De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zondag 30 maart 2014

1 op 1 aandacht van de baas


Het is zomer in de lente, tenminste zo lijkt het op dit moment wel. Heerlijke temperaturen voor de tijd van het jaar. Eigenlijk veel te hoog maar goed we klagen niet. De klok is deze nacht verzet maar ik merkte het niet aan de heren. Ze lagen nog heerlijke in een diepe coma toen ik beneden kwam. De meute gaat de tuin in en ik zet een bakje koffie voor mezelf. Ondertussen zitten er op het bankje 4 beagles mij vragend aan te kijken. Baas wat gaan we doen? Oke jongens, het wordt 1 op 1 aandacht vandaag. Oftewel allemaal apart wandelen met baasje .


Baas we zijn er klaar voor, wat gaan we doen?
 d (4)
Als eerste neem ik Elwood mee. Zijn flosje en ‘dildo’speeltje gaan mee. Kijken of meneer nog zin heeft om te apporteren. We wandelen naar de es en daar gaat de riem los. Joeppieee ik ben vrij, heerlijk rent Elwood alle kanten op maar komt steeds keurig terug als ik hem roep.


Onze spring in het veld.
d (8)
Heerlijk om te zien hoe Elwood zich ontwikkeld heeft, van kleine leerling van zijn meester Jayson tot een heerlijke zelfstandige puber met nog steeds de hand van de oude meester in zijn gedrag.
d (10)
Ik gooi zijn speeltje weg en Elwood duikt er achter aan als of het een echte prooi is. Keurig komt hij zijn prooi terug brengen
d (18)
Vrolijke flierefluiter
d (21)
Maar al snel is de aardigheid van het apporteren eraf. Rennen door het natte gras dat is veel leuker.
d (31)
Even de omgeving inspecteren
d (33)
Joepieee ik kan vliegen……
d (49)
Langzaam aan wandelen we weer terug naar huis, onderweg kom ik meerdere dode muizen tegen. He meneer muis wakker worden het is al lang geen bed tijd meer. Helaas Elwood, deze muis doet het niet meer.
d (55)
We wandelen de straat weer in en Elwood loopt keurig naast me. Steeds kijkt hij naar mij, goed he baas ik kan het wel. Ik wissel van hond , Dylan gaat met mij mee en opnieuw loop ik naar de es. Ook Dylan mag direct los. Als een speer rent hij weg maar komt ook direct weer keurig terug met een grote grijns rond zijn bekkie
.d (63)
Een grote grimas van oor tot oor, Dylan vind het heerlijk om los heerlijk gek te doen. Even jezelf helemaal uitleven
d (65)
d (68)
Tja een zoon van zijn moeder. Moeder Dyma haar bijnaam was, tong om het hoekie, nou dat heeft Dylan overgenomen van zijn moeder. Deze week is Dylan zes jaar geworden, moeder Dyma is ons veel te vroeg ontvallen en heeft de leeftijd van 6 jaar niet gehaald.
d (69)
Dylan zijn moeder Dyma, veel te vroeg overleden, kijk naar de gelijkenis.
diverse%20026
Dylan zijn ronde zit er op en Justin is de volgende. Ook hij mag op de es weer los. Justin bleef keurig bij mij ik moest hem zelfs aanmoedigen om verder weg te gaan, dat is wel eens anders geweest.
d (76)
Mooi om te zien dat alle heren zo’n heerlijke grijns rond hun snuit hebben.
d (78)
d (82)
Justin liep te stralen
d (90)
Ik kom al baasje, ik bleef keurig bij je in de buurt. Op de achtergrond zijn de eerste vormen van het paasvuur al weer zichtbaar.
d (94)
We gaan even in het gras zitten en we genieten samen even van het mooie weer buiten op de es.
d (102)
De zon komt hoger en het wordt warmer. We lopen terug naar huis en dan is het de beurt voor Michael. Net als al zijn maatjes mag ook hij los op de es. Eerst even lekker snuffelen en dan heerlijk rennen. Michael wordt straks al weer 8 jaar maar is soms nog net een jongen knaap, zijn grijs wordende vacht dan maar niet meegerekend
d (107)
Helemaal in zijn element rent Michael lekker over het lange zandpad
d (108)
Een grote grijns rond zijn toet, bij het plaatsen van de volgende twee foto’s moest ik even goed kijken of het niet twee keer dezelfde foto was.
d (111)
Zoek de verschillen, het staart puntje en zijn achterpoten is het enigste verschil wat ik kan ontdekken, grijns en houding precies gelijk. De afstand tot de uitgebloeide paardebloem (links) laat zien dat de foto toch wel een paar meter verder is gemaakt
d (113)
Nog even door het gras en dan zit ook voor Michael zijn ronde er op.
d (116)
Mango is de laatste die mee mag, vol ongeduld zit hij al te wachten. Hele blij springt hij de hele weg naar de es tegen mij op. baas waar was je nou was je me vergeten … Mango zijn foto’s komen op zijn eigen blog.
d (131)


De rest van de dag had je geen kind aan ze, heerlijk in de zon of in huis in de mand lagen ze allemaal te slapen. Als ik even op sta van mijn stoel is hij echter snel ingepikt.
d (162)
d (171)

Geen opmerkingen: