De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

maandag 23 oktober 2023

Raad van beheer wedstrijd Koudum


 Het was weer race tijd. Een weekend met maar liefst twee wedstrijd dagen. Een Raad van Beheer wedstrijd in Koudum op zaterdag  en de eerste wedstrijd van de TeamWedstrijden Noord op zondag in Assen.

We hadden Odin Donald en Elwood in geschreven voor Koudum. Helaas moest Alinda zich na inschrijven weer afmelden want ze kreeg een werkdag op zaterdag. Er was gevraagd of ik gedurende de dag wou helpen met opbouwen van de parcoursen voor de 2e graad dus dat hield ook in dat ik er  s morgens al om 8 uur moest zijn.  Ik vertrok hier iets na half 7 uit Westerbork met Elwood en Donald. De andere mannen bleven dus thuis, ze waren niet de hele dag alleen want op vrijdag avond was Nicole uit Drunen naar ons toegekomen samen met Hugo en Casper. Charlie en Dylan keken ons na.

Succes mannen


Iets voor achten ben ik in Koudum, zet de tas en stoel naast de bak en we starten met opbouwen voor de eerste ronde, het Vast parcours. Voordeel van het helpen bij het opbouwen is dat je automatisch direct ook al een beetje verkent van de looplijnen. Er ligt een leuke ronde met een paar pittige stukjes. Als de baan staat verkent eerst de large groep en die lopen dan ook.


Ik kan dus even de mannen laten plassen in het bos achter de manege. Als wij mogen verkennen lopen we de ronde dus meerdere keren om de juiste lijnen in te schatten. Ik loop de lijnen voor Elwood en de lijnen voor Donald, er zit soms toch verschil in hoe ik beide mannen de baan rond krijg.
Elwood start als eerste van de twee. de oude baas heeft er zin in en begint goed. als we naar de wip toe gaan loopt hij er bij langs, herstel en door. Doordat hij dus uit zijn ritme was tikt hij de lat erna er ook af. We komen rond maar met dus wat foutjes. Donald als laatste van de medium. Hij begint prachtig, mist de afloop van de kat maar gaat goed door. Helaas kruist hij na een sprong achter mij langs en neemt de kat in plaats van de palen een disk dus. Ik wenk hem terug  insteek gaat nog een keer fout, de tweede gaat goed maar de focus is weg, neemt nog een extra sprong maar dat maakte nu toch niks meer uit.
Elwood zou als 7e in de uitslag komen.


Na ons Vp werd de baan omgebouwd naar het VP voor de 1e graad. Ik ga weer met de mannen aan de wandel.


Na het 1e VP 1e graad bouwen we weer om naar het2e Vp voor de 2e graad.  Er ligt weer een leuke ronde. Elwood begint goed. De kop is er goed bij en alles gaat heel mooi, raakvlakken pakt hij allemaal en we lijken op weg naar een foutloze ronde. Maar helaas hij tikt net de laatste lat er nog af. er ligt blijkbaar een vloek op het laatste latje want dat heeft hij nu al een aantal keren gehad dat hij foutloos is tot de laatste sprong. En dan Donald. Donald gaat prachtig weg, versnelt op de kat en daardoor mist hij het raakvlak, kwam dus niet goed uit en tikt dan ook de volgende spronglat eraf. verder een mooie ronde voor Donald en we zijn rond. tot nu toe waren er voor Donald nog geen uitslagen in de 2e graad alleen nog maar disken.  Elwood werd 5e, Donald 8e 


Er wordt weer omgebouwd voor het 2e Vp 1e graad en daarna halen we de raakvlak toestellen uit de baan en zetten we de jumping op. Het lijkt een hele snelle met een voor mij pittige wissel van tunnel naar de palen. Er ligt een sprong recht achter de tunnel die ze dus moeten vermijden. Ik zie kansen als ik ze maar goed de palen in krijg.

Elwood begint. Hij komt uit de tunnel en ik krijg hem naar de palen, helaas sta ik niet goed en dwing Elwood dus zelf de fout in, dom, dom. hij hersteld en gaat door tikt nog twee latjes maar komt verder goed rond.  Ik zie de anderen in de klasse bijna allemaal disk lopen en zet mijn focus nu vol op Donald.
We gaan naar de start. Vol naar de tunnel en dan goed contact pakken met hem, ik krijg Donald prachtig mee naar de palen en hij neemt ze goed, we gaan door en lopen heerlijk, het lijkt te lukken nog een ommetje en dan door maar ik stap te vroeg weg en Donald draait mee in plaats van dat hij springt, ik herstel en we komen zonder fouten verder rond. Een prachtige ronde maar ik weet dat ik een U heb weggegooid. Maar ik was dik tevreden en toen de uitslag kwam was het helemaal Top. Donald stond op 1 en Elwood op 4. Vier honden waren rond zonder disk en 2 daarvan waren dus Donald en Elwood.


Een prachtige wedstrijd dag kwam zo teneinde. Het wachten was nog op de prijsuitreiking die aan het eind van de wedstrijd zou zijn. Als de 1e graad klaar is ruimen we de baan op en gaan dan naar de kantine waar ik Donald zijn 1e prijs in ontvangst neem. 8 maanden geleden stond ik er ook toen won Donald in de 1e graad, nu dus zijn eerste overwinning in de 2e graad. 


Het is rond half zes als ik in de auto stap en terug rij naar Westerbork. 




Hier de link naar de bewegende beelden en de eerste overwinning van Donald in de 2e graad.

Elwood en Donald in Koudum

Geen opmerkingen: