De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zaterdag 29 september 2012

Met Jayson naar het bos

De oude man is de laatste week weer behoorlijk aan het hoesten. We hebben zijn medicatie nu tijdelijk  iets verhoogd en hopen zo de hoest weer onder controle te krijgen. Door zijn hoesten heeft hij veel onderbroken nachten op dit moment, overdag slaapt hij dan ook het liefst. Gek genoeg hoest hij 's nachts en overdag bijna niet. Vanmorgen ging de wekker hier al om half vijf, een vroege zaterdag morgen dus voor ons. Alinda zou samen met een cursist, van haar, naar de hondenshow in Maastricht en moest al om kwart voor zes in Meppel zijn. De meute was dus ook vroeg wakker en vinden ze het normaal gesproken te vroeg, nu waren ze over actief. Ze dachten vast dat we wat leuks met ze gingen doen, sorry jongens. Rond kwart over vijf breng ik Alinda weg. De heren gaan weer even in de bench. Rond half zeven ben ik weer thuis. Ik rommel wat aan en begin dan met een grote schoonmaakronde door huis. Jayson is erg aktief en ik besluit om hem even mee te nemen naar het bos. Alsof hij het wist, hij volgde mij als een schaduw door huis. Ik zet zijn bench in de auto en voordat ik het doorheb zit hij al achter de bus te wachten. Schiet op baas ik weet dat we wat leuks gaan doen. We rijden naar boswachterij Grolloo en precies op het moment dat ik Jayson uit de bench wil halen begint het me toch te regenen. Ik kruip snel achter in de bus. Samen met Jayson zit ik zo te schuilen voor de regen. De oude man was inmiddels vol ongeduld en begitn alles al bij elkaar te blaffen. Schiet nou op baas ik wil wandelen.

Alleen op stap met de baas.


Tja en toen kwam de regen met bakken uit de lucht vallen. Samen achter in de bus wachten we de dikke bui af.


Is het nu nog niet droog baasje??


Na een kwartier wordt de regen minder. Tenminste er komt geen regen meer uit de wolken. In het bos regent het altijd langer door de druppen die uit de bomen vallen. Maar we beginnen toch aan onze wandeling samen. De oude man straalde weer van oor tot oor.


De natuur maakt zich klaar voor de herfst. Alles begint al mooi te verkleuren.


Heerlijk, even wat vers water drinken. Er lagen plassen genoeg op het pad.


De diesel kwam op stoom en de oude baas genoot.


Op de asfalt weg door het bos stonden ook plassen. Jayson spiegelt er mooi in.


De helft van de weg is droog maar Jayson moet en zal door de waterplassen lopen.


Vrolijke flierefluiter.


Even gek doen door over een greppeltje te springen.


Waar ga je heen baas, ik volg je wel hoor.


Zo mooi, Ik vind dit 1 van de mooiste plekjes in boswachterij Grolloo. Samen hebben we een tijdje op een bankje gezeten en genoten van het uitzicht. De wandelaars die achter ons langs liepen zullen wel gedacht hebben, een hond en baas samen op een bankje ???


We wandelen weer verder en gaan richting de zandspeelplaats. Hier mogen geen honden meer inkomen. Ik neem Jayson toch even vlug mee het zand in probeer een paar mooie foto's van hem te maken met de blauwe lucht en het witte zand.


Tja stil zitten wil de oude man niet . Baas het is tijd om even gek te doen. Jippieeeeeeee


Uiteindelijk krijg ik hem toch zo als ik het graag wil. 1 foto zegt meer dan 1000 woorden.


Jayson van de Oppershoeve, 16 jaar en bijna 4 maand. Mijn maatje vanaf het moment dat ik hem heb leren kennen.


We scharrelen terug naar de auto. Jayson en ik hebben genoten van deze wandeling zo samen in het bos.

Geen opmerkingen: