De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

dinsdag 15 augustus 2023

Welkom Eusebio From Muskoka Dream's. Roepnaam Charlie

 Gisteren was het dan zover dat we ons nieuwste meute lid konden ophalen. Eusebio From Muskoka Dream's is zijn stamboomnaam, roepnaam Charlie. Al vroeg vertrokken we naar Wijdenes om Charlie op te halen. Het is tegen kwart voor 10 dat we de bus parkeren bij Petra en Leo. Daimond en de kids stonden ons al op te wachten. 1 broertje was net vertrokken ze waren dus nog met z'n vijven. Ik begroet de andere meiden en ga dan weer terug naar de puppen. Charlie kruipt  tegen mijn been aan en als ik hem optil valt hij op mijn schoot in slaap.


We nemen een kop koffie en gebak, dit hadden we meegenomen. Handelen de administratieve handelingen af en vertrekken dan met Charlie naar Westerbork, er wacht de kleine man een rit van dik 2 uur want het was op de heenweg al erg druk met verkeer.

Dag Leo en Petra, ik ga op mezelf wonen, dank jullie wel voor de goede zorgen de eerste 8 weken van mijn leventje.

Op de dijk Enkhuizen / Lelystad gaan we even naar de grote P plaats, hier laten we Charlie even plassen voordat we aan de echte lange reis beginnen.

Een vrij en blij mannetje aan de riem.



Een trotse Alinda met kleine Charlie.


Nadat hij geplast heeft gaan we snel weer verder. In zijn mandje bij Alinda op schoot zat hij eerst nog even rustig om zich heen te kijken. Niet veel later viel hij in slaap en voordat we de dijk over waren lag hij al in een diepe slaap waar hij de hele verdere rit in zou blijven.

Diep in slaap, zijn eerste lange auto reis was een positieve ervaring voor Charlie




En dan kom je in Westerbork. de hometown of de beruchte bende van Bork, zonder dat je eht weet wordt je zomaar lid van deze bende. Ik ga als eerste naar binnen en doe de honden in de tuin, ik laat ze aan mij snuffelen, he baas je ruikt weer naar andere geurtjes. Ondertussen komt Alinda de tuin in met Charlie op haar handen. De mannen gaan naar haar toe en langzaam zetten we Charlie tussen de groep. Er wordt druk gesnuffeld en de kleine man laat het allemaal over zich heen komen. James snuffelt en maakt dat ie weg komt, die zal wel gedacht hebben daar gaat mijn puppy krediet.

De meute maakt kennis met Charlie


En de kleine man die wordt er niet warm of koud van.



Alsof hij hier al woonde zo stapte hij door de tuin.

We hadden natuurlijk oppas hond Fred hier ook nog, voor Fred was het prachtig dat hij Charlie ook nog mee maakte, s avonds zou hij weer naar huis vertrekken.


Ongestoord liep Charlie door de tuin.


En de meute, die accepteerden hem direct.

Op de strecher alles even overzien


Heerlijk rennen door de tuin met een grote puppy smile.


Maar van alle indrukken wordt je toch moe.

Diep in slaap


Hij pakt zijn rust momenten na drukte heel goed. We hebben een bench in de kamer gezet met een mandje erin en zijn nest kleedje en speeltje. Deurtje gewoon open en Charlie zoekt zijn plekje daar zelf. Steeds als hij even wil slapen gaat hij er uit zich zelf heen.

Als hij weer wakker is maak ik de eerste groepsfoto met logee Fred er ook nog bij.


En na weer een periode actie, zoekt hij zelf zijn plekje weer.

Na het eten ga ik even een stukje met hem aan de riem. Dylan gaat mee. De oude baas en de jonge heer samen, hoe mooi is dat ook nu weer.


8 weken en 15 jaar en 6 maand samen op stap, kostbare momenten.


Rond elf uur is het tijd om te gaan slapen, de eerste nachten zal Charlie mee naar boven gaan. We hebben een benchje naast bed staan en daar leg ik zijn mandje en kleedje in. Ik haal Charlie op en leg hem er ook in. Zelf nog even tanden poetsen en als ik de slaapkamer weer binnen kom ligt hij al te slapen

Het werd een fantastische eerste nacht. Om half zes gaf hij voor het eerst een piepje dat hij moest plassen. Dus even vlug naar buiten en na de plas weer terug in zijn benchje. Hij sliep direct weer door tot kwart over 7. Samen met de rest nu de tuin in en daar kwam de grote boodschap. De hemel werd hij  ingeprezen, knappe vent zo moet dat.

Fred was dus gisteravond weer naar huis gegaan, we hebben nu alleen onze eigen heren nog in huis. Vanmorgen maakte ik dus de eerste foto van de nieuwe Bende van Bork. 6 man strek gaan ze er weer tegen aan, laat de avonturen maar weer komen



Geen opmerkingen: