De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

donderdag 4 juli 2019

Big Smile Beagle Event 2019 (Deel 4)

En dan hier het laatste blog bericht van BSBE 2019.  We beginnen met de zondag.



Zo als elk jaar stond er weer een zondagochtend wandeling gepland in de Marnewaard. De temperatuur schoot snel omhoog dus werd er besloten om de wandeling niet te lang te maken en wat extra tijd door te brengen bij het hondenstrand.  Voordat we richting Lauwersoog reden had ik eerst onze nieuwe alu deken over de tent gegooid. Deze dekens zorgen ervoor dat de warmte wordt afgekaatst, het kan zomaar 10 graden schelen in temperatuur. We hebben er twee, 1 voor over de bus en 1 voor over de tent met behendigheid. Nu kon ik hem mooi even testen of het echt werkte. Arnold en Natashja kwamen de camping op met de kinderen en Jip en Fien, zij zouden zo een dagje BSBE meemaken. De heren gaan de bus in en we vertrekken.


We besloten om Mango, Michael, en Dylan niet mee te nemen vandaag. De oude garde kreeg rust . Nicole en Natashja  bleven bij de tent en zou ze in de gaten houden. Het is al warm in de Marne waard, we hebben een groepje van 25 honden en baasjes.



Mr Big smile junior.


Elwood en Donald. de halfbroertjes van elkaar.


Het was vandaag de geboorte dag van Jayson,  Mr Big Smile. Bij de enige klaproos in het veld hield ik even een moment stil en liet mijn gedachte even dwalen over  het uitgestrekte veld.


We lopen door richting het honden strand. Ik doe mijn schoenen uit, broekspijpen eraf en ga het water in met de honden, al snel werd mijn voorbeeld gevolgd .


Ik neem Hugo ook mee het water in.



En even later heb ik Odin met drie van zijn nakomelingen aan de riem. De groeidiamantjes in het water.


We gaan terug naar de camping voor een rustig vervolg van de zondag..... rustig dat had ik gedroomd. Achter mijn rug om waren er afspraken gemaakt voor een watergevecht door de kinderen. Allemaal op Tjeerd was de slogan. Nou ik heb het geweten. Gelukkig was het er wel heerlijk weer voor.






Na een moedige strijd gaf ik me gewonnen , tegen zo'n overmacht kon ik niet op.



Jip en Fien keken veilig vanuit de bench toe.


We hebben een heerlijke relax zondagmiddag verder samen.

 
We verplaatsen de shelter en maken de tafel gereed voor een gezamelijke BBQ. Het was genieten samen.


Anneloes en Martin en hun zoontje Bas waren ook samen met Tuffel een dagje op de BSBE camping. Tuffel is de dochter van Odin.


En Elwood die liet zien hoe zwaar een week BSBE is.


Als de gasten allemaal weer naar huis zijn ruimen we alles weer op. En zitten nog even heerlijk na. En versieren de binnen kant van de shelter, morgen is er iemand jarig. De temperatuur zakt maar moeilijk. In de tent is het aangenaam. Het doek heeft de test goed doorstaan, het werkt echt.

Maandag houden we een rust dag, het is erg warm en eigenlijk te warm om wat te doen.


We ontbijten en wachten tot de jarige jet langs komt. Amy is jarig en dat konden we natuurlijk niet ongemerkt voorbij laten gaan.


De rest van de dag zitten we in de schaduw, lezen een boek, hebben interessante gesprekken oftewel echt vakantie. Michael heeft  behoorlijk last van de warmte deze dag, we verplaatsen hem naar het huisje van Joris en Nicolle, daar is het koeler.  We maken een planning voor dinsdag om al vroeg met de heren naar het honden strand te gaan om te zwemmen.

Dinsdag morgen maak ik een foto van de mannen, vorig jaar heb ik exact dezelfde setting op de plaat gezet. Een jaar verder , de tijd is voorbij gevlogen.


Vorig jaar.


We maken ons gereed om naar het honden strand te gaan. De temperatuur begint al snel op te lopen.



Met de telefoon in de ene en de honden in de andere hand foto's maken wel oppassen dat je hem niet laat vallen.


En dan maak je een plaatje


En zie je later op je eigen camera dat Joris dat moment vanaf de kant heeft vastgelegd.
 


De heren genoten van het zwemmen en rennen door het water.



Baywatch, Red Mango lijkt het wel.


We hebben een paar echte waterratjes. Donald


Odin

 
Na een mooie tijd gaan we terug naar de camping, De honden hebben zich heerlijk kunnen uitleven, de rest van de dag horen we ze niet meer.
 

En dan wordt het woensdag, de dag dat echt er voor ons ook echt opzit. Rustig aan beginnen we met afbreken. Alles is mooie droog en dat scheelt veel werk later thuis.


Alles is weer uit de tent en zit in de bus. We trekken de stoppen uit de buizen en de tent loopt loog.



Opvouwen en klaar, wat rest is een gele plek ,


Als laatste gaan de kennels er in. Ik had al een aantal panelen in de bus dus de ruimte van de mannen was al aardig gekrompen. 


De heren gaan hun reis kennel in en vallen direct allemaal in slaap. Het zijn vermoeiende dagen voor de mannen. Een paar foto's genomen tussen de spijlen van de kooien door. Kapot, gesloopt. Dood moe.

 

 
 Alles zit in de bus, we nemen nog een slokje praten nog even na. BSBE 2019 zit er voor ons op.


En terwijl wij daar nog even zitten daalt er een vlinder neer precies op de plek waar de kennels stonden,..... Het is maar een moment maar toch...….

 
We nemen afscheid van Joris en Nicole, gaan nog even langs de receptie en rijden dan de camping af. BSBE is voor ons afgelopen. We hebben genoten vanaf het eerste moment. Dank aan een ieder die erbij aanwezig is geweest. Het aftellen naar 2020 is begonnen.

Geen opmerkingen: