijze vast te leggen. Ondere andere de Veenbesparelmoervlinder, Libelles, Vossen, Vleermuizen, Marters, Zwarte specht, Groene specht, De middelste bonte specht, Dassen en nog veel meer. Stuk voor stuk dieren die je niet dagelijks te zien krijgt. Komend najaar moet de film gereed zijn en volgend voorjaar komt de premiere. Nieuwschierig geworden kijk dan op deze site. Nighthawk productions assen
 Door de samenwerking met Henk en Janetta ben ik weer met heel andere ogen gaan kijken naar onze eigen natuur. Mijn camera draait dus weer overuren. Kijk en geniet van wat er in mijn werkgebied voorkomt. en volgend voorjaar allemaal naar DE GROENE HORIZON

Tjeerd

De Holmers, Voormalige landbouw gronden


Reebok in de avondschemering


Welriekende nachtorchis

De zon gaat onder, voor een mooie zonsondergang hoef je echt niet naar de kust.


Moeras wespen orchis

De jakobsvlinder


Rietorchis


De rupsen van de jakobsvlinder. dit is het enigste insect dat het giftige Jakobskruiskruid eet.


Grote rietorchissen


Mijn laatse ontdekking. de zeldzame Grote weerschijnvlinder. Nog niet eerder gesignaleerd bij ons in de boswachterij.


Duizenden ijverige werksters maken fantastische bouwerken


De zaadbollen van klein hoefblad


Een prachtig ven vol met bloeiend veenpluis.


Hetzelfde ven maar dan vanuit de boom. Een nieuwe manier van foto's maken van mij.


De groene kikker. Ze trakteren je op een oorverdovend concert.


Tussen de kikkerdril


1 aarig wollegras


Ochtend in het bos


Deze smeerlap zag ik niet liggen. Ik stond er bijna boven op. Zijn dreigende houding zegt genoeg. Nog iets dichter bij en een aanval volgt


Het wonderlijke leven van een jonge varen.


Adders, ik kom ze vaak tegen.



De zon ging wel heel mooi onder.




Tot zover dit uitstapje. Echt je hoeft helemaal niet ver om te genieten van prachtig natuurschoon.

Geen opmerkingen: