De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

maandag 9 januari 2023

Team Winter Competitie wedstrijd 3

 Gisteren was het dan zover, de eerste wedstrijd van het nieuwe jaar, de derde wedstijd van de TWC afdeling Noord in Assen. Na een paar weken rust mochten de mannen, en wij zelf, dus weer aan de bak. Rond 8 uur vertrekken we hier uit Bork. Dylan en James blijven lekker thuis in de warmte. De drie andere mannen hadden al lang weer door wat er ging gebeuren. We rijden naar Assen en een dik kwartier later zijn we al op locatie. De mannen bleven in de bus en wij gaan naar binnen. De baan stond al klaar voor de eerste ronde het VP. Onze klasse was nog niet aan de beurt eerst waren de XL en L daarna de medium. 

Ik stond ingedeeld als lat legger bij de XL dus als ze bezig zijn met verkennen zoek ik mijn plek in de bak.  De wedstrijd dag begint en terwijl ik zit zie ik de ene na de ander hond disken lopen of veel fouten. Het rondje was blijkbaar pittig. Onze teammaatjes Kim en Sia lopen ook beide een disk, geen punten dus voor hun en het team.

Terwijl men aan het verkennen is had ik mijn plek ingenomen. Tijdens het posten kon ik ook mooi de looplijnen bekijken

De XL is klaar en de L mag zich klaarmaken. Lattenleggers worden gewisseld. Alin en ik gaan nu met de heren even lopen om ze hun behoefte te laten doen zodat ze daar in de baan geen last van hebben. De L is klaar en wij mogen verkennen. We zoeken de juiste lijnen en als ik de ronde in mijn hoofd heb ga ik naar de bus om Donald op te halen. Donald start als eerste dus dat was wel even haasje repje direct na het verkennen. We staan in de voorring en mogen direct de baan in. Ik zet Donald klaar, we wachten op de fluit en gaan dan weg.  De A is direct aan de beurt en Donald neemt hem keurig , zijn koppie is er goed bij en we gaan lekker. Alles gaat eigenlijk goed tot de palen, daar heeft hij even een weigering  maar hersteld dan en we gaan door. De volgende sprong loop ik achteraf gezien niet ver genoeg mee en krijg Donald niet kort om. Hij schiet rechtdoor en neemt de achterkant van de tunnel, prrrrrt. Disk We gaan verder en komen over de finish. Helaas, maar het was verder een heerlijke ronde met Donald. Ik loop direct door naar de bus om Elwood op te halen, onderweg kom ik Alin en Odin tegen die richting de bak lopen. We knikken even en ik ga door, Even geen aandacht geven aan Odin door mij, hem even helemaal laten focussen op Alin. Als ik Elwood uit de bus haal blijven we dan ook achter de muur in de manegebak staan zodat Odin niet door heeft dat wij er staan. Ondertussen is Harold in de baan, hij krijgt 2 weigeringen en 2 fouten, maar komt rond zonder disk dus de eerste punten zijn binnen. Alin mag starten, ze zet Odin klaar en ze gaan. Odin loopt mooi heeft de kop er goed bij helaas wijst Alin hem een extra sprong aan en dus een Disk. Maar Odin was vrolijk, blij en attent in de ring en dat was het belangrijkste. Elwood en ik lopen naar de start. We mogen beginnen. Wat zou de oude meester in petto hebben. We starten, raakvlak A gaat goed en door, tunnels, sprongen, draaien, alle latten blijven liggen, kat ... raakvlak ook  palen goed, wip goed en finish. Yessss, foutloos rond. Wat een mooie ronde van Whoop. Ik breng Elwood naar de bus en geef de mannen allemaal een extra koek, dat hadden ze wel verdiend. De laatste klasses zijn bezig en dan is het wachten op de uitslag. En als die komt is er de blijdschap bij mij. Van de 96 gestarte honden zijn er 8 foutloos, 1 daarvan is Elwood. We vinden onszelf terug op plaats 6. Zijn hoogste klassementsnotering hier op de TWC van alle jaren.



De baan wordt omgebouwd naar de jumping. En het zelfde rijtje wordt weer afgewerkt. XL, L en dan Medium. Tussen de XL en L was er pauze en konden we verkennen. Zodoende had ik straks ook iets meer ruimte als we de baan in moesten. Kim liep 4 fouten, Sia liep foutloos  dus er waren teampunten.

Donald begint weer goed.  Maar bij de palen sta ik te dicht erop en druk hem de verkeerde insteek in, herstel en door komt er te vroeg uit herstel en door  snelheid maken en verder proberen geen fouten meer te maken toch tikt hij nog een latje maar verder komen we goed rond.1 weigering en 2 foutjes. Harold loopt goed en heeft 1 weigering. Odin loopt na de start richting de jury tafel maar Alin krijgt hem er weer bij. Een weigering op de paalinsteek maar na herstel gaat hij er mooi door, komt er helaas te vroeg uit en voordat Alin hem terug heeft zit hij al in de tunnel, disk. De rest van de ronde loopt hij wel mooi uit. en dan Elwood weer. Zou hij zijn kunstje nogmaals kunnen uithalen. Voor de start merkte ik al dat zijn focus er weer was. De spieren werden aangespannen voor de start, het vuur kwam weer in de ogen. En go.... Elwood schiet mooi weg gaat vloeiend door de eerste serie, palen geen probleem tunnels, wissels en blijven gaan. De sirene bij hem begon weer te loeien nou dan weet ik het wel dan zit hij helemaal in zijn flow. En ja hoor hij flikt het weer, we komen weer foutloos rond zijn tweede foutloze ronde van de dag. Kleine vriend deed me verbazen. Er waren ditmaal meer foutloze lopers Elwood zou 21e worden op de jumping. Met vier lopers in de punten maakten we een mooie klapper, de beste drie tellen mee voor de dag uitslag.

De individuele rondes zijn klaar nu alleen nog de teamestafette. 4 honden in een team. Odin en Donald doen we in een BM team.

Je start achter elkaar en de grote honden lopen de lus onder, de kleine honden de lus boven. Je mag starten als je voorganger over de laatste sprong is. De laatste van de honden neemt als enige de finish hindernis om de tijd stil te zetten.

Odin en Donald liepen dus  in een Buiten Mededinging team, hun uitslag zou dan ook niet meetellen voor de totaal standen. Odin vind dit onderdeel spannend, helemaal omdat je met meerdere honden vlak achter elkaar staat die vol adrenaline zitten. Odin is de eerste loper en hij komt foutloos rond dan lopen er voor ons twee vreemden en als laatste ik met Donald. En wat er dan gebeurd ...... wow Duck dit gaf mij kippenvel. vanaf het moment dat ik hem losliet schiet hij er als een kanon vandoor. Op vol speed neemt hij 1 de tunnel en door naar de rest. Bij 7 een draai en dan vol gas naar de finish, Ik roep hem toe voooorrrrruiitttttt en Duck schakelt op, ik moest passen en kon hem niet volgen bij 9 wijk ik af naar F, terwijl Donald nog vol door knalt naar 10,  ik roep hem naar me toe en hij komt door de finish..... wow wat voelde dit heerlijk. En dan denk je had ik hem maar ingezet in ons A team... wat een race was dit voor hem
We maken ons team klaar voor onze estafette. Kim eerst, dan Harold dan Sia en ik zal finishen met Elwood. Kim foutloos, Harold foutloos, Sia foutloos en dan Elwood...... foutloos. Yess  een prachtige estafette van ons team. we zijn klaar we hebben gestreden voor wat we waard waren. het is nu wachten op de uitslagen. we ruimen onze spullen op, helpen met afbreken van de baan en wachten dan op de prijsuitreiking.  Bij de podium plaatsen zitten we niet. Maar de uitslagen verder waren top.

We zullen als 4e eindigen op de estafette.


Als team zullen we deze dag ook als vierde eindigen.


Individueel zou Elwood 8e worden over de hele dag


En als team zijn we van plaats 8 gestegen naar plaats 5 in het algemene klassement. Met nog 1 wedstrijd te gaan blijft het spannend. De eerste 8 teams mogen naar de landelijke finale. 

En Elwood..... hier waar hij zijn agility wedstrijd avontuur jaren geleden begon, de eerste wedstrijd waar hij voor alles wat lelijk was werd uitgemaakt....... die straalde van oor tot oor met zijn prestaties van deze dag. Mijn kleine vriend, onze weg in agilityland  is bijzonder en we blijven samen genieten.


12 februari is de laatste wedstrijd voor de TWC. We hopen dan weer te kunnen stralen en definitief te kunnen zeggen dat we naar de finale mogen. Daar tussen nog 3 wedstrijd dagen, dus nog tijd om de mannen echt op scherp te zetten.

Hieronder de link naar de beelden van de mannen in de baan.

Geen opmerkingen: