De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zondag 2 december 2012

Jayson draagt het stokje nog 1 maal over

Vanmorgen was de kleine man dus rond half 8 wakker. Na het spelen in de tuin viel hij weer in een diepe slaap. Terwijl Elwood heerlijk ligt te slapen ga ik op stap met de rest van de Borkse meute. Mango als eerste en daarna Michael, Dylan en Justin. Elwood kan nog even een hele tijd lekker uitrusten. Als het de beurt is voor Jayson neem ik ook Elwood mee. We wandelen naar de es, ik hou de kleine man tegen mij aan. Hij kijkt zijn ogen weer uit. Als we op de es zijn zet ik hem op de grond en mag hij een tijdje zijn eigen gang  gaan.  Jayson van 16,5 jaar en Elwood van 8 weken, er tussen zitten 6 generaties, erg bijzonder. De kleine man blijft bij Jayson in de buurt en scharrelt heerlijk vrij mee.

Klein en groot samen op stap.


Genieten. 6 generaties verschil, Heel bijzonder.


Jayson hield Elwood  steeds goed in de gaten


De kleine man volgt Jayson op de voet.


Ik genoot van deze momenten.



Jayson ver in de winter van zijn beagleleven, Elwood in de prille lente.


1 foto zegt genoeg.


Ga maar kleine man, leef je leven zoals ik gedaan heb. Geniet met volle teugen. Treed het grote avontuur met veel liefde tegemoet.


Als of Jayson wou zeggen het is goed zo, ik heb een fantastisch leven gehad de jeugd heeft de toekomst.


Ik genoot met een lach en traan, en nu ik dit hier zo neer zet blijven de ogen weer niet droog.



Trots keek Jayson Elwood na.


Om even later weer heerlijk met hem verder te wandelen.



Ik bleef genieten van mijn twee kanjers.





Samen kunnen wij de hele wereld aan.



We lopen terug naar huis. Ik neem Elwood weer onder mijn armen, het was weer een hele ervaring voor de kleine man. Thuis moest hij aan al zijn vriendjes vertellen wat hij allemaal beleeft had en valt al snel daar na voor mijn voeten in een diepe slaap.

8 opmerkingen:

esther zei


prachtige foto's
en ook ik moest even een traantje wegpinken
ik weet zeker dat elwood met trots het stokje van jayson zal over nemen

harma kort zei

krijg ook de tranen in de ogen bij het lezen en kijken naar de foto`s.
Zo lief!

TEAGAN zei

Tjeerd, wie houdt hier de ogen droog bij? Niemand denk ik!Zulke prachtige foto's van winter en lente. Ik hoop dat Jayson's winter toch nog een tijd mag duren. En dat Elwood het stokje zal overnemen is al heel duidelijk, ze kijken met dezelfde open parmantige blik de wereld in.
Veel geluk met de kleine en een dikke knuffel voor opa.

Groetjes, Els

Nicole Veldkamp zei

Prachtig...
En precies wat de rest al zegt. Je verwacht toch niet dat we het hier wel droog houden bij dit verhaal en deze bijzondere foto's!
Geniet van jong en oud...en de generaties er tussenin.

Sjoukje zei

Prachtig Tjeerd,ontroerend!

Jenny zei

Tjeerd bedankt dat je ons mee laat genieten.

Sylvia zei

Wat heb ik zo heerlijk genoten van die twee!!!

Ook waren mijn ogen niet even nat gebleven..

Groot en Klein....Oud en Jong...!
Jayson is zo erg goed voor Elwood...zo ontroerend!

Vooralsnog hoop ik dat Jayson nog wat langer van Elwood kan genieten. Als andersom.

Jan zei

Tjeerd, bij mij staan de tranen ook in de ogen als ik die beelden zo zie. In de tijd dat ik jullie en Jayson heb leren kennen heeft hij ook bij mij een speciaal plekje. Deze oude man is een geweldige hond, een super mentor voor alles wat er na hem gekomen is. En dat hij ook nog kleine Elwood zo mag begeleiden is natuurlijk super. Geniet met volle teugen van elk moment