De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zaterdag 30 juli 2011

Natuur beleving

Een paar berichten terug heb ik een aantal natuurfoto's laten zien. Van veel mensen heb ik hier positieve reacties op gekregen. Het zou een 1 malige afwijking van mijn blog zijn. Want uiteindelijk blijft dit de blog van onze viervoeters. Om een ieder toch te laten meegenieten van de prachtige flora en fauna die ons land rijk is sta ik nu te twijfelen, of hier wat vaker foto's plaatsen ,of een nieuwe blog opstarten. Hier volgen in ieder geval alvast weer een paar flora / fauna belevenissen.

De paddestoelen komen al weer naar boven.


Weinig vlinders dit jaar op de vlinderstruiken. Deze kleine vos maakt zich klaar om op te stijgen.


De atalanta zit heerlijk op de bloem van het koningine kruid


Een nieuwe plaats bij ons in het bos waar de moeraswespen orchis is ontdekt


De atalanta op de grote klis.


De kale jonkers zitten vol met landkaartjes.


maar ook heel veel koevinkjes.


Een rare vergroeing van de bloem van de speerdistel.


Een hommel gaat helemaal op in zijn werk. De zoektocht naar nectar.


Paddestoelen in alle vormen. Het leek wel of zwom ik tussen een koraalrif.


De gewone oeverlibelle. Een prachtig  insect.


Zaadpluisjes wachten op het juiste briesje wind om de wijde wereld in te trekken.


Eekhoorntjes brood.


Oeps daar zijn de adders  weer. Ik weet de plekken waar ze veel voorkomen. Maar het blijft toch altijd weer oppassen

2 opmerkingen:

karlijn zei

oh dit is wel erg mooi zeg deze foto's hou daar wel van

Anoniem zei

Gave foto's Tjeerd. Kan altijd wel genieten van de foto's die jij maakt. Heb inmiddels ook aardig wat plaatjes geschoten en denk er aan om die op een blog te zetten. Je moet er toch iets mee doen.

Jan Liebregt