De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

dinsdag 2 april 2019

3e FHN Competitie wedstrijd Dordrecht

Opnieuw stond er een wedstrijd voor Elwood in de agenda. De derde competitie wedstijd van de FHN was in Dordrecht. Ik stond een paar weken geleden in twijfel, inschrijven of niet, het is wel een eind weg. Maar ''We are on a mission'' is onze lijfspreuk dit seizoen dus ik moet wedstrijden lopen, klassementen neerzetten en punten pakken, elke wedstrijd is er dus 1. Dus ik schreef ons in voor de wedstrijd in Dordrecht. De dag indeling werd vorige week bekend gemaakt en we moesten vroeg starten, ons eerste rondje zou al om 10 over negen zijn . Tja dat zou dus vroeg opstaan worden. En ging nou uitgerekend dit weekend de klok ook niet een uur naar voren??? Het zou dus wel eens heel vroeg kunnen worden .

Zaterdag had ik de bus al ingepakt, alle heren zouden we meenemen dus extra benches mee. Het zou de eerste buiten wedstrijd van het seizoen worden dus de tent moest ook weer mee.  Zaterdag avond hadden we nog een etentje met ons team van de wintercompetitie. Tegen tien uur waren we thuis. Brood smeren, de laatste dingen in pakken en op bed.
Kwart over vijf  zondagmorgen ging de wekker. Als ik beneden kom kijken een stel slaperige koppies mij aan.... baas weet je wel hoe vroeg het is. Ontbijten, honden voeren, de heren de bus in en rijden maar, Op naar Dordrecht. Het begint al licht te worden, en we rijden lekker vlot door, weinig verkeer op de weg, tja wie gaat er op zondag morgen ook zo vroeg op uit hihi. Het is iets over 8 als we het terrein in Dordrecht op rijden waar we moeten zijn.  We laten de honden even zitten en nemen eerst de tent en benches mee naar het veld. We zetten de tent op langs de baan , benches er in en halen dan de heren op. De parcoursen worden opgebouwd en Alinda haalt mijn nummer terwijl ik Elwood even mee neem om te plassen en poepen.Elwood is attent en vrolijk, dus dat is een goed teken.

Het is tegen negen uur als we mogen gaan verkennen. We beginnen met de Gambling. Er zijn twee bonussen te verkrijgen. De drie tunnels achter elkaar nemen zonder tussen hindernis en na de toeter drie hindernissen op rij richting de finisch binnen 10 seconden. Terwijl ik mijn rondes uitzoek zie ik dat Joris en Nicolle er ook al zijn om ons aan te moedigen. Ik heb mijn rondje bepaald en neem me zelf voor om de beide bonussen te proberen te pakken. De A30 mag beginnen en daarna zijn wij aan de beurt. Elwood en ik staan als eerste op de startlijst. Dus we mogen het spits afbijten.

 
We gaan naar de start en wachten op het teken van de scheidsrechter dat we mogen vertrekken.  We mogen, vanaf de start is de focus van Elwood er goed bij, zijn sirene begint te loeien dat is een goed teken. Via de A naar de eerste bonus, de drie tunnels pakt hij. Dan via de kat richting de palen en als ik uit de palen km zal de toeter ongeveer moeten klinken. En inderdaad, mijn voorspelling klopt en we nemen de drie hindernissen voor de bonus binnen de tien seconden. Het was een heerlijk begin van de dag deze ronde. We zouden als derde eindigen.
 
Elwood gaat in de bench bij Mango. Het is druk in de tent. Want naast onze eigen heren waren ook Hugo en Herman er.
 
 
Het begint wat te miezeren, en het is niet echt warm. Alinda en Nicole kruipen ook in de tent en Joris en ik blijven erbuiten staan, het is nu net een weerhuisje. Regen de mannetjes buiten, met mooie weer de vrouwtjes.
 
 
Er komen nog meer supporters voor Elwood. John, Carla en hun dochters Nienke en Amy kwamen kijken naar de verrichtingen van Elwood. Ze hadden een heerlijke traktatie mee genomen en Alinda en ik kregen nog twee  mooie schilderijtjes gemaakt door Amy en Nienke.
 
 
 
En er kwamen nog meer supporters. Wilfred en Annedien wonen vlak bij Dordrecht en kwamen ook kijken. Hun beagles Mellow en Murdock waren ook mee. Mellow is een dochter van wijlen Carlein van Jan en Jenny, de grote vriendin van Michael. Dus een foto van  Michael en Mellow moest ik zeker maken.
 

Murdock, een jonge knappe heer

 
We mogen verkennen voor het vast parcours. Ik loop mijn route, het is een mooi rondje.
 
 
Als de A30 start neem ik Elwood alvast mee en loop richting de ingang van de ring. De latjes gaan omhoog en we mogen de baan in. Elwood zijn aandacht is er dus dat zit wel goed. We starten goed, raakvlak A neemt ie, de band gaat goed maar dan geef ik een hindernis niet goed aan en vliegt hij ervoorbij. Krijg hem terug en neem de hindernis alsnog, wel een weigering dus de kans op een U is verkeken. Op naar de kat, ik blijf te veel naast hem lopen, met trainen werken we er juist aan dat ik vooruit ga dan neemt Elwood niet de sprong maar tikt hij het raakvlak goed aan, nu ik er naast blijf springt hij dus te vroeg,  een fout.  Op naar de wip, hij stapt erop en springt eraf, weigering dus, krijg hem er weer op en we gaan door. De palen gaan super en dan richting de finish, tikt nog een latje en dus weer een fout. Het was op zich een lekker rondje maar wel een slordig rondje , we zouden als 8e eindigen.
De wolken verdwijnen en de zon probeert er door te breken en dat lijkt te lukken. We genieten bij de tent van alle honden om ons heen.
 
 
Er rest nog 1 rondje voor Elwood en mij. Tegen half 2 staat dat op het programma, de Jumping. Via de app telegram heb ik het parcours al bekeken en zie een snel race rondje. Als we later mogen verkennen ben ik optimistisch en zie kansen voor Elwood. Mooie lijnen en veel snelheid ontwikkelen. Mijn trainster Kim zei tegen me, snelheid maken en gaan, Elwood volgt wel.
 
 
We gaan naar de start en ik spreek Elwood toe. Kom Whoop laat zien wat je kunt. We starten en vanaf de start vliegen we er vol in. Elwood loeit over de baan. Neemt de sprongen, de tunnels en gaat als een raket. De latjes blijven in de houders en als we de laatste tunnel door schieten naar de finish hou ik mijn hart vast, laat ook de laatste lat blijven liggen....En yessss, we hebben hem onze tweede U ons tweede promotiepunt is in de pocket.  We zouden in de jumping als 2e eindigen.
Wow, wat een heerlijke wedstrijd dag, De eerste wedstrijd dit seizoen buiten en een Elwood die volledig gefocust is op het spel.  Opnieuw pakken we drie klassementen en daardoor stegen we in het over all klassement van de competitie naar de eerste plaats. Nu komt het erop aan om deze positie de rest van het seizoen proberen te verdedigen, of het lukt, geen idee. Maar op dit moment ben ik super trots dat we op de eerste plaats staan. Samen hebben we een lange weg met hobbels en kuilen afgelegd, We hebben  het eerste jaar rare dingen gehoord over Elwood, wat moet je met zo'n ding in de behendigheid, wat een kl.te hond, en nog meer van dat soort opmerkingen. Nu hoor je nog steeds opmerkingen maar die zijn nu 100% anders.
 
 
Wij waren klaar maar de prijsuitreiking was pas als iedereen klaar was. We genieten nog van mooie hondensport in  nu heerlijk weer. Aan het eind van de middag pakken we de tent op, doen de honden in de kennels in de bus en wachten op de prijsuitreiking. Ondertussen loop ik steeds even naar de bus toe om te kijken hoe het er is. De deur staat open en de mannen liggen heerlijk relax in hun kooi..
 
 
 


 
Het is na half zeven als we onze prijs in ontvangst kunnen nemen. Moe maar voldaan beginnen we aan de reis van dik twee uur weer terug naar huis. Onderweg uiteraard weer een traktatie voor de mannen.
 
 
We rijden zonder problemen naar huis en het is na negen als we de oprit weer opdraaien. Het was een hele lange dag, maar wel een hele mooie lange dag.
 
Hier onder de link naar de filmbeelden van Elwood in actie
 
  
 
 
 
 

Geen opmerkingen: