De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zaterdag 22 september 2012

Alle aandacht van de baas

Vandaag was het weer tijd om de heren eens weer allemaal apart mee te nemen en ze zo weer even alle aandacht te kunnen geven. Nadat ik eerst de minicoursingbaan had aangepast was het tijd om te gaan wandelen. De zon scheen en het was heerlijk weer. Als eerste neem ik Michael en Dylan toch samen mee. We wandelen naar de es, dit is maar 200 meter. En boven ons pakt een dikke donkere wolk zich samen.


Ik besluit om maar even te blijven staan onder een boom voordat we de es oplopen. En dit was maar goed. De wolk barst open en een dikke hagelbui komt op ons neer. Gelukkig hield de boom het meeste tegen en bleven we nog redelijk droog.


Na een dikke tien minuten trekt de bui weg en komt de zon weer tevoorschijn. We wandelen de es op en de heren mogen los van de riem. Het feest kan beginnen.

Mike en Dylan heerlijk samen aan het rennen. Mike wist dat ik koekjes had, 1 keer roepen en hij kwam er aan. Dylan volgt hem dan direkt. Dit was dan ook de reden om ze samen mee te nemen


Dylan had er zin in de waterdruppels schieten de lucht in als hij door het natte gras rent.


Happy boy


Mike, heerlijk genoot hij van alle aandacht rond zijn persoontje, geen Mango of Jayson die alle aandacht opeist maar alle aandacht voor 'stinkie'


Vrolijke flierefluiter, helaas is de foto niet scherp.


Beide kameraden heerlijk aan het rennen, wie is het snelste........


Woef,woef woef


Hooooooo remmen !!!!!!!!!!!!!!


Gekke tukkie, een stralende Dylan.


Beide heren, moe van een heerlijke tijd samen met de baas.


De riem gaat weer vast en we wandelen weer aar hus. Het was de tijd voor Justin zijn ronde. Maar eenmaal thuis was iemand het er niet mee eens dat hij nog een beurt moest wachten.... Jayson. Dus inplaats van Justin eerst Jayson maar mee. De oude man zit de laatste week weer heerlijk in zijn vel en straalt van oor tot oor. Ook nu weer.


Heerlijk genieten van de oude man.


Mooi met de wolken en blauwe lucht achter hem.


De oren stonden weer in de laagvlieg stand.



Dit maal had Jayson geen kijk naar de maiskolven. Hij wist dat ik koekjes in mijn zak had.


Joeppieeeeeeeee


Nu was het toch echt de beurt voor Justin. De kleine man zat al vol ongeduld te wachten. Terwijl we naar de es lopen laat ik hem duidelijk merken dat ik koekjes in mijn zak heb. Het werkt, alle aandacht is gericht op mij. Op de es mag Justin dan ook los van de riem. 1 keer roepen en meneer kwam keurig terug rennen.


Elke keer dat hij kwam ,als ik hem riep, kreeg hij een beloning.


Ik geef hem iets meer ruimte en als ik vind dat Justin ver genoeg weg is roep ik hem. Justin..... Justin koeeeeeekjeeeeeee en roets daar kwam meneer weer aan.


Zo 1 op 1 werken met Justin is fantastisch. In de groep luisterd hij minder en gaat achter de rest aan . Maar alleen met hem dan wil hij alles voor je doen.



Mooie jonge kerel. Inmiddels al weer twee jaar geweest.


Mooi sprekend hoofd.


Tja en dan is er nog 1 die ook dol graag met de baas op stap wil. Grote vriend Mango mag als laatste mee. Hij gaat niet los van de riem maar komt weer aan de lange longeer singel.  Morgen gaan we met Mango naar een grote coursing baan . Hier mag hij los jagen achter een nepprooi. Ben benieuwd hoe hij dat vind. De mini coursing vind hij fantastisch dus we zullen zien. Foto's van Mango zijn wandeling met de baas komen op zijn eigen blog te staan staan. klik hier

Geen opmerkingen: