De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

donderdag 26 juli 2018

De meute naar de Very Special show 2018 (4)

De dinsdag was de dag van het snellere werk, na twee dagen show voor de heren met Alinda zou het vandaag de dag voor mij zijn samen met Elwood en Michael op de behendigheid. De zon stond al weer vroeg te schijnen, een nieuwe warme dag stond ons te wachten. Zoals elke morgen eerst een rondje langs de kust, heerlijk genieten was dat elke keer weer. We gaan ontbijten en langzaam aan maak ik me klaar voor de wedstrijden. 3 jaar geleden was Michael de steun en toeverlaat voor Elwood, die toen zijn eerste bange stapjes zette, in de agility sport, nu drie jaar later is Michael erbij als Elwood zijn eerste buitenlandse wedstrijd loopt, en hij is er niet alleen bij aanwezig, de oude man loopt zelf ook nog mee.


De baan wordt opgebouwd en we helpen even mee. Langzaam aan komen ook de andere deelnemers het terrein op en zoek een plekje in de schaduw.

 
Er waren drie klasses, Beginners, Open en Kampioensklasse. Zowel Elwood als Michael waren ingeschreven in de open klasse. Er was een Vast parcours en een Jumping vandaag. Er werd begonnen met het vast parcours door de beginners, daarna werd het parcours gewijzigd voor de kampioens klasse en als laatste was de open klasse. Ik stond als eerste met Michael in de open klasse.
 
Michael start, de snelheid is bij de oude man een beetje verdwenen maar de hitte speelde ook mee dat ik het iets rustiger aan deed. Hij genoot volop en ik ook. Ondanks dat we tijden niet meer getraind hebben met Michael liet hij zien dat hij het spelletje, wat hij zo geweldig vind, nog lang niet verleerd is.  Als laatste van de open klasse kom ik met Elwood in de baan.  Tijdens het verkennen had ik goed gekeken hoe het terrein erbij lag, er waren nog al wat oneffen heden in het veld waar je om moest letten om niet de pootjes van de hond of je eigen enkel te bezeren. De focus is goed en als een vuurpijl schiet Elwood over de baan, een paar slordige foutjes  maar verder heerlijk gelopen. De baan wordt omgebouwd voor de jumping en het is wachten tot wij weer mogen. Nu start ik als eerste met Elwood. De snelheid is goed, even een uitstapje maar krijg hem weer bij de les. Met een mooie finisch tijd ben ik dik tevreden. We kijken naar de anderen en dan als 1 na laatste hond mag ik weer met Michael. De warmte is inmiddels aardig opgeschroefd dus ik doe het wat rustiger aan met de oude man. Maar hij komt helemaal foutloos rond. Trots op beide heren. Het wachten was nu op de eind uitslag.
 
Hier een serie actie foto's  van mij met onze twee kanjers gemaakt door Jorgen Lawaetz
 
 














 




 







 





 

 
De uitslag was bekend. Winnaar van  het vast parcours was Elwood. Winnaar van de Jumping was...… Michael. Overall winnaar van de dag was Elwood en Michael werd tweede. Wat waren we trots op onze heren. Ik haal mijn prijzen op en dan is er een probleem. De Wisselbeker voor de eerste plaats is eigenlijk bestemd voor de beste Deense hond. Dus die kreeg ik niet mee naar huis. Die werd dus voor nr drie. Elwood zijn naam als beste komt er wel in gegraveerd te staan.
 
 
De nr 1 ,2 en drie. De beker voor nr 3 is de wisselbokaal.
 
 
Alle  prijswinnaars bijelkaar.
 

We hebben genoten. We helpen nog met afbreken van de baan en gaan dan terug naar de tent waar Petra op de honden past. Als ze hoort dat Elwood 1e en Michael 2e zijn geworden valt ze bijna van haar stoel.

Later in de middag/begin van de avond is er nog een ras parade door de plaats Assens. Een wandeling door de stad met de honden langs alle sponsoren die deze week mogelijk hebben gemaakt. Er komt veel publiek en zelfs de media opaf. Als afsluiter is er dan een beaglerally, hier in Nederland bekend als beagle race. Petra  en Alinda gaan er heen met Michael, Elwood, Pebbles en Diamond.UIteraard geheel in stijl gekleed. BSBE on tour.



Ik blijf bij de tent bij de honden en wacht tot ze terug zijn. Na een paar uur hoor ik een auto aankomen met een bel. Huh denk ik, een viskar die vis komt verkopen op de camping. Ik ga staan en zie dat eht de auto van Petra is waar twee stralende koppies in zitten en ze houden een bel buiten het raam waar ze mee zwaaien. Alle beagle baasjes op de camping staan op en klappen in de handen. Ik snap er niks van.
De dames stappen uit met een grote grijns en ze vertellen met een grote lach dat Elwood de beaglerally heeft gewonnen, Diamond werd vierde en Michael vijfde en beste veteraan.  Een hand vol bekers komt uit de auto. Waaronder dus de bel die ik hoorde.

De prijzen van Elwood. En net als met de agility blijven deze wisselprijzen in Denemarken. De naam van Elwood wordt er nog wel in gegraveerd.

 
 
 



 
 
En Michael als beste veteraan. De schaal mag hij wel houden en krijgt een mooie plaats hier in huis.



 
 In de a4 odners zitten papieren van alle winnaars door de jaren heen. Hier komt nu dus ook een verslag tussen van onze beide toppers.
Helaas heb ik geen foto's van de rally zelf. Wel enkele van de prijsuitreiking, bedankt hiervoor Petra.



Denen houden van wedden, er werden dan ook weddenschappen afgesloten op de honden. Elwood was hier onbekend maar mensen die hem gezien hadden emt Agility wisten dat hij snel was. Michael staat onder de naam Stinky ingeschreven. Velen hadden gewed op Luffe, de winnar van de afgelopen jaren. Alin kwam  dus ook nog met een geldbedragje terug op de camping




Een prachtige en onverwachts erg succesvolle dag voor de heren van de Borkse meute kwam zo ten einde. Wat waren we trots. S avonds kregen we nog bericht dat er een groot artikel op internet stond van de race. De volgende dag zou het ook in de Deense kranten staan.
 



 

 

 

 

 

 

Geen opmerkingen: