De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zondag 14 april 2019

Twize wedstrijd Dalen

Vandaag waren Elwood en ik naar een wedstrijd van hondenschool Twize. Er werd gestreden in twee klasses. De debutanten en de open klasse. Elwood en ik stonden ingeschreven in de open klasse. Hier stonden alle honden ingeschreven die vaker wedstrijden lopen zowel de A,B als C klasse honden . Alinda had vandaag dienst dus ze was er niet bij. Voor dat ze naar haar werk ging had ze me afgezet in de manege in Dalen.  We begonnen met een vast parcours. Het was een mooie ronde met leuke snelle stukken. Elwood deed het goed. Hij nam het raakvlak van de kat goed en miste helaas wel het raakvalk van de A. Een weigering op de wip, dat doet hij de laatste tijd vaker, daar moeten we dus weer even aanwerken. En voor de verandering eens een rond waar hij er geen latje afgooide. Een heerlijke ronde. We zouden als 20e eindigen.
 
Er was een fotograaf aanwezig die de hele dag foto's maakte, ik kreeg bericht dat er een foto van Elwood al op internet stond. De paashaas doet aan behendigheid stond er bij hihih.
 
 

 



 
Het volgende onderdeel was de jumping.  Een mooie snelle ronde met lijnen waar je echt snelheid kon maken. We verknoeien een snelle tijd op de palen. Elwood kwam er te vroeg uit en ik liet hem de hele serie opnieuw nemen, dit koste ons kostbare seconden. Verder een heerlijke ronde met wel nog een lat foutje. We werden 24e.
 
Het laatste onderdeel was het spel. Een ronde met een mooie serie tunnels erin. Opnieuw een ronde met mooie lijnen om echt snelheid te maken. Elwood ging als een trein, en kwam foutloos over de finish, we eindigden als 13e
 
 
 
 
 
Het was een mooie wedstrijd dag met mooie parcoursen. Kim en Patrick bedankt voor het organiseren van deze leuke dag.
 
Ik had dit keer geen videocamera mee. Gelukkig kreeg ik nog een paar filmbeelden gemaakt door mede lopers met hun telefoon.
 
 

Geen opmerkingen: