De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

dinsdag 5 maart 2019

Start FHN Competitie

Afgelopen zondag was het dan zover dat de Agility competitie bij de FHN officieel van start ging. De eerste wedstrijd van het seizoen en we hadden Elwood ingeschreven. Na twee dagen show nu dus opnieuw vroeg naast bed om met Elwood naar Hellendoorn te gaan. Michael gaat ook weer mee. Rond half acht vertrekken we om een klein uurtje later te arriveren bij manege '' t oal spoor''. Sia had een plekje voor ons vrij gehouden en we zetten onze spullen langs de bak rand. Het is een mooie lichte manege hal met veel ruimte . In de grote rijbak zijn drie wedstrijd banen. Het wachten kan beginnen

Michael was weer mee als trouwe supporter voor Elwood. Samen zaten ze weer heerlijk knus in de bench.
 
Via Telegram, een app op de telefoon, had ik de parcoursen al binnen gekregen op zaterdagavond. Ik had dus thuis al een beetje huiswerk kunnen doen door te kijken hoe ik moest lopen. We zouden beginnen met Gambling(spel) daar was ik wel blij mee. Het blijft nog steeds moeilijk om Elwood direct zijn focus goed op de parcoursen te krijgen. Met het Vast parcours en de Jumping kun je promotie punten halen dus daar moet hij zijn kop er wel bij hebben. De gambling telt wel mee in de competitie telling en die is weer belangrijk voor om je te kwalificeren voor het NK.
 
De gambling. Er zat een afstand bonus bij. onder de lijn blijven lopen en de hond vooruit sturen.
 
 
Ik krijg een appje van Irene waar we lopen, want dan willen ze langs komen om te kijken.

We mogen verkennen en ik stippel mijn route uit. Ik ga proberen de afstands handling bonus te pakken. De A30 klasse start en daarna mogen wij. Wij hebben nr 111. Als we ons klaarmaken voor de ring kijk ik altijd naar de nr van mijn voorgangers, altijd makkelijk om in de gaten te houden wie er voor je loopt. Elwood is heerlijk rustig en ik loop tussen de groep door. Ik zie nr 110 en opeens veranderd Elwood. Shit die hond is loops. Elwood zijn neus begint overuren te maken en ik baal. Uitgerekend de hond die precies voor hem start ruikt lekker...… Ik probeer hem af te leiden maar het is helaas al te laat. We mogen starten en ik merk in alles datElwood zijn gedachten ergens anders zijn. Ik krijg hem drie hindernissen mee en dan is het over. Meneer volgt zijn neus en is niet meer te handlen. Neemt nog wat sprongen , komt terug en gaat er weer van door. De toeter gaat en onze tijd is om. Ik was inwendig woest, niet te genieten, pist off, chagerijnig. Ik doe Elwood in de bench en  ben echt kwaad, niet op Elwood maar op tja zeg het maar. De hele winter train je om klaar te zijn voor de start van de competitie en dan gebeurt je dit. Ik kaffer Alinda onterecht uit en ben even niet voor reden vatbaar. Langzaam aan komt de rust weer wat terug, het is niet anders, ik moet het er mee doen. Nu de knop om en proberen om op de jumping en het vast parcour zijn aandacht wel te houden.
uiteindelijk zouden we als 12 eindigen op de gambling.

Onder tussen komen Joris en Nicole Herman en Hugo de manege binnen, ze kwamen vandaag weer om Elwood en mij aan te moedigen. En niet veel later zijn Eric en Irene e ook met Sammy en Hailey.

Mijn Deense vriendin.

 
De parcoursen worden omgebouwd voor de jumping

We mogen verkennen. Ik loop mijn lijnen en merk dat het een heerlijk rondje is. Nu alleen zorgen dat ik Elwood zijn neus te slim af ben.
We mogen bijna en ik blijf met Elwood uit de buurt van de andere honden. Ik heb zijn focus terug. Als we mogen til ik hem naar de baan, niet zelf lopen maar in mijn armen. Ik wacht de fluit van de keurmeester af, zet Elwood neer, focus op de baan en gaan. Direct schieten we weg en gaat het heerlijk, de aandacht is er weer en de sirene van Elwood begint te loeien, das een goed teken. We lopen een prachtige snelle ronde en ik geniet van Elwood.  Yes we zijn rond en de aandacht was weer terug.  We kwamen op een tweede plaats, dit werd later gecorrigeerd naar een derde . Na het drama rondje hier voor leek dit haast een wederopstanding van The Whoop. wat een verschil.

Het laatste rondje wordt het vast parcours.
 
Ik merk wel dat ik weer iets anders moet verzinnen voor Elwood. Ik besluit om gewoon volle bak te gaan rennen en dan zien we wel wat er gebeurd. Vanaf de start gaan we vol gas, dit had tot gevolg dat we het raakvlak op de afloop van de kat misten. We gaan vol door en lopen een heerlijke ronde. Op hindernis 16 , de wip, heeft Elwood een weigering maar ik krijg hem weer mee. We komen binnen en zullen als 6e eindigen.
 
Hier een aantal actie foto's gemaakt door Nicole Veldkamp en Joke van der Meulen
 

 
 






 
Het zat er op. De eerste competitie dag was afgelopen. Aan het einde van deze dag vond ik Elwood en mijzelf terug op de derde plaats in het klassement , een mooie uitgangspositie. Nu vol goede moed op naar de volgende wedstrijden.
 
Elwood met zijn bokaal voor de derde plaats op de jumping.
 

Het algemeen klassement na de eerste wedstrijd dag.

 
Voldaan gaan we weer terug naar huis. Een byzonder honden weekend kwam ten einde. Succes in twee disciplines van de honden sport met beide half broertjes
 
Hieronder de link naar de film beelden van deze wedstrijd dag.
 
 
 

Geen opmerkingen: