De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

maandag 17 december 2018

Tweede wedstrijd wintercompetitie

Gisteren stond de tweede wedstrijd in de agenda voor de wintercompetitie. De hele serie is in Assen dus mooi dichtbij voor ons. De weersvoorspelling was winters met sneeuw en kou. Dus de buien app goed in de gaten houden hoe het neerslag gebied over Nederland trok ivb met eerder weg gaan. Alinda kwakkelde het hele weekend wat met haar gezondheid en ze besloot dan ook niet mee te gaan. Mike en de jonge heren gingen dus nu ook niet mee. Om kwart voor zeven vertrek ik dus alleen met Elwood richting Assen. Het is een witte wereld en plaatselijk verraderlijk glad. Ik rij mooi rustig door het donkere witte landschap en ben rond half 8 in Assen. Sia is er al en heeft weer een ruime plek vrijgehouden. Ik pak Elwood zijn kar rondom in de dekens in zodat hij lekker warm zit. We gaan daarna eerst even een rondje lopen, winterjas aan om de spieren warm te houden en dan naar buiten. Tja en dan loop je in een witte wereld met een hond die gek is op sneeuw. Ik moest hem meer slepen dan dat hij liep, om de meter liet hij zich omvallen om heerlijk  te rollen in de sneeuw haha, hij zou wel gedacht hebben met die jas aan blijf ik mooi droog.

 
De banen zijn inmiddels opgebouwd en we mogen gaan verkennen. Wij beginnen met een vast parcours. Er staat een mooi rondje met in het begin een serie mooie combinaties. Direct een uitdaging om Elwood er goed bij te houden. Tijdens het verkennen zit ik te twijfelen bij een ommetje hoe ik hem neem. Na de tunnel Elwood links er om heen sturen of rechts erom heen met het risico dat hij de kattenloop op schiet. Het zal helemaal afhangen hoe zijn focus is.
We mogen starten en vanaf de start loopt het mooi vloeiend. Elwood heeft zijn kop er goed bij en we gaan lekker. De palen zonder problemen en ook de raakvlakken van de A neemt hij goed. De wip een sprong dan de tunnel en dan op naar het ommetje. Ik neem toch de rechterkant en sluit de hindernis niet goed af, Elwood schiet tussen mijn been en de sprong door en neemt de sprong dus van de verkeerde kant. De keurmeester fluit, een disk. We vervolgen ons parcours en ik loop rustig door, de afloop van de kat pakt hij niet maar ik was toch trots op Elwood wat hij liet zien, gestrand in het zicht van de haven zullen we maar zeggen.
 
 
Het is voor mij en Elwood nu lang wachten op ons volgende onderdeel de jumping. Tijd dus om de andere teamleden in actie te zien en alles op film vast teleggen. Als er niemand van ons team loopt even weer naar buiten met Elwood in de sneeuw.
In de lunch pauze mogen wij dan de jumping verkennen. Ik had de anderen hem al zien doen en had de route dus al een beetje in het hoofd. Verkennen is toch altijd nodig want in de baan zie je toch andere lijnen dan vanaf de kant.
We mogen starten en opnieuw is Whoop er goed bij, de sirene loeit en dat is een goed teken. Ik geef te laat aan dat hij de palen in moet en hij vliegt er voorbij. Komt terug en neemt ze goed. We gaan door en als Elwood door de tunnel komt wissel ik achter de volgende hindernis, ik zit er iets te dicht op en daardoor houd Elwood in tijdens de sprong en tikt zodoende een latje. Maar de focus blijft en we gaan door. Een weigering bij een hindernis doordat ik opnieuw niet goed aanwijs, maar na herstel pakt hij hem. We komen rond en hebben een klassement te pakken. Trots op mijn vriendje.
 


Als laatste is de teamestafette. We starten als team. De baan staat in spiegelbeeld, de grote honden aan de ene kant en de kleinere aan de andere kant. Nr 1 begint en als die over de laatste sprong is mag nr 2 vertrekken. Elwood en ik zijn als derde aan de buurt. Vanaf de start heeft Elwood de snelheid er in. Pakt de raakvlakken van de A, neemt de tunnels goed en ook de volgende sprongen gaan super. Wat een heerlijk rondje was dit voor ons. Onze nr 4 van het team moet een extra sprong nemen door de tijd stil te zetten door over de finish sprong te gaan. Uiteindelijk zullen we als team toch een disk krijgen omdat nr 2 vertrok voordat nr 1 over de laatste sprong was.

 
Het was een heerlijke dag waar Elwood en ik van genoten hebben. Trots op hoe Elwood zich vandaag heeft laten zien. Een wedstrijd dag zonder zijn steuntje Michael, zonder knuffels van Alinda, alleen in de bench en toch heel relax de hele dag, je kunt zien dat hij per wedstrijd groeit in alles.


Hieronder de link naar de film beelden van Elwood in actie inclusief de team estafette.

Elwood in actie

Eenmaal thuis moest er natuurlijk nog even in de laatste sneeuw gespeeld worden samen met Odin en Donald maar al snel gaat het kaarsje uit en valt Elwood in een hele diepe slaap.

Geen opmerkingen: