De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

dinsdag 1 augustus 2023

VSS week 2023 ( Deel 5 )

Een nieuwe dag, een nieuw avontuur. Voor de donderdagochtend  stond de coursing op het programma. We hebben een aantal racers die dat erg leuk vinden om te doen dus ons ochtendprogramma was bekend, Coursen. Voordat het zover was zaten de mannen heerlijk in hun rennetje  te genieten van de ochtend zon. 


Oud en jong samen. Beide mannen genoten op hun eigenmanier van deze week.


Zo lief samen, James die Dylan gebruikt als kussentje.


Rond 10 uur aken we ons klaar om naar het coursing veld te gaan. het is op het zelfde terrein waar eerder in de week de liverrally was. De borden naar het veld stonden er nog dus een ieder wist waar hij moest zijn.


De mannen zien de baan en weten alweer wat er gaat gebeuren.


Ik zoek een plekje binnen de afzetting om mooie actie foto's te nemen. Alin gaat als eerste met Odin naar de start. De andere heren en dames volgen alles vanaf de zijlijn.


Alin neemt Odin mee naar de start, de ''haas'' is weer rond getrokken dus de focus is er bij Odin.


En pats, los, als een speer en met volle focus jaagt Odin achter de '' haas '' aan. prachtig om zijn jachtpassie zo te zien.


De graspollen vlogen alle kanten op.


Zie zijn concentratie.


Bijna hebbes.....


Verdorie, haakse hoek hahaha, waar is ie gebleven....


Als Odin de ''haas'' weer in het oog heeft gaat het gashendeltje weer los.  Helaas voor Odin kwam er niet veel later een einde aan zijn rondje .


Na Odin kwam zijn zusje Hailey. De zussen zijn echte jagers en genoten ook van dit spelletje, je merkte wel dat ze doorhadden dat het geen echte prooi was, in het veld zijn ze veel feller als ze wild ruiken


Scheef door de bocht.


En volle concentratie



Donald zijn beurt kwam ook, ja Duckie is snel en dat liet hij hier ook zien.


Luidgevend door de baan, het deed me denken aan Mango, die gaf ook alles voor dit spel.


Focus, focus..



En Sweety
   

Bocht om en gaan.




Genieten om ze zo te zien.


En dan mag James. Hij is nog niet zo bekend met coursing maar na een klein opstart probleempje was de volle focus er bij hem. De kleine man jaagde over het veld, we hebben er weer een racer bij.

Concentratie op de ' haas'.


En gaan.



Hebbes, hebbes, hebbes.........


toch niet, weer die haakse bocht hahha, net als Odin.



Oh wacht ik zie hem nog... er vlug achter aan.


Alle spieren op spanning, kleine krachtpatser.


En ook Elwood mocht uiteraard. 


De oude meester is het nog niet verleerd, 



Hij gaf geen luid dit keer maar genoot met volle teugen.



Bijna beet.


En als laatste golden oldie Dylan. Liever lui dan moe op activiteiten en coursing heeft hem zijn hele leven nog nooit kunnen boeien. Maar nu liep hij een stukje achter de prooi aan en had toen door waar ik zat en kwam in een rechte lijn na mij toe hihihi, plezier had hij in ieder geval.



He baas, jij ook in de baan.



Het was een prachtige morgen. De mannen genoten volop, voor ons was het genieten om ze zo te zien stralen. voor mij ook wel even weer een moment van gedachten. Coursing was toch echt Mango zijn dingetje, ik denk dat hij dan ook samen met Michael ergens daarboven achter de regenboogbrug op een wolkje hebben zitten mee genieten .

In de middag vertrekken we nog naar Kolding waar Alinda, Irene, Eric en Henk het museum in het kasteel bezoeken. Ik blijf bij de bus waar ik op de honden let. Die lagen in een diepe slaap.



De mannen in de benches, Sweety en hailey er ook bij in en ik op een stoeltje ervoor, dit is een beeld wat vaak voorkomt als we op stap zijn, we laten de honden nooit alleen, meestal ben ik er bij als de rest ergens heen gaat.


Na het eten s avonds maken Irene en ik nog een grote avond ronde met het stel. Allemaal op een bankje bij het strand, het was weer een mooie dag.




Geen opmerkingen: