De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

dinsdag 7 maart 2023

Whoopy powerrrrrr

 Afgelopen zondag hadden we weer een gecombineerde wedstrijd dag, Een 1e en 2e graads wedstrijd. S morgens de eerste graad met Odin en Donald, en s middags de 2e graad met Elwood. Het was mooi dichtbij in Zuidwolde, maar aangezien wij de hele dag zouden helpen werd het weer een lange dag. Ik zat ingedeeld in de bouwploeg voor het opbouwen van de parcoursen gedurende de hele dag en Alinda was s middags ingedeeld als latten legger. Zonder vrijwilligers geen wedstrijden, en helaas wil iedereen graag lopen maar weinigen zijn echt bereid om te helpen. James en Dylan gingen dus ook weer mee zodat we tussentijds aan de wandel konden met hun. Rond kwart voor 8 zijn we bij de manege, terwijl we opbouwen gaan Alinda en Sia met de honden aan de wandel. Vandaag voor alle klasses weer een jumping en een vast parcour. We starten met de jumping 1e graad.

We hadden geen idee wat de heren gingen doen. Vorige week liep Donald prachtig, het kon nu zomaar weer anders zijn. Odin had een paar stress volle dagen achter de rug dus we wilden voor hem alleen maar dat het een feestje was om weer met baasje te lopen. De mannen stonden direct na elkaar in de startlijst, Alinda overlegd nog even met de ringmeester of zei als laatste mag starten zodat de beide mannen niet op elkaar konden focussen.

We verkennen de jumping, direct na de start de palen, pak ik ze links of pak ik ze rechts, ik kies voor links, de moeilijke kant voor Donald, maar tegenwoordig neemt hij die ook goed. Dat was mijn enige twijfel punt verder lag er een lekker rondje leek het.


We mogen starten, Donald begint en het gaat direct fout bij de palen, achteraf had ik toch beter voor rechts kunnen kiezen. Verder loopt hij een prachtige ronde maar tikt nog de laatste lat, dit kwam doordat ik eigenlijk te vroeg afweek naar links en zo zijn baan blokkeerde. Odin dan. Alin heeft hem al neergezet maar de scheidsrechter heeft de baan nog niet vrijgegeven, Odin schiet al weg en neemt de start, dit was dus een disk. Alin start opnieuw en even een weigering op de palen maar daarna loopt Odin een heel mooi stuk, twee sprongen voor het einde wint zijn neus het met de geur van een teefje langs de ring die net loops was geweest en meneer ging even buurten...

In de uitslag kwam Donald op een 5e plaats.


Als alle hoogtes gelopen hebben bouwen we om naar het VP, de raakvlak toestellen komen in de baan.


Een leuke ronde met mooie lange lijnen, we hadden er vertrouwen in. Donald begint heel mooi, pakt raakvlak a goed en dan op naar de palen en opnieuw is zijn palen knopje stuk, opeens begint hij aan de palen te ruiken..... ik herstel hem en sla dan 1 insteek over, ,we gaan door maar hadden dus al een disk te pakken, de rest van de ronde loopt Donald weer heerlijk , wip goed, en ook de raakvlakken kat gingen mooi. Odin dan. In alles merkten we dat hij iets minder geconcentreerd was dan op de jumping, de eerste sprong ging niet vloeiend en als hij uit de tunnel komt ruikt hij hetzelfde honde van de jumping weer, stond weer op dezelfde plek langs de baan...... Alin krijgt hem er weer bij maar dan neemt hij de sprong via de verkeerde kant, disk. Ze gaan door , de palen niet vloeiend maar verder een prima ronde voor Odin.

Beide mannen een disk , maar gezien de stress volle dagen die we in huis gehad hadden waren we meer dan tevreden met wat de mannen hadden laten zien.

De eerste graad is klaar. We bouwen om naar de parcoursen voor de 2e graad. Het is Whoopy time.

Weer een leuke ronde met een uitdaging voor mij. Hindernis 15, 16, 17. Elwood vooruit sturen de tunnel in en ikzelf aan de andere kant van de kat gaan lopen. We gaan het beleven. Elwood start midden in de groep dus we kijken op afstand hoe de rest het doet,  We mogen. Elwood heeft zijn koppie er goed bij en loopt lekker, tikt de lat van 11 er wel af. We gaan richting 15, bij 14 wissel ik zo dat Elwood in positie komt en dan vol door naar 15, Elwood schiet richting de tunnel maar ziet mij bewegen en komt terug, als ik even had gewacht tot hij in de tunnel zat was het goed gegaan. Hij komt onder  de kat naar mij toe en ik probeer hem de tunnel in te sturen, tevergeefs, ik kom zelf te ver onder de kat, en dat mag niet, disk. Ik neem Elwood mee rond de kat en stuur hem de tunnel in, nu deed hij het wel. De ronde lopen we verder goed uit, Jammer maar weer een leer momentje zullen we maar zeggen. Het bleek dus inderdaad een pittige te zijn, er kwamen maar twee lopers rond en niet 1 foutloos.


Als de 2e graad klaar is bouwen we om voor de 3e graad en uiteindelijk naar de jumping voor de 2e. Er ligt een ronde met meters, een race ronde heb ik het idee, een ronde waar ik mee dus geen illusies hoef te maken met Elwood van ruim 10 tegen de jeugd van 2 en net iets ouder.


We starten, ik volg de verrichtingen van de lopers voor me, disk, disk, disk, disk. zo dat gaat rap. Ik maak Elwood attent en we gaan naar de start. We knallen weg. Elwood is attent en loopt lekker, ik moet bij sprong 10 en 15 goed mijn best doen om hem niet de tunnels in te laten schieten, maar we lopen prachtig. Een laatste run recht naar de finish en pats daar is ie. Elwood komt foutloos rond. Ik ben buiten adem en blijf kijken naar de laatste lopers. Zou het dan toch, zou Elwood vandaag zijn slag slaan. , disk, disk, disk, nog 1 en ja hoor ook een fout. Yessss, we did it. Elwood pakt zijn eerste winst in de 2e graad !!

De uitslag komt en ja hoor The Whoop op 1, wat opnieuw een heerlijk gevoel om dit voor elkaar te krijgen met Elwood. Helaas net geen Winpunt. Dat kreeg je met een meter tijd van 4.40 meter per seconde, Elwood liep 4.36....


Hij blijft ons verbazen, oktober wordt hij wel 11 he. Zou al lang mogen starten bij de veteranen. Het is misschien zijn laatste jaar in competitie maar versleten is ie nog lang niet.. Wij zijn klaar. Maar onze dag is nog niet afgelopen. Nog een keer ombouwen en uiteindelijk alles weer opruimen en wachten op de prijsuitreiking.  Het is na 6 uur als we moe, koud tot op het bot maar voldaan huiswaarts keren. Komend weekend geen wedstrijden en dan het weekend erop de finale van de Team Winter competitie. 

De sponsor worst en weer een medaille voor zijn prijzenkast.


Het staat er echt 



Hieronder weer de link naar de filmbeelden van de mannen in actie.

De mannen in actie

Geen opmerkingen: