De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

vrijdag 26 juli 2019

Very Special Show Week Kulhuse 2019 (4)



Voor woensdag stond er weer van alles op het programma, zweet proeven, neus werk , gehoorzaamheids workshop, lezing door een dierenarts en de agility competitie. Wij hebben onze focus deze dag helemaal op de agility competitie, die zal om 7 uur in de avond beginnen. We houden de honden de hele dag lekker rustig, het is weer warm en we merken dat ons plekje toch wel 1 van de betere stukjes van het veld is. s morgens zon en in de loop van de morgen steeds meer schaduw.

Goedemorgen allemaal, wij zijn weer paraat.


De caravans voor ons staan de hele dag vol in de zon.


De mannen en dame liggen heerlijk in de schaduw.


Rust, heerlijk samen slapen.


In de middag werd de wedstrijd baan opgebouwd.  Ik zet ons tentje alvast weer neer want we nemen alle honden s avonds mee naar het wedstrijd veld.


Rond kwart over zes maken we ons gereed om naar de baan te gaan. Honden aan de riemen nog even een poep en plas rondje en dan zijn we er klaar voor.  Het zal een bijzondere avond worden. Met Elwood verdedig ik zijn overwinning van vorig jaar en voor Michael zal het definitief een laatste agility wedstrijd worden. Na vanavond is het klaar, geen shows, geen wedstrijden meer alleen nog maar extra genieten zo lang het kan, we zitten al in geleende tijd.
Het is vanavond allemaal wat serieuzer dan vorig jaar, een officiele keurmeester, een parcours tijd en verder gewoon alle standaard regels.
 
We beginnen vanavond met het vast pacour in de debutanten klasse. Alinda en Odin staan als eerste in het programmaboekje, direct daarna gevolgd door Donald en mij. We gaan er niet vanuit dat de jongens hier wat presteren, we zien het gewoon als een mooie nieuwe ervaring voor ze.
 
Er komt aardig wat publiek van de camping om te kijken naar deze wedstrijd.
 
 
 

In volle snelheid over de kat.


Odin nam een paar sprongen van de andere kant dus dat werd een disk.

Ik wacht tot Alin en Odin de baan uit zijn en begin dan aan mijn eerste rondje van deze avond. Samen met Donald wordt dit onze eerste wedstrijd.




Op snelheid over de kat, misschien iets te snel, Donald vergat zijn achterbenen er onder te zetten.



Het gaat lekker en zijn koppie is er goed bij. Over de wip heeft Donald een flyer, hij vergat te remmen. Hij is er een beetje van onder de indruk en zijn focus is even weg. Als we dan naar de palen moeten is het helemaal over. Ik help hem er door wat ons een disk op levert maar we waren tevreden hoe beide mannen het hadden gedaan.

Er komen nog een aantal lopers en dan is Irene aan de beurt met Hailey, ook voor hun is dit een eerste wedstrijd.



Hailey neemt ook een paar hindernissen verkeerd en ook voor haar dus een disk.


De baan wordt omgebouwd voor de kampioens klasse en als die gelopen hebben wordt de baan klaar gezet voor de open klasse. Elwood en ik moeten het spits afbijten, dus niet kijken wat de rest doet gewoon volle bak er in en zien waar het schip strand.


De start is veel belovend, direct gaat Elwood zijn sirene aan. Whoop whoop, whooper in de baan.


Hij pakt alle raakvlakken mooi mee.


En helaas een weigering op de wip. maar verder een super rondje. Het is nu wachten op wat de rest doet. Wij hebben ons best gedaan.

Ik begon het vp met Elwood en eindig met Michael.


De oude baas genoot volop, en ik genoot mee.


De a schutting was te steil voor hem, 2 keer geprobeerd en toen was het klaar, we gaan eromheen, dit levert dan wel een disk op maar dat telde niet voor mij. Het ging mij erom dat Michael plezier had. De wip en kat waren geen probleem.


De eerste ronde zit erop voor iedereen. De baan wordt omgebouwd voor de jumping. Ik zal direct weer moeten starten met Michael. We zitten langs de ring en Mike zit bij mij op schoot. Toch even een momentje samen, met een paar minuten zullen we voor het laatst samen een wedstrijd lopen, nog 1 keer genieten nog 1 keer samen werken in de baan.


We gaan naar de start en mogen weg. Het plezier straalde van Michael af, een weigering op de paaltjes maar verder deed hij het super.
 





En toen was het klaar. We kwamen over de finish en ik gaf Michael een hele dikke knuffel. We hebben een emotioneel moment samen  en lopen dan terug naar ons show tentje. We lopen voor eht publiek langs en ik zie stralende gezichten en we krijgen hoofdknikjes en applaus. Na de veteranen parade van maandag waren nu velen op de hoogte van Michael zijn verhaal.


Ik maak Elwood klaar want er zitten 6 honden tussen Michael en Elwood. Even gek maken en dollen en dan gaan we weer vol de strijd aan.


Elwood gaat vol speed en verdorie een weigering op de palen. Ik krijg hem terug en we nemen ze goed, dit heeft ons wel iets tijd gekost.



We proberen de schade te beperken en gaan vol door.



Er komen nog een paar na ons en dan is het wachten tot alles klaar is want dan pas komen de uitslagen.
De baan wordt weer omgebouwd, de jumping voor de debutanten. We mogen verkennen, altijd weer een komisch gezicht voor toeschouwers, alle deelnemers de een paar rondjes lopen om hun lijnen te bepalen.




Odin stat midden in de groep. Je merkt dat de inspanningen en ervaringen van de hele week hun tol begonnen te eisen. De focus was er in het begin nog wel maar opeens is het kwartje op en is het over.




Met Donald start ik direct na Odin. En ook bij Donald is het motortje leeg. Hij doet een mooi stukje en dan is het klaar. Ik loop de officiele ronde niet meer uit met hem, neem nog wat sprongen en ga richting de finish. Hij is op.



Irene en Hailey sluiten de avond af. Het was prachtig om hun samen door de baan te zien gaan.




Hailey krijgt de paaltjes al behoorlijk onder de knie.



En dan is het tijd voor de prijs uitreiking.Het is inmiddels al behoorlijk na 22:00 uur . En yess, we deden het weer. Elwood won het vast parcours
 
Net als vorig jaar zou de tinnen beker niet voor ons zijn. Die is voor de beste Deense hond dus die ging direct naar de nr 2.
 
 


Een certificaat met zijn tijd, fouten en plaats.
 


En de jumping kwamen we op plaats 2


En ook hier een certificaat.


Een prachtig vaan gaat mee naar huis.


Trots op mijn maatje, we deden het opnieuw.

 

 
 
Zo kwam een sportieve avond ten einde. Moe maar voldaan zochten we de slaapzakken op.

                                                                   Wordt vervolgd

Geen opmerkingen: