De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zaterdag 1 juni 2024

Wedstrijd weekend, dag 2 Hoog Hexel

 Na een heerlijke nacht in de camper werden we om 7 uur wakker met vogelgezang en zonlicht. De heren hadden de hele nacht heerlijk geslapen en zelfs Dylan slaapt in de camper gewoon de hele nacht door.


We plaatsen een hekje in de deur zodat de deur gewoon open kan en de heren heerlijk binnen blijven. We ontbijten en maken ons klaar voor de wedstrijd dag.


Haasjes kijken vanuit de camper.


Race day 2 gaat beginnen


Het is rond vijf voor 8 als we weg rijden van deze camperplaats en naar de manege van Hoog Hexel rijden, een rit van goed 5 minuten. We zetten de camper op de parkeerplaats, Alinda gaat met de heren lopen en ik zet ondertussen onze spullen en de benches voor de mannen naast de manege bak.  Alinda komt weer terug met de heren en we zetten ze in hun benches, we zijn klaar voor de wedstrijd. Er zijn weer twee ringen uitgezet. De veteranen en de promotie klas lopen in dezelfde ring dat is wel fijn.


We beginnen met de gambling voor de veteranen. Er is eerst een briefing, we krijgen onze speel tijd te horen en hoe we extra punten kunnen verdienen met een tussen bonus en een eind bonus. De tussen bonus is afstand handlen vanachter twee sprongen en de hond door de tunnel, de eindbonus is als je na de toeter op 35 seconden  sprong 4 , de palen en de eindsprong foutloos neemt binnen een vast gestelde tijd. Ik verken mijn ronde  en direct erna mogen we dezelfde ronde verkennen voor de promotie klasse, daarin loop ik met Donald en James en Alinda met Odin, ik zou met alle drie honden een andere route lopen dus dat was even goed nadenken.

Ik mag met Elwood naar de start. De oude baas heeft er weer zin in. We pakken de tussen bonus en gaan lekker door. Het is altijd moeilijk inschatten hoeveel tijd je nodig hebt en we komen dan ook een fractie te vroeg bij sprong 4. Als Elwood er net over is gaat de toeter. De eindbonus krijgen we dus niet. We komen over de finish en ik ben verder wel tevreden.

Door het missen van de eindbonus  van 100 punten misten we het podium, we zouden 4e worden op het spel


Als de veteranen klaar zijn mag de promotie klasse. James zal als eerste starten. Ik heb moeite om James eer bij te houden als we staan te wachten, hij had wat anders in de neus. Als we naar de start mogen, beginnen we goed maar als we naar de tunnel gaan komt hij in de snuffel modus en krijg ik hem er niet weer uit. Ik til hem de ring uit, we kregen een disk. Alin en Odin mogen dan. Alin krijgt Odin goed mee, onderweg moet ze wel een aantal keren haar rondje aanpassen maar ze komen rond, ze zouden als 18e eindigen. En dan Donald, we racen door de baan, pakken heel veel punten en gaan dan voor de eind bonus, we liggen op koers maar Donald komt net 1 paal te vroeg eruit, weg 100 punten, en achteraf weg 1e plaats. Als hij de bonus had gepakt hadden we veruit de meeste punten verzameld, nu werden we 6e.


Het loopt lekker vlot door en de baan wordt omgebouwd voor het vast parcour. We verkennen de veteranen ronde, een mooi rondje voor Whoop. Direct na het verkennen mogen we ook starten. Ik haal Elwood op en we zijn al snel aan de beurt. We beginnen mooi, raakvlak kat mooi mee dan door naar de wip en de tunnel. ik stuur Elwood erin en draai me om naar de uitgang van de tunnel om hem op te vangen....... waar blijft ie nou ????? Ik draai me om staat ie nog voor de ingang haha, clown, het leverde ons wel een weigering op. Verder loopt Elwood een mooie foutloze ronde. We zouden als derde in de uitslag komen.



De baan wordt iets aangepast, de breed sprong gaat eruit en het schut komt er in. We mogen verkennen voor de promotie klasse. Als het verkennen klaar is haal ik James even goed contact met hem krijgen en dan hopen op een mooi rondje. Zijn focus is in de voorring helemaal op mij, alles om hem heen interesseert hem even helemaal niks, das een heel verschil dan met de eerste ronde. We  mogen starten. Ik zet hem klaar  en we gaan, de aandacht is er, de raakvlakken pakt hij mooi mee, geen uitstapjes, volle focus op het spelletje. Op naar de palen, ik kies voor de veilige kant en we nemen de palen zonde rfouten, de finish sprong en Yesss, James pakt op zijn tweede wedstrijd zijn eerste foutloze ronde en een promotie punt. Alin en Odin mogen dan. Odin begint goed en is er goed bij  raakvlakken goed en dan de tunnel in, helaas kwam hij er ook aan die kant weer uit, dus een disk, verder liep hij een mooie ronde. Ondertussen had ik Donald al weer opgehaalt en kon direct door naar de start. We beginnen en de gaskraan gaat direct los bij Donald, we lopen een heerlijke en foutloze ronde, ook voor Donald dus weer een promotie punt erbij. Het wachten is nu op de uitslag. Met beide mannen foutloos, dus ze moesten wel hoog in de uitslag staan. 

En dat stonden ze. Donald werd 2e direct gevolgd oor James als 3e. Op de geboorte dag van Michael,pakte zijn kroonprins dus zijn eerste agility podium, dat was voor mij toch wel even een momentje


Nog 1 ronde restte ons deze dag, de jumping. Ik verken de ronde voor Elwood en start direct erna. De scherpte bij de baas was er een beetje af, de vermoeidheid na twee wedstrijd dagen en 12 rondjes  wierp zijn vruchten af, ik was niet helemaal scherp, liep met Elwood bij de palen langs, weigering en misten bijna een sprong, dus nog een weigering, verder geen fouten . Ook deze ronde zouden we als 3e eindigen.


We verkennen de jumping voor de promotie en starten dan. James begnt weer heel goed, neemt de palen weeer foutloos en we lijken op weg naar weer een foutloze ronde......maar dan vergeet de baas een sprong, ik kwam er te laat achter en James zat al in de tunnel, disk. Het lag niet aan James , het was puur mijn fout. We lopen weg om Donald te halen en ondertussen start Alin, ik ben nog bezig met in mijn hoofd hoe ik die sprong kon vergeten en denk ondertussen niet goed na dat Alin en Odin in de baan zijn. Odin was goed begonnen en leek een mooie ronde te lopen ...... tot dat ik naast de baan langs loop met James en Odin ons ziet, hij komt achter ons aan en komt buiten de baan... disk, ik zag het gebeuren ...shit, verpest ik nu de ronde van Alin ook nog, de scherpte was dus echt even weg bij mij. Ik stond al weer met Donald aan de start , knop proberen om te zetten en de scherpte nog 1 keer opzoeken. We knallen weg, Donald is lekker fel en we lopen goed, alles gaat goed, sprong 13, draaien naar 14 , niet de fout die ik met James maakte nogmaals, we draaien , de tunnel en dan 1 streep naar de finish. Yess Donald kwam opnieuw foutloos binnen, weer een promotie punt erbij, hij heeft nu de punten om volgend jaar te starten in de Open klasse. Het wachten was nu op de uitslag, hoe hoog zou Donald staan.

En weer een mooie 2e plaats voor Donald, wat had hij een super dag.


We zijn klaar, het wachten is tot iedereen gelopen heeft en dan de prijsuitreiking. We zetten ondertussen de spullen in de camper en ook de mannen gaan alvast in de camper. Als de prijsuitreiking is wordt ik 5 keer naar voren geroepen. 2x een 3e plaats voor Elwood, 2x een 2e plaats voor Donald en 1x een 3e plaats voor James. Het was een mooie, succesvolle wedstrijd dag. Het algemeen klassement weet ik nog niet, of Elwood stand heeft gehouden op 1... geen idee, wel vermoed ik dat Donald hele goede zaken heeft gedaan voor het klassement. Hij stond 3e voor deze wedstrijd.


We lopen naar de camper en de mannen zitten heerlijk op de uitkijk. We stappen in en rijden met een klein toeristische route  terug naar de camperplaats.


Als we weer staan nemen we een bakkie koffie en maakt Alin het avond eten klaar, bij de mannen toont de vermoeidheid van dit wedstrijd weekend zich nu.

Elwood kreeg hele kleine oogjes


Odin lag onder de tafel gestrekt.

James hing in de stoel


Donald lag in de deuropening waar de frisse lucht binnen kwam en Dylan lag achter in de camper, moe van 2 dagen supporten.


Charlie lag er erg luchtig bij


Het hangen werd James toch te zwaar en hij ging er bij liggen


Het weer veranderde, er kwamen regen wolken opzetten. Wij zaten heerlijk comfortabel binnen.


Het viel uiteindelijk mee met de hoeveelheid regen.


James tuurde door het raam naar de druppels.


Odin en Dylan samen


De hele avond hadden we geen kind aan ze, nog even een plas rondje en dan op bed. Als ik op bed lig en even de lamp aan doe heb ik contact met Charlie, even een kiekeboe momentje. 


We hebben een goede nacht en kunnen zelfs een beetje uitslapen. Voor het ontbijt wandel ik nog een  een blokje om met  Dylan.



Als we terug zijn heeft Alin het ontbijt op tafel staan, even brood en koffie en Charlie is onze tafel genoot.


Ik neem de andere mannen nog even mee uit en maak als slot nog een foto van de meute voor de camper. 


We koppelen de stroom af, en vertrekken weer naar huis. Het race weekend zat erop een heerlijk weekend zo samen met de mannen in de camper.

Hieronder weer de link naar de filmbeelden, helaas staan niet alle rondes op film. Dat was gewoon niet mogelijk ivb met gelijktijdig lopen.

Geen opmerkingen: