De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zaterdag 8 december 2012

Genieten van een stralende winterdag

Koud, dat is het in 1 keer geworden. Zaten we vorige week nog volop in de modder en andere herfstprut nu is het opeens hartje winter.Zware sneeuwval heeft Nederland voorzien van een dikke witte deken. Afgelopen nacht zakte de temperatuur behoorlijk ver onder nul. En uitgerekend gisteravond werd michael erg misselijk. De hele avond ben ik met hem buiten geweest, wandelen,gras laten eten en spugen. Uiteindelijk rond half elf knapte hij weer wat op. Ikzelf was tot op het bot verkleumt door de vrieskou maar heb buiten lopen genieten van een prachtige sterrenhemel. Vanmorgen waren de heren hier rond half acht wakker. Elwood ook, weer een doorgeslapen nacht voor hem.  De hele meute gaat de tuin in en spelen heerlijk met elkaar in de sneeuw. Al snel is het weer tijd voor hun wandeling door de velden. Eerst met Mango, zijn foto's komen weer op zijn eigen blog, klik hier, Dan is het de beurt voor Michael en Dylan. Op de es gaan ze weer los van de riem en genieten samen van de witte wereld om hun heen.

Een witte wereld, gisteren is er meer sneeuw verdwenen dan er is bijgekomen.


Michael was weer beter, hij had weer plezier.


En onze clown, die was weer zo gek als een deur.


Heerlijk samen stoeien.


Dylan en Michael.


Na beide heren was het de tijd voor Justin. Ook hij ging los op de es. Meneer luisterde niet zo goed naar de fluit als anders en ging dan ook verder weg dan ik goed vond.
Ik brul een keer goed hard zijn naam en hij komt maar snel weer terug.


Overal zag je prenten van hazen, Justin had het er maar druk mee.


In volle concentratie.


Koekje?????


En dan zijn er nog twee, Jayson en Elwood. Ik nam ze bewust als laatste mee, de zon was iets krachtiger en de temperatuur was dus wat aangenamer.  Jayson krijgt wel voor het eerst een thermojasje aan, zo blijft de oude baas wat beter op temperatuur. Heel voorzichtig lopen we naar de es. Bijna niemand in onze straat veegt de weg voor hun huis schoon dus de weg verandert in korte tijd in een ijsbaan. De oude baas stond dus niet zo heel stevig op zijn pootjes. Elwood draag ik tot we op de es zijn. Hier gaat Jayson los van de riem en ook Elwood mag los. Hij volgt Jayson en mij blindelings.

Ik straalde bij het zien van deze voorstelling. Elwood is de eerste pup waar Jayson zich vanaf dag 1 echt mee bemoeid, zowel met Michael, Dylan, Mango en Justin had hij de eerste twee weken niets.


Met een scheef oog houd Jayson elwood in de gaten.


Lekker warm je nieuwe jas Jayson? lijkt Elwood hier te vragen.


Zowel oud als jong straalden van oor tot oor.



Als zijnde zijn schaduw liep Elwood achter de oude baas aan.


Steun maar op mij Jayson, het is hier een beetje glad.


Ik sleep wat meer met mijn voeten, zodoende ontstaat er een spoortje in de sneeuw waar Jayson iets makkelijker kan lopen.


Genieten met een grote G


Oplettend blijft de oude baas achter.


En opnieuw hebben we een clowntje.


We komen weer op het zandpad. Hier is goed te lopen voor beide heren.


Elwood wou rennen, Jayson waagt zich daar maar niet meer aan met deze omstandigheden.


Wat genoot ik. En met mij genoten ook Jayson en Elwood. Mijn oude makker. Wat een kostbaar bezit.


Toe maar kleine beagleman, zoek je weg in de grote wereld. Ik hou je in de gaten.


en langzaam aan liep Elwood steeds verder weg van Jayson.


De jeugd neemt het over. Maar Jayson houd een oogje in het zeil.


Na het wandelen waren ze allemaal heerlijk moe en vielen in een diepe slaap. Hopelijk kunnen we morgen nogmaals genieten van zo'n mooie winterdag.

2 opmerkingen:

Sylvia zei

Alweer prachtige foto's!!

Heerlijk die Old Big Smile met Elwood samen zien te wandelen..
Heerlijk zo'n warme jas voor hem!!

Justin zeker Oost Indisch Doof ha ha..sporen veel interessanter dan je fluit :-)

esther zei

het zijn weer grandioze mooie foto's
krijg er gewoon kippevel van