De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zondag 9 juni 2024

Wedstrijd Kc Hardenberg

 

Afgelopen zaterdag was het weer race day. We hadden een raad wedstrijd van KC Hardenberg. Een 1e en 2e graad wedstrijd. Ik had Elwood, Donald en Odin opgegeven maar helaas moest Alinda zich toch afmelden omdat ze moest werken. Zo vertrok ik dus zaterdag morgen alleen  met Elwood en Donald naar Lutten, net achter Slagharen. Een ritje van iets meer dan een half uur. Rond 8 ben ik ter plaatse op het terrein van de Kc , een multifunctioneel complex, kinderopvang, dorpshuis, Kc en in de winter de ijsbaan.

Ik haal de spullen weer uit de bus en zet dat als eerste weer neer. Sia had een plekje vrijgehouden naast haar tent dus daar kon ik mij settelen. Het is vandaag een 1 rings wedstrijd. Ik meld me aan bij de het secretariaat,  krijg mijn nummers mee en dan is het wachten tot we mogen verkennen. Ik ga nog even aan de wandel met de mannen zodat ze weer leeg zijn als we de ring in moeten. We lopen vandaag 2 x een Vp en 1 keer een jumping, Als ik terg kom met de mannen staat de baan voor ons eerste VP. De nummers worden nog bij de hindernissen gezet en dan is het wachten tot we mogen verkennen.


Er ligt een mooie ronde voor ons klaar.  Nr 14 zou eerst de muur zijn maar die werd vervangen door een sprong want door de harde wind bleef de muur niet op zijn plaats. Om gevaarlijke situaties te voorkomen werd het nu dus een gewone sprong. Ik heb hem verkent en ben er klaar voor. Ik heb er zin in.

Ze beginne met small en dan de  medium. Donald start als tweede van de medium. We wachten voor de ring en gaan dan de baan in. Donald is er goed bij met zijn kop en we beginnen heel goed, raakvlak schut neemt hij goed en we gaan lekker. dan op naar 13 draaien en naar 14,, hier tikt Donald de lat eraf, jammer, raakvlak kat gaat goed en ook de palen neemt hij prima. Na de laatste paal bijna haaks om naar de eindsprong en dan stopt de tijd. Ik wissel Donald om voor Elwood en maak Elwood attent. Met Elwood start ik als laatste van de medium 14 honden  in totaal, dus er zat een mooie tijd tussen . Elwood begint ook prima maar net als Donald tikt hij de lat van 14 eraf. Dan op naar de palen en Hier komen we niet lekker uit en loopt Elwood er voorbij, herstel en nog een fout  en dan toch door, en over de finish. Met 1 lat en 2 weigeringen kwamen we dus binnen. In de uitslag vond ik ons terug op plek 5 en 7 ik was tevreden met deze uitslag.


Het is voor ons nu even wachten tot we weer mogen, de andere hoogtes in de 2e graad lopen nog en dan de 1e graad. De mannen liggen ondertussen heerlijk in de benches in de tent.


Onze 2e ronde is ook een VP. De baan wordt omgebouwd en vanaf de kant volgen we hoe de hindernissen worden neer gezet. Als het dan zover is dat we mogen verkennen gaan we de baan in.

Er ligt een moooie uitdagende ronde met twee plekken waar ik vol de aandacht van de heren zal moeten hebben om ze naar de juiste hindernis te krijgen en dat ze niet de tunnel in duiken.  3 naar 4 en 15 naar 16 dat zijn punten die ik niet vertrouw

Donald mag de baan in. We starten dan direct de palen en waar hij daar normaal eigenlijk zo door knalt, de laatste wedstrijden wat minder, gaat het daar nu ook fout, hij loopt er in schiet door, herstel hem gaat weer fout, snuffelt wat naast de palen en neemt ze dan gedeeltelijk mee op de weg terug, disk. We herstellen nog een keer maar weer schiet hij er eerder uit. Ik herstel het niet meer en we gaan door, de punten waar ik bang voor was neemt hij zonder problemen en de raakvlakken was ook allemaal goed, jammer dat deze ronde dan op de palen al strande.  Elwood dan, Ook Elwood schiet bij de palen langs, we herstellen en gaan dan goed door. 3  naar 4 gaat goed, ik loop dichter op hem en hou meer contact met hem, we gaan richting de kat, mist het raakvlak maar we gaan door en dan op naar 15 en dan 16.... maar Elwood schiet rechtdoor de tunnel in, disk.  Jammer, de rem gaat er op en we lopen het laatste deel wat rustiger door. VP2 leverde ons hier dus 2 disken op.

Het is nu wachten op onze laatste ronde de jumping, Elwood ligt met een grote grijns in de fietskar te slapen. Heerlijk die grote big smile rond zijn snoet.


Het waaide de hele dag stevig en nu kwamen er ook nog regenwolken opzetten, niet veel later kwam de regen dan ook naar beneden. Nee het waren echt geen zomerse omstandigheden deze wedstrijd dag.


Onze jumping werd opgebouwd, er lag een race ronde klaar. Een ronde met lange lijnen, voor Donald ideaal om snelheid te maken.

Donald start, Hij loopt goed en dan gaan we weer naar de palen en  weer gaat het fout, Ik herstel we gaan door en Donald komt er te vroeg uit komt terug en neemt een sprong, disk. Op halve kracht lopen we de rest van de ronde uit, zo jammer want hij ging zo lekker.  En dan Elwood nog 1 keer vlammen met de oude baas, niet meer de racer van een paar jaar terug, veruit de oudste in deze groep, maar het vuur zit er nog zo in, het spelletje is nog zo mooi. We starten en we genieten samen, het gaat allemaal goed en de oude meester komt foutloos binnen, ook binnen de spt dus er komt weer een U in zijn logboek. In de uitslag komen we op de 5e plaats.



We zijn klaar, ik breng de mannen naar de bus, maak nog een foto van de half broertjes samen. Het was een heerlijke wedstrijd dag met ze


Ik haal de andere spullen en vertrek dan weer naar huis. Een mooie wedstrijd dag kwam ten einde. Er zijn deze dag vele foto's gemaakt, ik denk dat die 1 deze dagen nog wel toegevoegd worden aan deze blog.

Hier onder de link naar de bewegende beelden

Geen opmerkingen: