De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

dinsdag 19 maart 2019

Blijf genieten

''Blijf genieten'' dat is wat we op dit moment doen met Michael. Het is onvoorstelbaar hoe hij er nu ondanks alles voorstaat. De medicatie doet voor nu zijn werk. Hij staat weer stabiel op de pootjes, loopt weer langere afstanden , is weer blij en aanwezig en slaapt weer rustig door. Als we het zo nog een tijd kunnen houden dan knijpen we onze handen heel hard dicht. We nemen Michael weer mee naar wedstrijden van Elwood wie had dat ander halve week geleden nog durfen dromen, wij in ieder geval niet. Michael krijgt nu drie keer per dag medicatie, smorgens, smiddags en s avonds. Hoe hij zonder zou reageren weten we niet , we nemen de gok niet.

Afgelopen vrijdag had ik een onderlinge wedstrijd met Elwood. Michael was mee. Toch wel even een bijzonder moment, het beeld is zo vertrouwd, beide mannen samen in de bench maar we hadden echt niet meer verwacht dat dat zou gebeuren.


Bij Alinda op de arm, de wedstrijd aandachtig volgen.


Zaterdag kwam Petra met Djill. Michael zijn twee jaar oudere zus. Samen op stap met broer en zus, een prachtige bladzijde hebben we zo toe kunnen voegen aan hun boek.



Ook Djill is ernstig ziek geweest, maar de oude dame heeft zich er steeds weer boven op kunnen vechten, Hopelijk heeft ze tegen haar broer gezegd dat ook hij door moet vechten.




Zondag was Michael d ehele dag mee naar de wedstrijd van Elwood, veel mensen kwamen hem een knuffel brengen en vroegen hoe het met hem was. Michael genoot van alle aandacht voor hem.


Alinda was maandag vrij dus was de hele dag heerlijk bij Michael en de ander heren. Als ik na werk thuis kom neem ik Michael even apart weer mee uit. We lopen nu weer verder en gaan de es zelfs weer op. De riem gaat af  en Michael bepaalt zelf zijn tempo. En dat tempo bestaat sinds gisteren weer uit rennen. Ik stond erbij, ik keek er naar en voelde een warm gevoel. In de ondergaande zon genoot Michael van zijn vrijheid. Heerlijk gooide hij al zijn spieren weer los,

 
Vandaag was het weer prachtig weer. Alinda heeft een late dienst dus de heren konden de hele dag genieten van de zon in de tuin. Als ik thuis kom ga ik weer met Michael op stap. De grote camera gaat mee en we gaan een tijdje genieten. De riem gaat af en Michael zijn plezier begint, de smile is terug op zijn gelaat, Ik merk wel dat hij eerder moe is, maar dat is ook niet vreemd. Ik laat hem een tijdje mooi zijn eigen gang gaan en hou wel in de gaten dat hij niet te ver gaat. Geniet mee van de volgende serie foto's
 













 
Ik volgde Michael met tranen in de ogen, deze momenten zijn voor ons nu zo dankbaar en bijzonder. Nu ik dit blog zit te typen zit Michael naast me, de andere heren liggen heerlijk om ons heen. Straks een laatste plas rondje voor deze dag, de medicatie erin en dan lekker onder de dekens.  Op naar morgen.

Geen opmerkingen: