De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

dinsdag 12 december 2017

Sneeuwpret met de mannen

Opeens was daar een dik pak sneeuw. Heel Nederland is ontwricht, verkeer loopt muurvast, vliegvelden zijn gesloten, het openbaar vervoer ligt stil. Ikzelf ben momenteel bezig met het opmaken van een stuwmeer aan vrije dagen dus voor mij kwam deze sneeuw op het juiste moment. Heerlijk genieten met de mannen in winter wonderland. Normaal hou ik de heren meestal aan de riem maar nu liet ik ze los.  De sneeuwval kwam hier op zondag pas later in de middag. Maar dat mocht de pret voor de heren niet drukken. Ik ging eerst met Mango rond, zijn foto's komen op zijn eigen blog. Daarna was het Elwood zijn tijd. De race sloffen gingen aan bij hem en er kwam een giga big smile rond zijn snoet. Dylan kon ook nog mee voor een rondje bij daglicht. Michael zijn rondje kon ik niet meer op de foto zetten omdat het al donker werd.

De snijdende wind stond recht op hun koppies. De oogjes werden dicht geknepen.



In de nacht van zondag op maandag komt er een heel pak sneeuw bij. Maandag morgen dus weer vroeg op stap met de mannen.


Vrolijke vriend



Vol door de sneeuw met een scheve bocht.


En daar was Jayson, wat heb ik vaak foto's van de oude baas gemaakt die een kopie zijn van dit plaatje. De tovenaars leerling, de laatste pupil van de oude meester. Ik had een brok in mijn keel


Als een storm ram door de sneeuwbulten.



Oeps, greppel. Op de kop in de sneeuw.



Snowdog



Attent kijken, wie komt daar aan.

 
De voorspelling is niet best er zal een zware sneeuwdepressie op ons afkomen die het verkeer nog meer zou ontregelen. Ons reisje naar Wijdenes later op de dag zeggen we af. Geen onnodige risico's nemen.  Ik neem Michael en Dylan samen mee.
Na een moeilijke periode klautert Dylan weer tegen de berg op. Hij was sloom, ruw in zijn vacht en stram. Onderzoek wees uit dat hij schildklier problemen heeft. Daar krijgt hij nu medicatie voor en we zien hem nu na een aantal weken veranderen. De oude Dylan komt terug, spelen, knuffelen en weer actief. Nou dat actief zijn dat liet hij in de sneeuw duidelijk zien, wat genoot hij.
 

En ook onze oude veteraan geniet met volle teugen.






Het was een tijd geleden dat ik Dylan zo zag genieten.



En Michael.... die geniet altijd. Haast niet voor te stellen dat hij dit voorjaar alweer 12 wordt. Hij is nog zo'n blij ei met een overvloed aan energie.




Genieten met een hele grote G


 
En de beloofde sneeuw depressie die kwam. Er viel in de loop van de middag en avond een heel pak sneeuw.  Tegen de tijd dat we op bed gingen lag er een pak van 20 cm in de tuin.  Vannacht is de dooi weer ingetreden en slonk de sneeuw massa. Vanmorgen dus weer vroeg met de mannen het veld in, nog even genieten.
 
Elwood vloog weer over het veld of hing zijn leven er vanaf.
 



Wat een plezier.




De sneeuw is al aardig papperig aan het worden door de dooi. En als ik Dylan en Michael op haal valt er weer regenen en natte sneeuw.



Maar ook met slecht weer is het gewoon genieten voor hond en baas.



 
De hele middag dooit het stevig door, de zon komt er nog bij en aan het eind van de middag ga ik nogmaals een ronde om met de heren. Ze hebben optimaal kunnen genieten van deze korte sneeuw periode.
 
Michael gaat alleen mee.
 

En Dylan en Elwood dit keer samen.


Sneeuwpop.


Stoere kleine vriend, in gedachten verzonken.


Net kleine kinderen. Zich vermaken met een grote sneeuwbal.


Dylan, de grote grijze knuffelbeer.


 
De sneeuw zal komende nacht nog wel verder weg dooien. Het waren een paar mooie dagen voor de mannen en mijzelf.

















 
 
 
 
 

Geen opmerkingen: